אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גיגי לוי, רמי ליפמן ואייל חומסקי השקיעו ב־Zoomd צילום: עמית שעל

ראיון כלכליסט

גיגי לוי, רמי ליפמן ואייל חומסקי השקיעו ב־Zoomd

החברה החדשה מעוניינת להקים מערכת המלצות תוכן שיכולה לספק למשתמש בדיוק את התוכן והפעולה המעניינים אותו. גובה הגיוס עומד על 4 מיליון דולר

29.06.2014, 12:19 | אסף גלעד

חברת סטארט-אפ ישראלית חדשה בשם זומד (Zoomd) מנסה לעשות סדר בעולם המלצות התוכן, ולהציג למשתמש המלצות ממוקדות על הפעולות שכדאי לו לבצע כעת - בהתאם לעניין האישי והפוטנציאל המסחרי הטמון בפעולה. החברה השלימה כעת סבב גיוס של 4 מיליון דולר ממספר משקיעים ידועים, ביניהם גיגי לוי, אייל חומסקי, רפי גדרון, רמי ליפמן, משה ליכטמן ונייתן לואו.

קראו עוד בכלכליסט

גם אחד ממייסדי החברה, עמית בוהנסקי, נמנה על המשקיעים בחברה. בוהנסקי הוא יזם סדרתי שמכר את Focalinfo ל-ורינט בשנת 2011 תמורת כ- 50 מיליון דולר, וב-2007 את בית התוכנה יוניקודרס שנמכר למטריקס. את זומד הקים בוהנסקי יחד עם סיגל סרור, לשעבר סמנכ"לית משאבי האנוש של 888 וטכנומטיקס.

סיגל סרור ועמית בוהנסקי, מייסדי חברת Zoomd, צילום: עמית שעל סיגל סרור ועמית בוהנסקי, מייסדי חברת Zoomd | צילום: עמית שעל סיגל סרור ועמית בוהנסקי, מייסדי חברת Zoomd, צילום: עמית שעל

עד לאחרונה, בוהנסקי ניהל את מערך מודיעין הרשת של ורינט, מערכת מבוססת בינה מלאכותית המנטרת את האינטרנט ומאתרת עבור גופים בטחוניים פעילות לא חוקית. בוהנסקי היה גם אחראי על איתור רשתות דארק-נט שעסקו במסחר אלקטרוני של נשק וסמים. בין לבין, משמש בוהנסקי כמשקיע פרטי דרך חברת ההשקעות שהקים Sigma VC, שמשקיעה בסטארט-אפים בתחום המובייל, המדיה הדיגיטלית, שירותי אונליין, סייבר ותוכנה ארגונית.

עד כה הוא השקיע ב- 25 חברות, ביניהן Clinch, תוכנת עריכת וידיאו אוטומטית המצויה על הענן; Support Machine, צ'ט לתמיכה בלקוחות המבוסס על מנוע בינה מלאכותית וחברת IM Online המתמקדת בטכנולוגיות SEO, קידום במנועי חיפוש.

ישראלים בראש עולם ההמלצות

חברות ישראליות מצטיינות בשנים האחרונות בהחדרת רכיבים מסחריים לאתרי ענקיות האינטרנט. Outbrain, אחת מהחלוצות בתחום, פיתחה את מנוע ההמלצות המוביל בתחום אתרי החדשות - הוא ממליץ לקוראים על כתבות נוספות, בהתאם לעניין האישי שלהם או הטרנדים בחדשות.

חברת Taboola של היזם אדם סינגולדה הלכה בעקבותיה, והיא ממליצה הן על כתבות קשורות והן על סרטוני וידיאו רלוונטיים. Dealply, יחד עם Superfish ו- iBario , גם הן ישראליות, משלבות בדפי אינטרנט תוספים של השוואת מחירים המתמקדים במשתמשים שבדיוק חיפשו עבור מוצר באתר מסוים, ומציעות לו את אותו המוצר רק במחיר זול יותר באתר אחר. חברות אחרות, כמו JollyWallet מציעות למשתמשים קופוני קאשבק והנחות על גבי הדפדפן.

העתיד של תחום ההמלצות

עבור בוהנסקי, המלצות לקריאת כתבה מסוימת, כמו אלה שמייצרות טאבולה ו-OutBrain, מייצגות רק סוג אחד של תוכן. מה אם הייתם מבקשים לא רק להמשיך לקרוא על כוכב הכדורגל האהוב עליכם, אלא גם הייתם רוצים לחפש עליו מידע במנוע חיפוש או לראות אילו עוד כוכבי כדורגל נקשרים אליו בחיפושים במנוע חיפוש? או אולי לקנות כרטיסים למשחק בו הוא מופיע? לפשפש בפרופיל הלינקדאין שלו? 

בוהנסקי רואה את הדפדפן כמרחב בו ניתן להציע את ההצעה הטובה ביותר, בזמן הנכון ולאדם הנכון. שכבת התוכן יכולה להציע ערכי חיפוש פופולאריים, אפליקציות מומלצות להורדה, קופון הנחה ואפילו הצעה לחוות דעת רפואית נוספת. "זומד רוצה להיות מנוע ההמלצות שיגיד לאתרים מהי הפעולה הבאה שהמשתמש ירצה לעשות בדפדפן", אומר בוהנסקי ל"כלכליסט". "מי אמר שמשתמש דווקא ירצה לקרוא כתבה אחרי כתבה? אולי דווקא מתאים לו יותר להזמין כרטיס לסרט או להזמין לשם את חברים שלו? אם תקרא כתבה על מלון בברלין, במקום לקרוא עוד כתבה, אולי תעדיף לקרוא על ההמלצות החיוביות או השליליות שחברים שלך כתבו על המלון".

״המנוע של זומד מנבא את הצעד הבא שהגולש עומד לעשות, בהתאם להיסטוריה של הגולש ולתכנים המעניינים אותו. בצורה זו המשתמש מקבל חווית חיפוש יותר יעילה״, מסבירה סרור. היא מסבירה כי החברה רואה זאת כסיפוק "חווית מציאה", על חשבון המונח המקובל יותר, "חווית חיפוש".

הפלטפורמה של זומד סורקת את אתר האינטרנט, מסיקה תובנות סמנטיות, ובמקביל מבצעת בדיקה של הטרנדים החמים ביותר על ידי ניתוח תוצאות חיפוש בזמן אמת ושלפית מידע מגוגל, המחולק לקטגוריות. בעתיד, החברה מעוניינת להיות מאגר ידע עבור אתרי תוכן בתחומים שונים, בהתאם לקטגוריות. כך למשל, הוא תוכל לספר לאתרי ספורט מהם עשרים פריטי התוכן המומלצים ביותר עבור הגולשים.

המערכת של זומד - הנמצאת כעת בשלבי בניה וצפויה לצאת לשוק בתוך כמה חודשים - משתלבת בתוך האתר ככפתור וירטואלי ומוטמעת באמצעות התוסף שורת סקריפט אחת. מודל ההכנסות שלה מבוסס על חלוקת רווחים מהכנסות מעסקאות שזומד חוללה על ידי קופונים, המלצות או השוואות מחירים. החברה מקווה בעתיד לחדור לשוק המובייל על ידי שיתוף פעולה עם הדפדפן אופרה. 

תגיות