אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יד שנייה מקצין: כמה סימני אזהרה לפני קניית רכב צה"לי

יד שנייה מקצין: כמה סימני אזהרה לפני קניית רכב צה"לי

אלפי רכבים של הצבא יוזרמו בקרוב לשוק היד השנייה. איך מזהים רכב שעבר התעללות?

30.06.2014, 08:24 | תומר הדר

לאחר תהליך ארוך הכריז אתמול משרד הביטחון על שתי חברות ליסינג שזכו במכרז לאספקת רכבים לצה"ל: אלדן ושלמה SIXT. כל אחת מהחברות צפויה לספק כ־1,700 מכוניות לשימוש אנשי הקבע בשנים הקרובות, כאשר במקביל צפויים כנראה לזרום אלפי דגמים מהצבא לשוק היד השנייה.

הרכבים שיוחזרו מהצבא, בעיקר מדגמי שברולט אוואו סדאן, מאזדה 2 סדאן ויונדאי אקסנט, יגיעו תחילה לחברות שזכו במכרז הקודם, אלבר ושלמה SIXT. עם זאת, סביר להניח שהן לא ישווקו במגרשים של חברות הליסינג, אלא במגרשים של סוחרי רכב, שמתמחים במכירת מכוניות שנחשבות מאתגרות למכירה.

יונדאי אקסנט, מהדגמים הבולטים שיגיעו לשוק יונדאי אקסנט, מהדגמים הבולטים שיגיעו לשוק יונדאי אקסנט, מהדגמים הבולטים שיגיעו לשוק

בניגוד לתדמית שדבקה בהן, מכוניות ששימשו קצינים לא עברו בהכרח התעללות, אך מאלו שכן חוו חיים קשים כדאי להיזהר. משום שסוחרי הרכב קטנים לא תמיד מקפידים על התנהלות הוגנת, מומלץ לבדוק היטב רכבים מהדגמים שיוצאים מצה"ל המוצעים למכירה במגרשים.

בין הדברים שיש לתת עליהם את הדעת: בדיקת רישיון הרכב, שבו נרשם הקילומטראז' בכל מבחן רישוי (טסט). אם הקילומטראז' אינו הגיוני ביחס לרשום ברישיון, מומלץ לוותר. כמו כן יש לבחון היטב אם אין בגחון סימני פגיעה; עדויות למדבקות למידת לחץ האוויר הרצוי בצמיגים; להתקנת מכשירי קשר; ולשריטות בגג ובלפגיעות בתא המטען, המעידים שמדובר ב"רכב הובלות". מעבר לכך, חשוב לשאול את המוכר אם מדובר במכונית שהיתה צמודה לאיש קבע. אם מדובר במוכר הגון, הלקוח יעשה את שיקוליו. אם המוכר מפוקפק, עדיף להמשיך הלאה.

איך אפשר לזהות רכב שהיה שייך לאיש צבא וממה כדאי להיזהר

תא הנהג

לבדוק אם יש סימנים המעידים על כך שבעבר הותקן ברכב מכשיר קשר

מדבקות לחץ אוויר

ברכבי צה"ל רבים ניתן למצוא מדבקות שמבהירות מהו לחץ האוויר המתאים לצמיגים

שריטות

ריבוי שריטות בגג ובתא המטען מעידים על כך שהמכונית שימשה כ"רכב הובלות"

קילומטראז'

כדאי לבחון אם מספר הקילומטרים ברכב תואם את המספר הרשום בטסט האחרון

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
לא קונים מסוחרים עם שמות פרטיים או שמות ישובים
כל מיני "רכב" השרון", "רכב הצומת", טרייד אין מנשה"... סדר המכירה של רכב משומש הוא כזה: 1. רכב "כוכב" הולך למקורבים ופרטקציונרים של המוכר/סוחר (בת הדודה של הקניין). 2. רכב יפה (ללא תאונות שלדה משמעותיות רק "קצה שלדה" הולך למגרש מסודר (נניח טרייד מוביל) ועובר קוסמטיקה (הכנה למסירה) הכוללת צבע פגושים, נקיון ופוליש אגרסיבי. 3. רכב פגוע הולך לסוחרי "מדרכה" במחיר שחיטה לרוב כ 20 מכוניות בעסקה, עובר תיקון משמעותי וצבע יפה המסתיר את עברו. 4. רכב מושבתים (הלכה למעשה) מחודשים, עוברים את עמדה מס. 1 ומקבלים לעיתים מספר חדש או לא - תלוי בקומבינה. סימנים מרשיעים: צבע לא מקורי (חפשו סימני מריחה, טקסטורה של קליפת פרי הדר - לא חלק), צבע לא אחיד (גוון) וכמובן היסטוריה - בקשו לקבל את כל ההיסטוריה כולל טיפולים מהיום הראשון.
זה משנה?  |  09.07.14
לכל התגובות