אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהאריה של פיז'ו ועד הסוסים של ליוויס: עשרת הלוגואים הוותיקים בעולם

מהאריה של פיז'ו ועד הסוסים של ליוויס: עשרת הלוגואים הוותיקים בעולם

למי שייכת החתימה בלוגו של ג'ונסון אנד ג'ונסון? מדוע על תחנות הדלק של חברת של מתנוססת קונכיה? ומתי נוספה העגבניה לסמל של היינץ? - הסיפורים שמאחורי הלוגואים החזקים

23.06.2014, 23:18 | שירות כלכליסט
עוד לפני ימי הקמפיינים חובקי העולם, הפרסומות בטלוויזיה והמדיה החברתית, לוגו של חברה היה בעל חשיבות. לאורך זמן, בעוד העסקים והלקוחות משתנים, מרבית החברות הגדולות שינו גם כן את הלוגו שלהן באופן משמעותי. אם כי ישנם חברות מספר שהלוגו שלהן שרד כמעט ללא שינוי לאורך עשורים. באתר 24/7 Wall St בדקו את החברות הוותיקות בעולם וזיהו 10 חברות שהלוגו שלהן עדיין בשימוש גם היום ושכמעט ולא שונה באופן משמעותי.

קראו עוד בכלכליסט

1. סטלה ארטואה (Stell Artois)

השימוש הראשון בלוגו: 1366

הקמת החברה: 1366

הכנסות החברה האם: 43.2 מיליארד דולר

תעשייה: משקאות

תחילת דרכה של סטלה ארטואה היא ב-1366 אז מבשלת דן הורן הוקמה בבלגיה. יצרן הבירה המקומי סבסטיאן ארטואה רכש את המבשלה ב-1708 וקרא לה על שמו. פירוש המילה סטלה בלטינית היא כוכב, והיא התווספה לשם החברה רק ב-1926. על אף השינויים התכופים בהנהלה לאורך השנים, הלוגו המקורי לא השתנה והקרן המפורסמת עדיין זוכה למקום מכובד בלוגו.

הלוגו של סטלה ארטואה. מתנוסס על מוצרי החברה מ-1366 הלוגו של סטלה ארטואה. מתנוסס על מוצרי החברה מ-1366 הלוגו של סטלה ארטואה. מתנוסס על מוצרי החברה מ-1366

2. תה טווינינגס (Twinnings)

השימוש הראשון בלוגו: 1887

הקמת החברה: 1706

הכנסות החברה האם: 22.6 מיליארד דולר

תעשייה: משקאות

מותג התה טווינינגס משתמש באותו הלוגו – פונט בולט מתחת לאריה – ברציפות במשך 227 שנים, כך שמדובר בלוגו הוותיק ביותר בעולם הנמצא בשימוש רציף, כך לפי האתר של החברה. מרשימה אף יותר היא העובדה שהחברה שוכנת באותו מקום בלונדון מאז הוקמה על ידי תומאס טווינינג ב-1706. לאחר 10 דורות במשפחה, החברה מוכרת כעת ברחבי העולם ומפיצה תה ליותר מ-100 מדינות.

הלוגו של תה טווינינגס. 227 שנים ברציפות הלוגו של תה טווינינגס. 227 שנים ברציפות הלוגו של תה טווינינגס. 227 שנים ברציפות

3. באס אייל (Bass Ale)

השימוש הראשון בלוגו: 1876

הקמת החברה: 1777

הכנסות החברה האם: 43.2 מיליארד דולר

תעשייה: משקאות

מבשלת הבירה משתמשת באותו לוגו עם משולש אדום מאז 1876, אז הלוגו הפך לסימן המסחרי הרשום הראשון שהנפיקה הממשלה הבריטית. העיצוב הפשוט ככל הנראה עזר לחברה להפוך לאחת מיצרניות הבירה המובילות באנגליה עד 1890. הלוגו אף נהייה כל כך פופולארי שאדואר מאנה השתמש בו ביצירתו מ-1882 "הבר בפולי ברז'ר", בעוד שג'יימס ג'ויס הזכיר אותו באופן מפורש ברומן המפורסם שלו יוליסס. הבירה אף מוזכרת ביחד עם הטיטאניק, כי מסתבר שהספינה הטובעת נשאה בקרבה 12 אלף בקבוקי באס.

הלוגו של מבשלת באס אייל. מאנה השתמש בו ביצירתו מ-1822 הלוגו של מבשלת באס אייל. מאנה השתמש בו ביצירתו מ-1822 הלוגו של מבשלת באס אייל. מאנה השתמש בו ביצירתו מ-1822

4. של (Shell Oil)

השימוש הראשון בלוגו: 1904

הקמת החברה: 1833

הכנסות החברה האם: 451.2 מיליארד דולר

תעשייה: אנרגיה

ב-1891 מרקוס סמואל והחברה שלו החלו להעביר נפט מלונדון להודו, ולהחזיר קונכיות למכירה בשווקים האירופיים. עסק הקונכיות התגלה כמצליח ביותר וייצג את מרבית הרווחים של החברה. בהתאם, סמואל הוסיף את המילה "של" (קונכייה באנגלית) לשם החברה ועיצב קונכייה כלוגו. הלוגו נשמר גם לאחר ששל התמזגה ב-1907 עם רויאל דאץ'. ב-1915 של פתחה את תחנת הדלק הראשונה שלה בקליפורניה ואז הציגה את הלוגו בצבעי אדום וצהוב, שנותרו עד היום. של נחשבת כיום לאחד מחברות האנרגיה הגדולות בעולם, עם שווי שוק המתקרב ל-260 מיליארד דולר.

הלוגו של חברת האנרגיה של. הקונכיה המקורית מ-1904 הלוגו של חברת האנרגיה של. הקונכיה המקורית מ-1904 הלוגו של חברת האנרגיה של. הקונכיה המקורית מ-1904

5. ליווי'ס (Levi Strauss)

השימוש הראשון בלוגו: 1886

הקמת החברה: 1837

הכנסות החברה האם: 4.7 מיליארד דולר

תעשייה: ביגוד

הלוגו של ליווי'ס המציג שני סוסים הוא ככל הנראה יציב כמו הג'ינס עליו הוא מודפס. בחברה השתמשו לראשונה בלוגו ב-1886 כדרך להרחיב את נתח השוק לפני פקיעת הפטנט שלהם על תהליך ייצור הג'ינס. בחברה מספרים, שהלוגו נהפך כל כך מוכר שלקוחות היו מבקשים את "המכנסיים עם שני הסוסים". החברה מעסיקה כיום 16 אלף עובדים ברחבי העולם.

הלוגו של ליוויס. אנשים היו מבקשים את "המכנסיים עם שני הסוסים" הלוגו של ליוויס. אנשים היו מבקשים את "המכנסיים עם שני הסוסים" הלוגו של ליוויס. אנשים היו מבקשים את "המכנסיים עם שני הסוסים"

6. שרווין ווילאמס (Sherwin WIllianms)

השימוש הראשון בלוגו: 1905

הקמת החברה: 1866

הכנסות החברה האם: 10.2 מיליארד דולר

תעשייה: כימיקלים מיוחדים

הלוגו של יצרנית הצבעים מבין הגדולות בעולם נוצר כבר בשנות ה-90 של המאה ה-19 על-ידי ג'ורג' פורד היועץ הראשי של החברה. על אף הסתייגויות ראשוניות משימוש בלוגו סבר מנכ"ל החברה בזמנו, וולטר קוטינגהם, כי הוא מתאר בדיוק רב את צמיחתה המהירה של החברה.

הלוגו של שרווין ווליאמס ב-1905 והיום הלוגו של שרווין ווליאמס ב-1905 והיום הלוגו של שרווין ווליאמס ב-1905 והיום

7. היינץ (Heinz)

 

השימוש הראשון בלוגו: 1869

הקמת החברה: 1869

הכנסות החברה האם: 11.5 מיליארד דולר

תעשייה: מזון

היינץ הגיעה למדפים ב-1869 כאשר הנרי היינז ול' קלארנס החלו להכין חזרת מהירקות בגינה של אימו של היינז. לאחר הקריסה הכלכלית ב-1873 חזרה החברה בגדול והחלה למכור רטבים כשספינת הדגל בהם הוא הקטשופ הידוע שלה. החברה שינתה מעט מאד מהלוגו מאז פורסם לראשונה. כיום שייכת החברה לאיל ההשקעות וורן באפט ולקרן ברקשייר.

הלוגו של היינץ מ-1869 לצד הלוגו המעודכן הלוגו של היינץ מ-1869 לצד הלוגו המעודכן הלוגו של היינץ מ-1869 לצד הלוגו המעודכן

8. פרודנטשל (Prudential)

השימוש הראשון בלוגו: 1896

הקמת החברה: 1875

הכנסות החברה האם: 41.5 מיליארד דולר

תעשייה: ביטוח חיים

פרודנטשל החלה להשתמש בציור של סלע גיברלטר זמן קצר לאחר שנוסדה. הלוגו הופיע בעיתונים השבועיים תחת הכותרת "לפרודנשל כוח כשל סלע גיברלטר". החברה בחרה בייצוג זה משום שהוא מסמל כוח, יציבות, מומחיות וחדשנות. מיום היווסדה על-ידי ג'ון פיירפילד דריידן עסקה בביטוח חיים. הלוגו סייע להצלחתה של החברה בשווקים זרים היכן שהסלע מופיע בלוגו של חברות אחרות. כיום החברה היא אחת מהמוסדות הפיננסיים הגדולים בעולם עם פעילות ב-40 מדינות.

הלוגו של פרודנשיאל מ-1986, לצד הלוגו של היום. החברה בחרה בסלע גיברלטר משום שהוא מסמל כוח, יציבות, מומחיות וחדשנות הלוגו של פרודנשיאל מ-1986, לצד הלוגו של היום. החברה בחרה בסלע גיברלטר משום שהוא מסמל כוח, יציבות, מומחיות וחדשנות הלוגו של פרודנשיאל מ-1986, לצד הלוגו של היום. החברה בחרה בסלע גיברלטר משום שהוא מסמל כוח, יציבות, מומחיות וחדשנות

9. פיז'ו (Peugeot)

השימוש הראשון בלוגו: 1850

הקמת החברה: 1810

הכנסות החברה האם: 54.1 מיליארד דולר

תעשייה: רכב

את סימלה המסחרי המקורי של החברה עיצב חרט בשם ג'סטין בלזר. הלוגו המקורי שבו נראה אריה עומד על חץ וכתר לראשו שונה. החץ הוסר והאריה כעת עומד על רגליו האחוריות. גם החברה עברה שינויים לא מבוטלים. בראשית דרכה הייתה החברה יצרנית פלדה ובטרם הפכה לאחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם עסקה בייצור אופניים. כיום היא חברת אחות לסיטרואן ושמה פיז'ו-סיטרואן.

האריה של פז האריה של פז'ו. השימוש הראשון בלוגו נעשה ב-1850 האריה של פז

10. ג'ונסון אנד ג'ונסון (Johnson & Johnson)

השימוש הראשון בלוגו: 1887

הקמת החברה: 1886

הכנסות החברה האם: 71.3 מיליארד דולר

תעשייה: ייצור תרופות

ג'ונסון אנד ג'ונסון הינה החברה הראשונה בארה"ב שהחלה בייצור והפצה המוניים של אמצעי חבישה סטריליים. הכתב המזוהה כיום עם הלוגו עוצב על בסיס חתימתו של אחד מהאחים המייסדים של החברה ג'יימס ווד ג'ונסון והוא עודנו אחד מהלוגואים המוכרים ביותר ברחבי העולם. בשנה שעברה השקיעה החברה כ-20-30 מיליון דולר במיתוג גלובלי מחודש של החברה.

הלוגו של ג הלוגו של ג'ונסון אנד ג'ונסון. הכתב המזוהה כיום עם הלוגו עוצב על בסיס חתימתו של אחד מהאחים המייסדים של החברה - ג'יימס ווד ג'ונסון הלוגו של ג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות