אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: פייסבוק מפתחת רשת חברתית לארגונים צילום: בלומברג

דיווח: פייסבוק מפתחת רשת חברתית לארגונים

מקורות בתוך החברה חשפו את קיומו של פרויקט FB@Work, שיכלול כלים לתקשורת ארגונית מאובטחת וסנכרון מסדי נתונים. המטרה: להפוך את פייסבוק לכלי תקשורת פנים ארגוני, שתורם לפריון העבודה

26.06.2014, 17:34 | נמרוד צוק

לא רק אבטלה סמויה: פייסבוק רוצה להפוך את הרשת החברתית לכלי שמסייע לארגון ולא פוגע בפריון העבודה. לפי דיווח של אתר TechCrunch, שמבוסס על מקור המקורב לנושא, מפתחת הרשת החברתית גרסה מיוחדת לשימוש בשעות העבודה.

קראו עוד בכלכליסט

המוצר מכונה בחברה בשם הקוד הפנימי FB@Work והפיתוח שלו מתבצע במרכז החברה בלונדון, בהובלת לארס ראסמוסן, מנהל הפיתוח שהיה האיש מאחורי Graph Search.

עדיין לא ברור האם מדובר בגרסה של הרשת החברתית שתשמש לתקשורת פנים ארגונית, או ברשת חברתית למטרות עסקיות ומקצועיות שתתחרה בלינקדאין. בפייסבוק עצמה העובדים משתמשים באופן אינטסיבי בכלים של הרשת החברתית (כמו הקבוצות או אפליקציית הצ'ט) למטרות עבודה, וייתכן שהחברה מעוניינת לעודד שימושים דומים גם בארגונים אחרים.

מתכננת להיכנס לארגונים. פייסבוק, צילום: בלומברג מתכננת להיכנס לארגונים. פייסבוק | צילום: בלומברג מתכננת להיכנס לארגונים. פייסבוק, צילום: בלומברג

השימוש הפנימי בפייסבוק בקבוצות כולל תכונות שאינן קיימים כיום בגרסה הציבורית של פייסבוק Groups, כגון מנגנוני אותנטיקציה חזקים וחיבור לבסיס הנתונים במחלקת משאבי האנוש של החברה, כאשר לכל צוות בחברה יש קבוצה משלו לדיונים פנימיים, שמאובטחת באמצעות החיבור למערכות המידע הארגוניות. בנוסף משתמשים העובדים בכלים כמו מערכת Pixelcould לשיתוף תמונות ושרטוטים ודיון אודותיהם, או מערכת לניהול משימות שפותחה לשימוש פנימי. ייתכן שפרויקט עליו עובדת החברה יכלול את הכלים הנ"ל.

לטענת המקורות, בהנהלת פייסבוק דנים באפשרות להוציא גרסה של הרשת לארגונים כבר שלוש או ארבע שנים. ייתכן שמדובר ברצון להעמיד תחרות בזירה הארגונית לחברות כמו גוגל ומיקרוסופט, שמספקות היצע רחב של מוצרים לשימוש עסקי - שחלקם מבוססים על מוצרים שמיועדים למשתמש הפרטי. גם דרופבוקס עשתה לאחרונה מהלך דומה, עם גרסה בתשלום של שירות אחסון הקבצים לשימוש עסקי.

תגיות