אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל רכשה את שירות המוזיקה הוותיק Songza צילום: שאטרסטוק

גוגל רכשה את שירות המוזיקה הוותיק Songza

סכום העסקה טרם פורסם. שירות פעיל מאז 2007 ומציע לגולשים שירים ורשימות השמעה בחינם, תמורת צפייה בפרסומות. סונגזה צפוי להשתלב בשירותי המוזיקה של גוגל - וייתכן שגם ביוטיוב

02.07.2014, 11:48 | נמרוד צוק
בנסיון להרחיב את אחיזתה בשוק שירותי המוזיקה במובייל ולחזק את שרות Play Music, הודיעה היום גוגל על רכישת סונגזה (Songza), אחד משירותי הסטרימינג הוותיקים ברשת. סכום העסקה לא פורסם.

קראו עוד בכלכליסט

"אנו נרגשים לצרף את סונגזה לגוגל. השירות שלהם משתמש ברשימות השמעה שנערכו על ידי מומחים כדי לספק לכל משתמש את המוזיקה הנכונה בזמן הנכון, ובחודשים הבאים נבחן איך אפשר להשתמש בטכנולוגיה הזו כדי להביא מה שאתם אוהבים בסונגזה גם לגוגל פליי מיוזיק, ונבדוק אפשרויות לשילוב השירות ביוטיוב ומוצרים נוספים", כתבה החברה בפוסט בגוגל פלוס.

גוגל הבהירה כי לא מתוכננים שינויים מיידיים במוצרים ובשירותים העצמאיים של סונגזה לעת עתה, וכי ניתן להמשיך ולהשתמש באפליקציות של החברה לאייפון ולאנדרואיד.

שירות המוזיקה של גוגל שירות המוזיקה של גוגל שירות המוזיקה של גוגל

סונגזה החל את דרכו ב-2007 כמוצר שפותח על ידי צמד יזמים, אזה רסקין וסקוט רובין. שנה מאוחר יותר הוא נמכר לשירות מוזיקה אחר, Amie Street, שנקנה ב-2010 על ידי אמזון. לאחר המכירה לאמזון פיתחו אנשי Amie Street את סונגזה כשירות עצמאי חדש תחת אותו שם, שהתחיל כאפליקציה המציעה רשימות השמעה אוטומטיות ולאחר מכן התמקדה בפלייליסטים שנוצרו על ידי עורכים אנושיים מקצועיים ואמורים להתאים לעיסוקים ומצבי רוח שונים כגון קימה בבוקר, אימון גופני או ריכוז בעבודה.

מוזיקה תמורת פרסומות

מספר המשתמשים הכולל בסונגזה אינו ידוע, אבל גרסת האנדרואיד של האפליקציה זכתה להיקף הורדות שנע בין מיליון לחמישה מיליון. בניגוד לשרותי סטרימינג אחרים, המודל העסקי של החברה מבוסס על פרסומות בלבד ואינו כרוך בדמי מנוי.

המהלך מגיע במקביל לסיום הפיתוח של שירות המוזיקה למנויים שגוגל עומדת להציע כחלק מיוטיוב, שמעורר התנגדויות בתעשיית המוזיקה בעקבות נסיונות של החברה להפעיל לחצים על לייבלים קטנים להצטרף למרות דמי תמלוגים נמוכים מדי לטענתם. הצעדים של גוגל נראים כנסיון להשיב מלחמה לאפל, שמחזקת לאחרונה את פעילותה בענף המוזיקה עם רכישת חברת ביטס וחשיפת שרותי מוזיקה משופרים שיכללו ב-iOS 8.

תגיות