אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לונדון: זינוק במכירות מוצרי יוקרה לפני חודש הרמדאן צילום: בלומברג

לונדון: זינוק במכירות מוצרי יוקרה לפני חודש הרמדאן

מדובר בשוק רווחי וצומח במהירות של מוסלמים עשירים המבקרים בבריטניה ומתפנקים ברכישות יקרות לפני תחילת הצום

28.06.2014, 15:36 | שירות כלכליסט

לונדון אמנם תמיד נחשבה מוקד עלייה לרגל לקונים עשירים, אך בשנים האחרונות היא חווה צמיחה נוספת במכירות היוקרה בשבועות לפני תחילת חודש הרמדאן, שהשנה מתחיל בסוף השבוע. גל של קונים מבוססים במיוחד מהמזרח התיכון נוחת וכובש את החנויות – ביחד עם פמליה שלמה של שומרי ראש, נהגים ומכוניות רולס רויס ופרארי. הקמעונאים בלונדון כבר העניקו לתופעה שמות: רמדאן ראש (Ramadan Rush) ואפילו הרודס חאג', המייצגים את העובדה כי מדובר בשוק רווחי וצומח במהירות של מוסלמים עשירים המבקרים בבריטניה ומתפנקים ברכישות יקרות לפני תחילת הצום. זינוק נוסף במכירות נרשם בתקופת חג עיד אל פיטר המסמל את סוף הרמדאן.

"לונדון היא העיר האירופית שבה המבקרים מהמזרח התיכון עושים הכי הרבה קניות. היא כמעט כמו בית שני עבורם", סיפר לסוכנות החדשות AP גורדון קלארק מחברת מחקר הקמעונות גלובל בלו. לפי הערכות החברה, מכירות קדם הרמדאן מיולי שנה שעברה רשמו זינוק של 60% לעומת השנה קודם לכן.

רחוב אוקספורד בלונדון, צילום: בלומברג רחוב אוקספורד בלונדון | צילום: בלומברג רחוב אוקספורד בלונדון, צילום: בלומברג

אף שהתיירים מהמדינות עשירות הנפט במפרץ הפרסי כמו כווית, סעודיה וקטאר, מהווים רק אחוז קטן מכלל התיירים בבריטניה, הם נוטים להוציא סכומים גבוהים יותר בחנויות. נתונים רשמיים מצביעים על כך שתיירים מהמזה"ת דורגו במקום ה-19 בלבד מבחינת מספר האנשים שביקרו בשנה שעברה בממלכה, אך דורגו שניים מבחינת כלל ההוצאות – 888 מיליון ליש"ט (1.5 מיליארד דולר). לפי קלארק, המבקרים מכוויות הם הבזבזנים הגדולים ביותר, והוציאו 1,340 ליש"ט (2,275 דולר) לעסקה ביולי שעבר.

השבועות לפני תחילת הרמדאן מייצגים כאמור הזדמנות פז לקמעונאים, ומותגים רבים הגיבו בהתאם ומציעים שירותים מיוחדים רק בתקופה זו. מנהל השיווק במרכז הקניות ווסטפילד בלונדון מספר כי בדיור לדוגמה השיקו מהדורה מוגבלת של תיקי עור אקזוטיים, בעוד שבלואי ויטון וברברי מציעים שירותי קניינות אישית. יתרה מכך, בקניון ווסטפילד, שנחשב לאחד הגדולים באירופה, שכרו מוכרים דוברי ערבית ומציעים נהגים פרטיים לקונים העשירים, זאת בתקווה לרשום מכירות שיא. הקונים הבזבזנים ביותר יכולים ליהנות גם משירותם של עוזרים אישיים שאוספים את שקיות הקניות ומאחסנים אותן במכונית.

הקונים האמריקאיים או הבריטים לא צריכים להרגיש מוזנחים. לתופעת הקניות לפני חג הרמדאן יש יתרון בולט אחד להמונים: מבצעים והנחות. חנויות כל בו ורשתות אופנה רבות בבריטניה החלו להקדים את מכירות סוף העונה של הקיץ כך שיוכלו להציע לקונים המוסלמים העשירים קולקציות חדשות. "הם לא מעוניינים במבצעים, מכיוון שאז החנויות עמוסות מדי", מסביר קלארק.

תגיות