אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסתמן: המס על אופנועי מרוץ יופחת; רפורמה בתחום הדו-גלגלי בשבועות הקרובים צילום: בלומברג

פרסום ראשון

מסתמן: המס על אופנועי מרוץ יופחת; רפורמה בתחום הדו-גלגלי בשבועות הקרובים

ל"כלכליסט" נודע כי שיעור מס הקנייה על אופנועים המיועדים לתחרויות צפוי לרדת בחודשים הקרובים לכ-30% במסגרת רפורמה שמקדמת בימים אלה רשות המסים

25.06.2014, 16:20 | תומר הדר

שיעור מס הקנייה על אופנועים המיועדים לתחרויות צפוי לרדת בחודשים הקרובים לכ-30% במסגרת רפורמה שמקדמת בימים אלה רשות המסים, כך נודע ל"כלכליסט". כזכור, בשנה שעברה הודיעה רשות המיסים על הפחתה של מס הקנייה המוטל על אופנועים המיועדים לשימוש בתחרויות חוקיות ל19.2%, וזאת ביחס לשיעור מס של 72% המוטל על אופנועים רגילים.

קראו עוד בכלכליסט

ההפחתה בוצעה במסגרת הוראת שעה, אלא שלטענת רשות המסים, בשעתו התגלו מקרים בהם אופנועים יובאו ארצה כביכול לצורך שימוש במרוצים, תוך תשלום של מס קנייה נמוך, אך בפועל שימשו את בעליהם שלא למטרת מרוצים, מה שגרם לרשות המיסים לבטל בתחילת השנה את הוראת השעה הקובעת הטבת המס לכלים המיועדים לספורט מוטורי.

אופנוע דוקאטי מוטור, צילום: בלומברג אופנוע דוקאטי מוטור | צילום: בלומברג אופנוע דוקאטי מוטור, צילום: בלומברג

עקב כך חלה האטה כמעט מוחלטת של יבוא של אופנועים המיועדים לתחרויות, מה שהביא לפגיעה אנושה בענף הספורט המוטורי בישראל, פגיעה שהביאה לירידה בהכנסותיהם של מפרסמים, של מארגני אירועים וגם של מועצות מקומיות ושל גופים שניאותו לארח את התחרויות, המהוות בפני עצמן גורםפ הכנסה. יצוין שגורמים רבים העוסקים בספורט מוטורי מדגישים שבמקרה של אופנועי מירוצים, הטבת מס שכזו אינה מספקת, זאת מכיוון שמחירו הבסיסי של אופנוע המיועד לספורט מוטורי הוא מחיר נמוך למדי, העומד על כ6,000 עד 10,000 דולר וכל תשלום המתווסף על מחיר האופנוע, המיועד בכל מקרה לנסוע אך ורק בתחרויות, פוגע ביכולתו של הרוכב להתחרות.

רפורמת מיסוי לאופנועים: כבר בשבועות הקרובים

נושא ההטבה לכלים המיועדים לספורט המוטורי מהווה רק חלק מרפורמה כוללת בתחום הדו-גלגלי הצפויה לצאת לפועל במהלך החודשים הקרובים. במסגרת זו מקדמת רשות המיסים רפורמה המיועדת לאחד בין שיעורי המס החלים על אופנועים כבדים וקטנועים, שבשנים האחרונות הלכו והשתכללו עד שנוצר מצב בו דגמי קטנועים מסוימים מצוידים במנועים שאינם נופלים בנפחם מאופנועים בגודל מלא. במסגרת הרפורמה ייקבעו מדרגות מיסוי לאופנועים וקטנועים הנקבעות לפי הספק המנוע.

מרשות המסים נמסר:"הוראת השעה שאיפשרה מיסוי נמוך על כלים המיועדים לספורט מוטורי, התבררה ככלי לא יעיל לקידום הספורט המוטורי וכי נוצלה שלא למטרת החוק המקורית.על כן, ההוראה לא חודשה והחל מינואר 2014 אין הטבות לכלי רכב המיועדים לספורט מוטורי.רשות המסים בוחנת בימים אלה דרכים אחרות בהן ניתן להמשיך לעודד את הספורט המוטורי בישראל בצורה המיטבית והחלטה על הוראת שעה חדשה ושיעור מס מתוקן, תתקבל בימים הקרובים".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
הOECD בדק ומצא שמדינת ישראל היא המדינה שתרוויח הכי הרבה מעידוד שימוש
הOECD בדק ומצא שמדינת ישראל היא המדינה שתרוויח הכי הרבה מעידוד שימוש באופנועים. בגרמניה הגשומה, הקרה, האובססיבית לאיכות הסביבה והעשירה 3.5% מהתושבים רוכבים לעבודה על אופנוע באופן קבוע. בישראל עם שמש כמעט כל השנה, תשתית כבישים הרבה פחות טובה, תחבורה ציבורית הרבה פחות יעילה ומחירי דלק יחסית לשכר גבוהים בהרבה רק 1.5% רוכבים לעבודה. שנים מפמפמים לכולם לראש שאופנוע זה כלי מות, שהרוכבים בעצם רוצים למות (אל תרגיש רע אם הרגת אחד, הוא בעצם רצה את זה) והכל כי אופנועים ירוקים יותר מתחבורה ציבורית (הרבה הרבה יותר) כי הם לא מכניסים אותם סכומים ממיסים (אף שהמיסוי עליהם גדול יותר מעל מכוניות) והמדינה מפסידה על הכנסות מדלק בגללם. עידוד תחבורה על דו"ג יביא לירידה בעומס בפקקים וחניות, בשילוב עם חינוך הציבור (בעיקר נהגים, בניגוד לאמונה הרווחת, נהגי מכוניות אשמים ב80% מהפגיעות ברוכבי דו"ג למרות ההתנהגות הברברית של חלק מהרוכבים). אינני רוכב אופנוע.
אבי  |  30.06.14
6.
קשקשנים רשות המסים האלה
מה אתם משחקים אותה רפורמה .... קיבלתם תביעה על הראש מיבואן הונדה שלקחתם לו על קטנוע אינטגרה מס כמו אופנוע כשלקטנועים גדולים אחרים כמו T-Ars לא לקחתם אז עכשיו אתם מחפשים דרכים לרדת מהעץ ??? בכל העולם יש מס נמוך על רכב דו גלגלי וזה לא מעניין אף אחד אם זה אופנוע או קטנוע רק פה חולבים את האנשים כל הזמן בכל דבר. שחררו קצת ותנו לאנשים לחיות.
קשקשני , רחובות  |  29.06.14
לכל התגובות