אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גט טקסי: "אובר יוצרת תחרות לא הוגנת"

גט טקסי: "אובר יוצרת תחרות לא הוגנת"

זוג החברות כבר החליפו מהלומות במוסקבה וניו יורק, עם האשמות הדדיות וטריקים מלוכלכים. כעת אובר עומדת להכנס לישראל, וגט טקסי מזהירה את נהגיה מפניה

24.06.2014, 15:14 | אסף גלעד

המאבק בין אפליקציות ההסעות GetTaxi הישראלית ו-Uber האמריקאית התחולל עד כה בערים בינלאומיות כגון מוסקבה וניו יורק. אבל עם הגעתה המתוכננת של אובר לישראל ובנייה ראשונית של התשתית שלה, כולל שכירת משרדים ומשרד פרסום, גם הזירה המקומית הולכת ומתחממת. גט טקסי שלחה השבוע לנהגיה מכתב ובו היא מבקשת לשכנע אותם שלא להתחבר עם אובר.

קראו עוד בכלכליסט

גט טקסי יודעת ככל הנראה מה היא עושה - אובר כבר ניסתה לגנוב ממנה נהגים על ידי שימוש במגוון טכניקות ו"טריקים מלוכלכים" בניו יורק, שם גט טקסי פועלת תחת השם Gett. "לקראת הגעתו של שחקן חדש לשוק, חשוב לנו שתהייה בעניינים", נכתב במכתב ששלחה החברה הישראלית לנהגי המונית שלה, שהגיע לידי "כלכליסט".

גט טקסי. מזהירה מפני התחרות גט טקסי. מזהירה מפני התחרות גט טקסי. מזהירה מפני התחרות

גט טקסי ניסתה להדגיש את ההבדלים בינה לבין האפליקציה האמריקאית. בעוד שגט טקסי עובדת עם מוניות בלבד ומתווכת בינן לבין הנוסע, ובכך מתפקדת למעשה כתחנת מוניות וירטואלית, אובר עובדת עם נהגים פרטיים שאינם נחשבים כנהגי מוניות, במסגרת שירות המכונה UberX. מבחינת אובר, כל אדם שעובר את מבחני הקבלה שלה, מציג פרופיל רפואי תקין, מציג רשיון בתוקף וביטוח ומוכיח כי עברו הפלילי נקי, יכול להיות נהג בתשלום. כך, למעשה מאפשרת אובר לאנשים פרטיים לנהוג עבורה, לעיתים כהשלמת הכנסה, ללא צורך ברישיון מיוחד למוניות או רישיון למונית.

"בשונה מגט טקסי, אובר עובדת בעיקר עם מגזר הרכבים הפרטיים ברחבי העולם על מנת להתחרות במוניות כמו שלך", נכתב במכתב לנהגים. "כידוע לך, נהג מונית בכל מדינה מסודרת חייב לעבור הכשרה מקצועית, לעמוד בקריטריונים שנקבעו, לשלם סכום מכובד תמורת רישיון או מספר רישיונות, לשלם דמי ביטוח וסדרנות לתחנת מוניות, ובנוסף לשלם מסים מקומיים ואגרות. לעומת זאת, נהג באובר, נוגס בשוק הלקוחות של נהגי מוניות חוקיים.. בדיוק מסיבות אלו, נהגי מוניות בכל אחת מ-38 המדינות ומאות הערים אליהן נכנסה Uber לאחרונה, הפגינו נגד האפליקציה שמפרה את הרגולציה ויוצרת תחרות לא הוגנת בשוק המוניות."

"איתנו אתה מוגן", ממשיך המכתב. "במדינות האחרות אליהן אובר נכנסה, בהן גט טקסי אינה פעילה, נהגי אובר לקחו את העבודה מנהגי מוניות חוקיים אחרים. בשווקים בהם גט טקסי פועלת, כמו מוסקבה ולונדון, גט טקסי הגנה על נהגיה והמשיכה לגדול ולייצר עוד עבודה בתוך שוק המוניות החוקי".

החברה גם פירטה בפני נהגיה את העמלה שאובר לוקחת מכל נסיעה, 20%, בממוצע סכום של 11-15 שקל לנסיעה. גט טקסי מציעה לנהגיה שני מסלולי תשלום: האחד כולל תשלום חודשי של 600 שקלים ותשלום של שקל אחד על כל נסיעה מעבר ל- 100 נסיעות. המסלול השני אינו כולל תשלום חודשי, אך גט טקסי גובה על כל נסיעה עמלה של 4 שקלים החל מהנסיעה הראשונה. עם זאת, יש לציין כי גט טקסי גם גובה סכום נוסף של 225 שקלים בחודש על שימוש בטאבלטים שלה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
נהג מונית
לכל נהגי המוניות תתעוררו תלכו קדימה עם הקידמה ואל תהיו מפגרים כמו התדמית שלכם כל הזמן אתם בוכים שיכנסו 10 אפליקציות שתהיה תחרות שנהג המונית יפריש רק 2 ₪ לנסיעה ולא יותר ואולי בעתיד תתחילו להרוויח כסף כי במצב של היום אתם גונבים פרנסה הכל קומבינה לא להפעיל מונה לשאול הלקוח כמה אתה משלם ? לשאוול הסדרן כמה זה ל...? די תתעוררו ותכבדו את המקצוע ! ואל תפחדו מתחרות!!!
סבא מומו , תל אביב  |  14.08.14
19.
אוכלים את המוניות
אני נהג מונית עובד קשה גט טקסי גובה 4 ש״ח על כל נסיעה ומחירים שמשלמת מתחת לריצפה טוב שיש עוד חברה מי יתן שעוד100. חברות יגיעו ? תחנות המוניות גנבו נסיעות אין לנו יצוג גט טקסי משתלטת על השוק יש עבודה במוניות רק שלא. מתחלקת נכון השחיתות של חברי התחנות עלתה על העצבים המחירים של גט. טקסי מתחת למחירי משרד התחבורה. ואובר הבטיחה שישלמו מחיר הוגן. של משרד התחבורה והפעלת מונה או מחיר של משרד. התחבורה. אבל דבר אחד אני יודע שבכל מצב ואיך שנהפוך את העבודה על המונית הנהג הפשוט יוכל חצץ וגם המילה מונית זה מות רבותיי תנו צ׳נס לתחרות כמו הפלאפונים בכבלים זה יגיע חבל ששחטו את השר כחלון
א , שרון  |  07.08.14
18.
נהג ישראליחי
הממשק של אובר לא מתאים לישראל ולישראלים בשום צורה. חברה דורסנית ומגעילה שמעסיקה חובבנים טרמפיסטים ברחבי העולם, גוזלת פרנסה ואפילו לא טרחה לעשות אתר בעברית לנהגים! מי אתם חושבים שאתם? מחלקים פליירים לנהגים עם הפניה לאתר באנגלית? אל תבואו ותעשו חצי עבודה. אם אתם לא מוכנים- תשארו בבית
טל  |  26.06.14
לכל התגובות