אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל ויקטורי: "60 חנויות מזון ייסגרו בקרוב" צילום: צפריר אביוב

מנכ"ל ויקטורי: "60 חנויות מזון ייסגרו בקרוב"

לדברי אייל רביד, "בסוף 2014 יהיו 100 אלף מ"ר מיותרים שיתחילו להתפנות במחצית 2015"

24.06.2014, 08:35 | אורנה יפת

"בקרוב ייסגרו 60 חנויות מזון או שיירכשו על ידי בעלים אחרים". כך אמר אתמול אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי רשת הסופרמרקטים ויקטורי, בוועידה השנתית השמינית למיזוגים ורכישות שנערכה בתל אביב. לדבריו, "בסוף 2014 יהיו 100 אלף מ"ר מיותרים שיתחילו להתפנות במחצית 2015".

רביד התייחס בדבריו לפערי המחירים לצרכן בין המרכז לפריפריה, וטען כי שופרסל ומגה איבדו כך צרכנים. "מגה ושופרסל פספסו בדרך כי הן יצאו באמצע השיעור. הן פתחו סניפי ענק, אבל כאשר נכנסו לחנויות שכונתיות הן לא התאימו את המחירונים בין הסניפים הגדולים לסניפים במרכזי הערים, ויצרו פערים בין סניפים במרכז לפריפריה".

"הספק ממליך מלכים ומפיל הרוגים"

מנכ"ל ויקטורי תקף גם את הספקים הגדולים: "היצרניות הגדולות שנסחרות בבורסה הרוויחו 100 מיליון שקל כל אחת, בעוד רשתות הקמעונאות הציבוריות לא מגיעות בחד לסכום הזה. אז איפה נמצא הכסף? אצל מי נמצא הרווח? היצרנים מחליטים איפה יהיה מבצע, ואיזה מבצע. הם מייצרים את העבודה במשק, וקובעים מה נאכל ומה נשתה. הספק ממליך מלכים ומפיל הרוגים". ברשתות המאורגנות, הספקים הגדולים מהווים מעל 50% ובוויקטורי הם לא מגיעים ל־30%. כך אני גם מציע מגוון רחב של מוצרים לצרכן, ואני לא מתבייש לומר - אני גם מרוויח קצת יותר מהספקים הקטנים".

עינב אדיב-ברר, מנכ"לית חיתולי בייביסיטר עינב אדיב-ברר, מנכ"לית חיתולי בייביסיטר עינב אדיב-ברר, מנכ"לית חיתולי בייביסיטר

רמי לוי, מנכ"ל ובעלים של רשת שיווק השקמה, התייחס בכנס ליוקר המחיה בישראל והאשים את הסקטור הציבורי באחריות למצב. "הכוח בידיים של הסקטור הציבורי שאחראי לרמת ההוצאות החודשיות של משקי הבית", אמר לוי. "הצרכן הוא לקוח שבוי של הסקטור הזה, והוא לא יכול להחליט שהוא לא משלם ארנונה, חשמל או מים גם אם המחירים שלהם יעלו. מנגד, כל אחד צריך להסתכל על עצמו, ויכול להיות שחלק מהיצרנים הגדולים צריכים להוריד מחירים כדי להוזיל את יוקר המחיה".

"לאפשר לשחקנים קטנים להיכנס לשוק"

עינב אדיב־ברר, הבעלים והמנכ"לית של DPL יצרנית חיתולי בייביסיטר, התייחסה בכנס לקושי לתפוס נתח משמעותי בשוק החיתולים. לדבריה, המפעל הישראלי נכנס לשוק לאחר ש"זיהינו כשל בשוק החיתולים שמגלגל 600 מיליון שקל בשנה, ונשלט על ידי שתי חברות בינלאומיות. אין מקום בעולם כולו שבו האגיס ופמפרס מחזיקים יחד יותר מ־30% נתח שוק, ורק בארץ הם מחזיקים 90%". היא סבורה שגם הרגולטור צריך להירתם לעניין. "הייתי מצפה לסיוע מהרגולטור לאפשר לשחקנים קטנים להיכנס לשוק ולקבל סוג של הגנת ינוקא: לאפשר לנו לעשות צעדים ראשונים בסביבה יותר בטוחה, כי אני מתמודדת מול חברות שאין להן מגבלה כספית", אמרה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
דוגמא מקניה אצלכם
באחד מימי השבוע עברתי ברחוב אחד העם בחנות שלכם ליד מגדל שלום, קניתי לחמניה פשוטה קטנה - נדרשתי לשלם 4:80 ש"ח.. לא הייתי קונה, אלא שלא הרגשתי טוב, חולשה והיה חם מאוד, הייתי חייבת לאכול משהו. לידיעתכם 2 לחמניות, אותו דבר, אפשר לקנות לא רחוק, שוק הכרמל במחיר 2:50 שח. אתם יקרים בטרוף. אשמח שיסגרו הסניפים או לחילופין הבעלים יתחלפו, לנהל אתם לא יודעים. מקוה שהמחליפים שלכם, ינהגו ביתר התחשבות בקהל הקונים והמחירים יחזרו לשפיות. ה ג ז מ ת ם על חשבון הצרכן הקטן. זה לא הקשר היחיד שהיה לי איתכם, לפני כמה שנים, פתחתם את הסניף, בסביבתכם היה גן ילדים ואת הקניות חשבתי לערוך אצלכם. פעם אחת הספיקה לי כשערכתי הזמנה לגן, מהר מאוד למדתי את דרך התנהלותכם וסיימתי את הקנייה אצלכם. ההפסד שלכם.
לילי  |  24.06.14
1.
דמעות תנין, גם היצרנים וגם הרשתות לוקחים כמה שיותר
לדוגמה אוסם מוכרת את הקטשופ שלה ב 11 ש"ח (כי היא יכולה) והרשת מרוויחה עליו רק 90 אגורות. אבל, הרשת קונה קטשופ של מותג הבית ב 4-5 ש"ח ומוכרת אותו ב 10 ש"ח. בקיצור, ממש לא מעניין אותי מי מהשניים גוזל אותי בכל מוצר בנפרד - התמונה הכוללת עגומה ואנחנו הולכים למיתון
צרחן  |  24.06.14