אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כצפוי: צ'יינה הראבור הסינית רוצה לבנות את הנמל החדש באשדוד צילום: חברת נמלי ישראל / HUE

כצפוי: צ'יינה הראבור הסינית רוצה לבנות את הנמל החדש באשדוד

לפי חברת נמלי ישראל, עלות הקמת הנמל החדש באשדוד תגיע ל-3.3 מיליארד שקל. שר התחבורה ישראל כץ: "מדובר בבשורה חשובה מאוד. בדיוק כפי שהבטחתי יקומו שני נמלים חדשים שיובילו לתחרות ולהורדת יוקר המחיה"

23.06.2014, 21:37 | ליאור גוטמן

חברת צ'יינה הארבור (China Harbour Engineering) הסינית הגישה בקשה רשמית להקמת הנמל החדש באשדוד. הבקשה של הסינים מאששת למעשה פרסומים קודמים שסימנו את החברה הסינית כמובילה במרוץ להקמת הנמלים החדשים.

קראו עוד בכלכליסט

לפי חברת נמלי ישראל, עלות הקמת הנמל החדש באשדוד תגיע ל-3.3 מיליארד שקל, כאשר העבודות כוללות הקמת רציף עבודה, הארכת שובר גלים ראשי קיים ב-600 מטרים, הקמת שוברי גלים משניים באורך 1,500 מטרים, הקמת רציפים, בהם רציף ראשי באורך של 800 מטרים ובעומק מים של 17.3 מטרים, הקמת שטחי אחסון ותפעול וביצוע עבודות חפירה ימית.

בחודש האחרון אמד בנק ישראל את כלל העבודות לבניית הנמל - כולל כבישי גישה, מסילות ברזל ורכישת ציוד - בעד 5.8 מיליארד שקל.

שר התחבורה ישראל כץ, צילום: אוראל כהן שר התחבורה ישראל כץ | צילום: אוראל כהן שר התחבורה ישראל כץ, צילום: אוראל כהן

שר התחבורה, ח"כ ישראל כץ סיכם את ההליך ואמר ש"מדובר בבשורה חשובה מאוד. בדיוק כפי שהבטחתי יקומו שני נמלים חדשים שיובילו לתחרות ולהורדת יוקר המחיה. למרות האיומים והלחצים הרפורמה מתקדמת במלא התנופה"

שפיר ושיכון בינוי יתחרו על נמל חיפה

 

על פי ההערכות, החברה הסינית הגישה הצעה בשווי של כ-3 מיליארד שקל לבניית הנמל, כאשר הפער בין המתמודדות האחרות נע בין 1.5 ל-2 מיליארד שקל. לפי תנאי המכרז, המתמודדות האחרות במרוץ - קבוצת שפיר אשטרום וקבוצת שיכון ובינוי עם יאן-דה-נול הבלגית - יתמודדו על בניית נמל חיפה החדש, כאשר התנאי הוא השוואת ההצעה של הסינים.

למרות הבשורות הטובות, בענף הספנות נרשם היום (ב') מירמור רב על ההליך המכרזי משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא טענות כאילו חברת נמלי ישראל הצמידה את תנאי המכרז למדד המחירים לצרכן במקום למדד תשומות הבנייה, מהלך שיעניק לכאורה יתרון לחברות זרות בעיקר בהליך רכש חומרי הגלם. הטענה השנייה קשורה לעצם התמודדותה של חברה סינית שמסוגלת פיננסית להוריד מחירים ("דאמפינג") בצורה חדה, כאשר מי שנשאר במרוץ יצטרך להציג עלויות לא ריאליות רק כדי להשאר בתמונת המכרז

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
נותנים לסינים דריסת רגל כאן, בקרוב 500 סינים יכנסו לעבוד כאן ואנחנו נמשיך להתלונן על אבטלה
בושה וכלימה. סולל בונה, אשטרום, שפיר הנדסה, ועוד מפלצות ישראליות שמרימות נמלים יותר גדולם מאלה בחו"ל יושבות על הספסל והסינים נכנסים. הם מתכוונים להביא הנה 500 עובדים מסין ואז אנו נצפה ולא נוכל לומר דבר כי כך ההסכם נחתם.??? לידיעתכם...!!! חברות ישראליות בחו"ל לא יכולות להביא עובדים למעט מנהלים. כך שהמדינה דאגה לתושביה. איפה אנחנו לעזאזל ???? אנחנו עם דפוק שדואג רק למי שיושב שם במעמד חתימת ההסכמים. ואין לי ספק שיש כאן כמה עשיירים חדשים
יהושוע , דרום  |  26.03.15
9.
העם היושב בציון: כבשים!
משקרים לכם בפנים, מלבינים בציבור פני ציבורים שלמים למען כסף ואתם אוכלים כול מה שמאכילים אתכם (לא, אני לא עובד נמל). נמלים חדשים הם אסון כלכלי ואקולוגי למדינת ישראל. אני כתושב חיפה יצא להפגנות ושריפת צמיגים כדי למנוע הקמת נמל חדש במפרץ חיפה! הדבר יגרום לזיהום קטלני (בנוסף לזיהום הקיים) במפרץ והכול כדי שמשפחת עופר תקבל עוד נכס מדינה במתנה.
דודו  |  24.06.14
8.
זה חלם אין צורך בעוד נמלים ,אין מספיק עבודה היום לשני הנמלים
בגלל כנופיית פשע ששולטות כיום על הנמלים לא צריך לבנות חדשים אלא לרסק את כנופיית הפשע שמנהלת כיום את הנמלים. בחיפה הרציפים ריקים כי אין עבודה , לא מגיעות מספיק אוניות היתה כתבה שלמה בנושא. תביאו עובדי מנופים מאירופה ותקיאו את המאפייה הזו החוצה מהנמלים , ובמשך התקופה הזו תכשירו מנופאים חדשים לעבודה. אין פה עלות של מיליארדים אלא כמה מיליונים קטנים לעשות את השינוי. לא לתת לכנופיית עובדים פראית לכבוש שטחים של מדינת ישראל ולנכס אותם לעצמם. שכץ יוציא כסף מהכיס שלו לבנות נמלים חדשים.
24.06.14
לכל התגובות