אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הדברים קורים מעצמם"

"הדברים קורים מעצמם"

אף שלאחרונה השיק את הקולקצייה השלישית שלו, למעצב בגדי הגברים אלירן נרגסי אין חנות, משרד פרסום או איש יחסי ציבור. יש לו את עצמו, את פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר - וזה מספיק כדי להפוך אותו לשם חם בארץ ובחו"ל

29.06.2014, 08:57 | יעל סובינסקי

חשבון הפייסבוק של אלירן נרגסי פעיל במיוחד בחודש האחרון. הקולקציה האחרונה שעיצב גוררת תגובות מכל עבר, וכבר זכתה לסיקור במגזין סיני, פוסט בבלוג אמריקאי והשתתפות בהפקת אופנה ישראלית. פחות משנתיים אחרי שסיים את לימודי עיצוב האופנה בשנקר, נראה שנרגסי הופך לשם חם בעיצוב בגדי גברים.

"הדבר הזה קורה, והוא מאוד ויראלי", הוא מספר בהתרגשות. "חלק מהדברים פשוט קורים מעצמם, אנשים פונים אליי". נרגסי משווק את עצמו לבד, ללא משרד פרסום, קידום אתרים או יחסי ציבור, ומסביר שזו הדרך היחידה עבורו: "כיוון שאין לי חנות ממשית, העיסוק הווירטואלי מאוד חשוב לי. אני פעיל כל הזמן, כל יום וכל היום באינסטגרם, בטוויטר ובפייסבוק".

כששואלים אותו מה לדעתו מעורר את הבאזז סביבו, נרגסי משיב כי הכל תלוי במקום ובזמן הנכונים. "אני חושב שאם אתה עושה משהו נכון, מעניין ורלבנטי, יסקרו את זה. במיוחד בתחום אופנת הגברים. בעולם זה תחום שהולך וגדל, בעוד שבארץ אפשר לספור על כף יד אחת את המעצבים הבולטים לגברים".

אלירן נרגסי אלירן נרגסי אלירן נרגסי

נרגסי (29) גדל במשפחה דתית ציונית בירושלים ובמעלה אדומים, ובגיל 18 חזר בשאלה. "אני עדיין אדם מאמין, ואני תמיד מנסה למצוא את המקומות שבהם אפשר לשלב בין שני העולמות, הדתי והחילוני", הוא אומר.

קולקציית הגמר שלו בשנקר, "אלוקים אדירים — oh my god", עסקה במתח שבין הדת לחילוניות והציגה וריאציות לחולצה של שבת ולכיפה הסרוגה, שהפכה לכובע קסקט ולחותלות. הסיקור התקשורתי לא איחר לבוא. "לא הייתי מהסטודנטים הבולטים בשנקר", אומר נרגסי, "אני חושב שדווקא משום שלא ניסיתי להמציא את הגלגל אלא יצרתי מתוך הנשמה, הפרויקט נגע באנשים".

גם הקולקציה החדשה והשלישית של נרגסי נוגעת במתח ובניגוד בין שני עולמות. תחת הכותרת "ירושלים־תל אביב/בין קודש לחול" הוא יצר 25 דגמים מדויקים בהשראת הארכיקטורה של שתי הערים. "מבחינתי המרצפות בבתים הישנים הן סממן לאופי תל־אביבי, וכניגוד אליהן הצבתי את האופי והבנייה הירושלמיים. נעתי בין בנייה קווית למחוספסת, בין מודרני לעתיק", הוא מסביר. "יש דגמים שהם תל אביב או ירושלים במובהק, יש דגמים שמשלבים בין הערים - בשחור ולבן או אפור וזהוב".

מימין: חולצה ומכנסיים הדפס (850 ו־800 שקל); חולצה וסקיני (550 ו־590 שקל); חולצה ומכנסיים הדפס (850 ו־800 שקל), צילום: מיגל מור מימין: חולצה ומכנסיים הדפס (850 ו־800 שקל); חולצה וסקיני (550 ו־590 שקל); חולצה ומכנסיים הדפס (850 ו־800 שקל) | צילום: מיגל מור מימין: חולצה ומכנסיים הדפס (850 ו־800 שקל); חולצה וסקיני (550 ו־590 שקל); חולצה ומכנסיים הדפס (850 ו־800 שקל), צילום: מיגל מור

כל הפריטים בקולקציה, שאת חלקה נרגסי תופר במו ידיו, מיוצרים בתל אביב במהדורות מצומצמות או על פי הזמנה אישית. המחירים נעים בין 350 שקל למכנסיים ועד 850 שקל לחולצה או למכנסיים מודפסים. "אני לא יכול להרשות לעצמי מחירים גבוהים יותר", אומר נרגסי. "אני לא חושב שאנשים מרימים גבה על המחיר, כי הלקוחות שלי לא מחפשים לקנות במבצע אלא לרכוש פריט מיוחד. מצד שני, אני לא רואה סיבה לבקש על פריט יותר מאלף שקל".

את הפריטים של נרגסי אפשר להשיג בקום איל פו בנמל תל אביב, ובהזמנה אישית דרך הפייסבוק או דרך חנות ה־etsy שלו, שפונה לקהל בחו"ל. לאחרונה החלו להימכר בגדים מהקולקציה גם במילאנו, והוא עצמו הוזמן להשתתף בשבוע האופנה של ונקובר.

"אני משווק את עצמי בירידים או במכירות ודרך שיתופי פעולה", אומר נרגסי, "אני מתשדל לא להיכנע לשיקולים מסחריים. אני מעצב צעיר ולכן יש לי עדיין התשוקה והאומץ לעשות דברים שהם אחרים ויצירתיים יותר. אני אוהב להעז".

תגיות