אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדקה ה-90 הקימה מאיץ סטארט-אפים צילום: עמית שעל

הדקה ה-90 הקימה מאיץ סטארט-אפים

החברה הודיעה שתשקיע 10 מיליון שקל בשנה ב-3-5 סטארט-אפים בתחומי השיווק, הביג דאטה והתיירות. היא אף הציגה את השקעתה הראשונה - חברת Supefly, שמפתחת שירות לניהול נקודות נוסע מתמיד וניתוח הרגלי נסיעות

01.07.2014, 12:30 | אסף גלעד

חברת הדקה ה-90 השיקה מאיץ סטארט-אפים והודיעה כי תשקיע 10 מיליון שקל בחברות. במקביל, הכריזה על השקעה ב-Supefly, מערכת לניהול נקודות נוסע מתמיד וניתוח דאטה של נוסעים. סכום ההשקעה לא פורסם אך הוא עומד ככל הנראה על עשרות אלפים או מאות אלפי דולרים בודדים, כאשר בקרוב תגייס החברה סכום נוסף.

קראו עוד בכלכליסט

השנה האחרונה היתה משופעת במיוחד בחברות סטארט-אפ ישראליות בתחום התיירות שנמכרו לענקיות זרות. אפליקציית תכנון הטיולים Desti נמכרה לנוקיה ואילו החברות Hotel Ninjas ו-Qlika נמכרו לענקית התיירות המקוונת פרייסליין, שגם פתחה בעקבות זאת מרכז פיתוח בישראל.

נכון, לא מדובר בחברות שהצליחו לגדול יותר מדי ובוודאי לא בעסקאות ענק, אך טבעי הוא שחברות תיירות ישראליות ירצו להצטרף לחגיגה ולהשקיע בסטארט-אפים, למרות שהתחום כולו סובל מרווחיות נמוכה.

אילן כהן, מייסד הדקה ה-90, צילום: עמית שעל אילן כהן, מייסד הדקה ה-90 | צילום: עמית שעל אילן כהן, מייסד הדקה ה-90, צילום: עמית שעל

לא לוקחים דמי ניהול

Superfly שנוסדה על ידי יונתן מאירי מציעה מערכת שמאפשרת לנוסעים לשלוט בדפוסי והרגלי הנסיעות שלהם ולמקסם את ניצול תכניות הנוסע המתמיד בחברות התעופה השונות. החברה מנתחת את דפוסי הנסיעה של המשתמשים, כמו למשל לאן נוסעים, עם אילו חברות תעופה ועם איזה כרטיס אשראי, ובודקת האם הם צברו את נקודות המיילים בקצב הנכון, וכן האם הם מנצלים אותם בצורה אופיטמלית.

באירוע שנערך לפני כשבוע, הכריזה הדקה ה-כי תשקיע בכ-3-5 סטארט-אפים בשנה במודל שיתופי עם קרנות הון סיכון. אילן כהן, ממייסדי הדקה התשעים, מייסד פעילות ההשקעות שלה המכונה "הדקה התשעים Labs" ולשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ביקש שלא להתחייב לגבי צורת ההשקעה. "ההשקעה בחברה ואופי הפעילות שלנו עמה תלוי חברה. אפשר שנשקיע סכום גדול או קטן, ואפשרי שנפתח את מאגרי המידע שלנו והאתרים שלנו בפני החברות, או שנשתף פעולה בכל דרך גם ללא השקעה בהן", אמר.

"כל האפשרויות פתוחות. אנחנו לא קרן הון סיכון, איננו לוקחים דמי ניהול מאיש על פעילות השקעות ואין לנו מסגרת של שבע שנים להביא תשואה, כפי שנדרש בקרנות. אנחנו גם לא חממה, מאיץ או משקיע פרטי. אנחנו חברה מסחרית שמתמחה במסחר אלקטרוני ורוצה לארח סטארטאפים בתוכה, כאלה שישנו את הרגלי הצריכה".

כהן אמר כי הדקה ה-90  תשקיע בחברות מתחום השיווק הדיגיטלי באינטרנט ובמובייל, פרסונליזציה וביג דאטה, פתרונות כלכלה שיתופית, או חברות המתמחות בהעלאת שיעורי ההמרה של אתרי תיירות, הסובלים בדרך כלל משיעור המרה נמוך (כאחוז אחד- א"ג). סך הכל בחן כהן 45 חברות עד כה. "תעשיית התיירות היא תעשייה של 8 מיליארד דולר, רובה באונליין, היא תעשיה שאין בה מלאי, היא תעשייה שיש בה המון בעיות והיא לא סלחנית: אדם שהגיע למלון שהזמין או למשחק לו קנה כרטיס ואומרים לו שאין לו מקום, לעולם לא יסלח. כל אלה יוצרים הזדמנות גדולה לסאטרט-אפים".

גוגל: ישראלים מחפשים יותר חופשות

מארח הכנס, מנהל תחום התיירות בגוגל ישראל, עדי דומב, ציין כי השוק הישראלי רושם צמיחה שנתית של 10% בחיפושים בתחום התיירות, כאשר עיקר הצמיחה נרשמת במובייל, עם 27% מכלל החיפושים בתחום בסמארטפון ובטאבלט. דומב אומר כי גוגל רשמה עלייה של 35% בחיפוש דילים בישראל ושל 15% במילה "זול" בהקשרים תיירותיים. 40% מהחיפושים קשורים למותגים כמו "איסתא", "מלון אגמים", וכל השאר הם חיפושים גנריים על מילים כמו "אילת" או "חופשה זולה".

בין החברות שנכחו באירוע ההשקה: Mekomy, אפליקציה שמחברת בין תיירים לבין מומחים מקומיים לתחומם, כמו אוכל או אמנות; Trekking-in, המכנה את עצמה בתור "Waze לטרקים", מערכת ניווט המנצלת את חוכמת ההמונים ומעודדת תרמילאים לחלוק מידע זה עם זה על אתגרים בדרכים; Trizzer Tech, מפתחת מערכות חיפוש לאתרי תיירות במחירים זולים ומותאמים אישית לטעמי התייר שעובדים עם סוכנויות נסיעות; Nativer ו-RoutePerfect, שני שירותים ישראליים המתאימים בין תחומי העניין של התייר לבין אתרי תיירות וממליצים לו על מסלול; Roomixer, מערכת להשכרת דירות נופש בארץ; Getevents, מערכת לאיתור אירועים והופעות; Quesity, אפליקצייה לגיימפיקציה של ביקורים במוזיאונים ואתרי תיירות; Tourpal, מדריך טיולים קולי מבוסס מיקום; ו-Guesty, בוגרת מאיץ הסטארט-אפים Ycombinator, שמאפשרת השכרת דירות אוטומטית על גבי Airbnb.

תגיות