אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרוב רחוק

קרוב רחוק

בזכות הרשתות החברתיות אוסטרליה מתעוררת מתרדמת בגדי הגלישה שלה והופכת למעצמת שיק היפי־בוהמייני עולמית. שווה להכיר (ואפשר להזמין!)

25.06.2014, 08:55 | מורן לונדון
כל ניסיון לחפש את אוסטרליה על מפת בירות האופנה העולמיות נידון עד לאחרונה לכישלון. זה שוק שהתמקד בעיקר בפרשנויות לטרנדים אירופיים ובהתאמתם לאקלים החם יותר, ופחות בייצור אופנה בעלת אמירה מקומית בועטת.

באוקטובר 1965, לדוגמה, הדוגמנית־שחקנית ג'ין שרימפטון לבשה לאירוע במלבורן חצאית מיני בעיצוב קולין רולף הבריטית - אחת החשיפות הראשונות והמתוקשרות מאוד של החצאית המיתולוגית. נכון, זה היה רגע מכונן בתולדות האופנה באוסטרליה, אבל הוריו האמיתיים, נושאי בשורת המיני, היו בריטים, לא אוסטרלים.

המותגים האוסטרליים המוכרים בעולם הם מתחום הגלישה, כמו בילבונג וריפ קרל, הפונים לפלח שוק מסוים ומציעים אופנת ים צעירה ומגניבה, אך לא חדשנית. לכן זה מפתיע שלאחרונה החלו לנשב רוחות של שינוי סטייל מהיבשת באמצעות מותגים צעירים כמו Gypsy Sisters, Arnhem ו־Spell & the Gypsy Collective לצד מותגים ותיקים קצת יותר כמו

Sass & Bide ו־Ksubi.

קימונו של Arnhem. צבעוניות וחופש קימונו של Arnhem. צבעוניות וחופש קימונו של Arnhem. צבעוניות וחופש

יותר ויותר מותגי אופנה אוסטרליים החלו לכבוש אט אט את העולם, והם מביאים עמם בשורה אמיתית וחדשנות עיצובית מרתקת, שמקבלת ביטוי באופנה משוחררת ובוהמיינית עם שיק היפי גורף. סוד קסמה של המגמה הזאת נעוץ עמוק ביבשת עצמה: בהשראות השאובות מאורח החיים, בתרבות המגוונת ובקרבה לים ולערבות.

ההשראות האלה הופכות רלבנטיות במיוחד בעולם אופנה, שמחבק לאחרונה את הסגנון הבוהמייני־פסטיבלי, ומשום כך אוסטרליה היא אולי הספקית הנבונה ביותר לטרנד הזה. אווירה משוחררת עוברת כחוט השני בין יצירותיהם של המעצבים הצעירים, והבגדים שיוצאים תחת ידיהם מריחים כמו חופש, ים וקלילות.

נדבך נוסף שעלול להתפרש כנקודת חולשה, אך למרבה הפלא דווקא מחזק את הרלבנטיות של המותגים האוסטרליים, הוא העובדה שלא מדובר באופנת־על מהוקצעת, מהסוג שמתאים להפקות של "ווג". זה סגנון שנישת השיווק האידיאלית שלו נמצאת ברשתות החברתיות ובבלוגים, שמעלים תמונות מסקרנות ומפנים את הגולש מיד לאתר מכירה.

ksubi. בעיקר ג ksubi. בעיקר ג'ינס ksubi. בעיקר ג

סגנון ביירון ביי

"המותג שלי נולד מתוך אורח חיי, אני מוקפת בטבע וחובבת הרפתקאות וטיולים", אומרת ארנהם ביקלי, בעלת המותג האוסטרלי המוביל Arnhem, שזכה לאחרונה לחשיפה בינלאומית. "ככל שהמותג התפתח הוא הלך וקיבל צביון המשקף את האווירה הבוהמיינית שאזור ביירון ביי (עיר חוף מפורסמת במזרח אוסטרליה - מ"ל) מפורסם בה. סגנון החיים הנינוח לאורך החופים הוא ההשראה העיקרית שלי, והשילוב המנוגד והמדהים בין ים כחול לטבע ירוק הוא מקור השראה בלתי נדלה".

לאילו לקוחות את פונה?

"לנשים שפורחות באווירה בוהמיינית ורוצות להרגיש נשיות. האשה של Arnhem היא חובבת הרפתקאות ומקפידה על ייחודיות אופנתית בהדפסים וסגנון". מה שמייחד את המותג שלה, מוסיפה ביקלי, הוא הז'אנר הלא מתאמץ וההשפעות הארציות. הסגנון האוסטרלי, לדבריה, מרבה להשתמש בשכבות אווריריות וכן בטקסטורות ומקורות השראה "שמשתלבים יחד באופן חמקמק, הנע בין הרפתקני לסקסי".

בזכות הבלוגרים

הריחוק של יבשת אוסטרליה משוקי האופנה החשובים והגדולים בעולם מחייב שיטות שיווק יצירתיות, שנשענות במידה רבה על רכישות מקוונות. גם ביקלי מבינה את החשיבות של האפיק הזה: "חשוב לנו שהלקוח הבינלאומי יספוג את האווירה הבוהמיינית והמשוחררת שנושבת מביירון ביי, וחשוב לנו לשמור על רמה גבוהה של שירות ללקוח", היא אומרת, "לא רק כדי לעודד רכישות, אלא גם מתוך אמונה שלצרכן מגיעה חוויה חיובית כשהוא עומד מולנו. חשוב לנו להתקדם עם הטכנולוגיה ולהיות נגישים ויעילים ללקוחות במגוון רחב של ערוצים. דרכי שיווק ישנות יותר לא היו עוזרות לנו להגיע להיקף הקהל שיש לנו כיום".

spell&the gypsy collective. ימים קסומים spell&the gypsy collective. ימים קסומים spell&the gypsy collective. ימים קסומים

מה חלקם של הבלוגרים המובילים בקידום המותג?

"חלק ניכר מהעוקבים מגיעים אלינו אחרי שנחשפו לבלוגים שאנחנו בוחרים לעבוד איתם ואשר משקפים, לטעמנו, את רוח המותג. אנו חושבים אסטרטגית לפני פנייה לבלוגרים, ובתמורה זה הפך לכלי מניב ביותר בהיקף התרחבות המותג ופרסומו בעולם".

האופנה האוסטרלית, אם כן, מספקת פן נוסף לפריטי הלבוש. למי שבאמת מעוניין להציץ לתוך מערכת היחסים מותג־בלוגר־מדיה חברתית זו זירת לימוד מצוינת.

הליגה האוסטרלית: מותגים ששווה להכיר

Sass & Bide. ב־12 שנותיו הספיק המותג להתחבב על שחקניות הוליוודיות וקים קרדשיאן אחת בבגדי ערב, ג'ינס מעוצבים ופריטי יומיום שאי אפשר לקרוא להם "בסיסיים". חלק מהפריטים זמינים ב־Shopbop (למותג אין אתר מכירה).

Sass & Bide Sass & Bide Sass & Bide

Ksubi. המותג, שמוכר בעיקר בזכות הג'ינס האיכותיים ומשקפי השמש ההיפסטריים, מחבר בין אופנת רחוב לאופנת גלישה. חלק מהפריטים זמינים באתרי "גורמה" כמו net-a-porter (למותג עצמו אין אתר מכירה). מחירים לדוגמה: ג'ינס מ־250 דולר, משקפיים מ־310 דולר.

Spell & the Gypsy Collective. הצבעוניות סוחפת, האווירה שהמותג משדר ממכרת וביקור בעמוד האינסטגרם או באתר מחזיר לימים קסומים במיוחד. שמלות ב־160–320 דולר, מכנסיים וטייטס ב־100–200 דולר (עלות משלוח לישראל 25 דולר).  spelldesigns.com

Arnhem. העיצובים של ארנהם ביקלי צבעוניים, זרועי פרחים ושוחרי חופש. המבחר גדול, ויש גם אלטרנטיבות רגועות יותר. שמלות ב־180–100 דולר, חולצות ב־165–70 דולר (משלוח לישראל עולה 27 דולר לפריט ראשון ו־35 דולר לכל פריט נוסף). arnhem.co

Gypsy Sisters. חנות מותגי אופנה ופריטי עיצוב לבית, המתגאה בעיצוב וייצור ג'ינס עצמאי וצעיר במסגרת מותג הנושא את אותו שם. ג'ינס ב־140–109 דולר (עלות משלוח לישראל לפי גודל ההזמנה ומשקל החבילה). gypsy-sisters.com

She Made Me: מותג בגדי ים סרוגים. הדגמים מיוחדים מאוד, והצבעוניות לרוב טבעית ורגועה - בלבן, בז', כחול וחום. חזיית ביקיני ב־75–100 דולר, תחתונים ב־60–90 דולר ובגד ים שלם ב־120–130 דולר (משלוח לישראל 35 דולר). shemademe.com.au

תגיות