אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אנחנו מזהים הזדמנויות בברזיל" צילם: אוראל כהן

פסגת ת"א 100

"אנחנו מזהים הזדמנויות בברזיל"

רוני סופר, מנכ"ל גזית גלוב, מאמין שהחברה תמשיך לצמוח בסיוע הריבית הנמוכה והשקעות אטרקטיביות

30.06.2014, 08:47 | יניב רחימי

"אני חושב שחלק גדול מהעמידות של גזית גלוב נובעת מהעובדה שאנחנו משקיעים המון זמן בניהול ובפיתוח העסק אבל גם בניהול הסיכונים, בניתוח המגמות ובהתמודדות איתן", אומר רוני סופר, מנכ"ל גזית גלוב. סופר ישתתף בכנס פסגת ת"א־100 שייערך מחר. "אנחנו רוצים שהעסק יתפקד בכל תרחיש. לדוגמה, אנחנו מגייסים כסף לטווח ארוך בריבית שהיא יותר גבוהה מהריבית לטווח קצר", מרחיב סופר. "הדרך לצמוח היא דרך שילוב של תזרים, גיוסי הון והקמת שותפויות עם שותפים שמעוניינים ביכולות הניהול שלנו. אחת הטעויות שאתה רואה בעולם, זה שלפעמים מתבלבלים בין הון לחוב".

"יש הזדמנויות לנכסים חדשים באירופה"

מה דעתך על קדחת הנפקות האג"ח בחודשים האחרונים?

"זאת בעיה שיצטרכו להתמודד איתה. כשאתה בונה עסק רק על ידי חוב, אתה מסתמך על פוטנציאל הרווחיות של העסק, אבל אף אחד לא יודע מה תהיה הריבית בעוד חמש שנים. אנחנו חושבים שצריך לממן נכון את הטווח הרחוק ולנעול ריביות לטווח ארוך. מ־2010 מכרנו נכסים בהיקף של כ־2.5 מיליארד דולר בערים שאנחנו מעריכים שפוטנציאל הצמיחה בהן פחות טוב ולקחנו את ההון והשקענו אותו בערים אחרות בעולם. אנחנו מנצלים את הריבית הנמוכה והרצון של גופים מוסדיים להשקיע במקומות שונים בעולם כדי להוריד מינוף או כדי להשקיע באזורים חדשים".

רוני סופר, צילם: אוראל כהן רוני סופר | צילם: אוראל כהן רוני סופר, צילם: אוראל כהן

 

אילו אזורים מיצו את הפוטנציאל ואיפה הכי אטרקטיבי להשקיע?

"אם יש תחומים שאנחנו רואים שיש בהם ביקוש גבוה, אנחנו מוכרים. כך לפני שנתיים יצאנו מתחום הדיור המוגן בארה"ב ולאחרונה מכרנו נכסים בתחום המרכזים הרפואיים. מה שחשוב בעסק שלנו זה הטראפיק — כמה אנשים באים לעסקים של הלקוחות שלנו. אנחנו רואים יותר הזדמנויות לנכסים חדשים דווקא באירופה, שעדיין מתאוששת מהמשבר. בצפון אמריקה אנחנו רואים הזדמנויות בפיתוח של נכסים שניצלנו בזמן המשבר. המשקיעים הבינלאומיים מהססים כרגע להשקיע בברזיל, אבל יש שם עכשיו חלון הזדמנויות. כדי לשמור על ההון שיוצא מברזיל, הממשלה העלתה את הריבית מ־7% ל־11% וזה זמן טוב בשבילנו לקנות נכסים. אנחנו רוצים לבנות שם מסה קריטית".

"השוק בישראל קשה, אבל לא רואים בעיה"

 

האם אתה מזהה ירידה בביקושים בשוק המקומי?

"בפעילות שלנו בגזית ישראל שיעור התפוסה היה ברבעון הראשון 98% ושכר הדירה מנכסים זהים עלה ב־2.5% בהשוואה לשנה שעברה. יש אמנם המון סקטורים שמצמצמים עובדים, אבל כרגע לא רואים השפעה על הצריכה. בתקופה של חשש הנטייה של הצרכן היא להיות יותר מחושב ולצרוך יותר דיסקאונט. לנו יש מרכזים שכונתיים עם סופרים שהאוכלוסייה מבקרת שם, אין לנו מותגי היוקרה שיש בקניונים. בנימה אופטימית, ממה שאני מכיר, באזורי הביקוש גם אם יש תחרות או ירידה, זה לא נמשך עשר שנים. השוק כרגע יותר קשה ממה שהיה לפני כמה שנים, אבל כרגע לא רואים בעיה".

תגיות