אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב ליד ביתכם - איקאה פתחה בהמבורג חנות ראשונה בתוך העיר צילום: איי אף פי

בקרוב ליד ביתכם - איקאה פתחה בהמבורג חנות ראשונה בתוך העיר

פתיחת החנות, שעולה לחברה 80 מיליון יורו, מהווה ניסוי עבור רשת הריהוט בשוק הגדול ביותר שלה. על מנת לסייע ללקוחות לסחוב את הקניות חזרה הביתה יציעו להם ברשת אופניים או נגררים בחינם למשך 3 שעות. ומה חושבים על זה התושבים?

30.06.2014, 15:00 | בלומברג

איקאה הפכה לקמעונאית הריהוט הגדולה בעולם לאחר שהצליחה לגרום ללקוחות לנסוע לחנויות רחבות ההיקף שלה בשולי הערים משטוקהולם ועד לשנגחאי. אולם סניף חדש שנפתח היום בהמבורג נמצא במרחק הליכה עבור רבים מתושבי העיר.

הרשת השבדית פתחה את הסניף הראשון שלה במרכז עיר במחוז אלטונה במערב המבורג כפיילוט לבחינת הביקוש בקרב תושבי ערים שאינם מעוניינים בנסיעה ארוכה לסניפים. יוהנס פרבר שאחראי על מאמצי ההתרחבות של החברה בגרמניה מספר כי פתיחת החנות, שעולה לחברה 80 מיליון יורו (109 מיליון דולר) מהווה ניסוי עבור איקאה בשוק הגדול ביותר שלה. "זהו ניסוי יקר ביותר עבורנו, אבל אנחנו מעוניינים לדעת אם רעיון החנות בעיר עובד", הוא אומר. "אלטונה תוכל לשמש כמודל לערים גדולות אחרות כמו ברלין".

פיילוט בהמבורג, צילום: איי אף פי פיילוט בהמבורג | צילום: איי אף פי פיילוט בהמבורג, צילום: איי אף פי

המיזם הוא חלק ממגמה רחבה יותר בתחום הקמעונות של פתיחת סניפים במרכזים עירוניים. חברות כמו טסקו וקרפור פתחו סניפים קטנים יותר בערים.

לאיקאה 356 סניפים ברחבי העולם, כולל 49 מרכזים בגרמניה. החנות החדשה היא השלישית שתיפתח בעיר הנמל. לדבריו של פרבר, באיקאה מצפים לממוצע של 4,000 לקוחות ביום, וכפול מכך בימי שבת וחגים, זאת לעומת 12 אלף לקוחות ביום בסניפים המרוחקים במינכן ובברלין. "יש הרבה עירוניים שאין להם מכונית ולא מוכנים לנהוג אל מחוץ לעיר כדי לערוך קניות", הוסיף. להערכתו, למעלה ממחצית הלקוחות בסניף החדש יגיע באמצעות תחבורה ציבורית או אופניים. על מנת לסייע ללקוחות לסחוב את הקניות שלהם חזרה הביתה, ברשת יציעו להם אופניים או נגררים שאפשר לחבר לאופניים, השירות יינתן בחינם במידה וישיבו אותם תוך שלוש שעות. כמו כן, הלקוחות יוכלו להזמין משלוח באופניים בעלות של החל מ-9.90 יורו, הכולל גם העלאת המשלוח עד הבית. "זה אתגר גדול עבורנו שכן נזדקקנו למצוא רעיון טוב לשירות ולתחבורה כדי שהרכישות יגיעו לבתי הלקוחות במהירות", אומר פרבר.

בחברה התאימו גם את מבחר המוצרים ל-150 אלף לקוחות פוטנציאלי המתגוררים ברדיוס של 3 ק"מ מהחנות, כולל מדפים, קופסאות וסלים. פרבר מציין כי העובדים המקומיים ביקרו ב-200 דירות באזור כדי להבין מה האתגרים שעומדים בפני הלקוחות בעיצוב הבית.

עם זאת, פתיחת החנות גררה גם התנגדות מצד חלק מהתושבים המקומיים, שהביעו את המחאה שלהם על ידי הדבקת מדבקות עם הכיתוב "להרוג את בילי" (Kill Billy) לאהילים ולפחים. המדבקות מתייחסות למדפים הידועים של איקאה הנקראים בילי. החשש בקרב המקומיים הוא שהחנות תוביל להעלאת השכירות ומחירי הבתים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות