אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקריאה ראשונה: זמן המתנה למענה אנושי בטלפון - עד 3 דקות ובחינם צילום: צביקה טישלר

לקריאה ראשונה: זמן המתנה למענה אנושי בטלפון - עד 3 דקות ובחינם

עפ"י הצעת החוק, יחויבו בשירות זה חברות טלפון נייח, סלולר, כבלים, לוויין, חברת החשמל, חברות הגז, תאגידי המים, ספקיות האינטרנט וחברות שירותי רפואה דחופה

02.07.2014, 14:32 | רוני זינגר

הסוף ל״ייבוש״ על הקו: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאה ראשונה הצעת חוק המחייבת חברות שונות לספק מענה אנושי חינם בטלפון בתוך 3 דקות המתנה.

את הצעת החוק הגיש ח"כ איתן כבל (העבודה) ולפיה יתוקן חוק הגנת הצרכן כך שירחיב את החובה לספק לצרכנים מענה טלפוני חינם וזאת בתוך 3 דקות המתנה.

לפי ההצעה, החברות המספקות שירותי טלפון נייח, חברות סלולר, הכבלים, הלוויין, חברת החשמל, חברות הגז תאגידי המים, ספקיות האינטרנט וחברות שירותי רפואה דחופה - כל אלה יחויבו לספק את המענה הזריז בטלפון, וזאת כאמור בחינם. מדובר במענה לכל פנייה של צרכן ולא רק בפניות שנושאן ליקויים או תקלות.

ח"כ כבל אמר בדיון: "יש חברות שמצאו לנכון לענות תוך 3 דקות רק למקרים של תקלות, ולכן נדרש התיקון על מנת להסיר ספק ולטפל באחת הרעות החולות שביחס בין הצרכן לחברות".

הח"כים אבישי ברוורמן ואיתן כבל, צילום: יצחק הררי, מיכאל קרמר הח"כים אבישי ברוורמן ואיתן כבל | צילום: יצחק הררי, מיכאל קרמר הח"כים אבישי ברוורמן ואיתן כבל, צילום: יצחק הררי, מיכאל קרמר

מנכ"ל המועצה לצרכנות אהוד פלג אמר כי "המועצה מקבלת תלונות רבות על ייבוש צרכנים, שבסוף מתייאשים ולא מבררים פרטים על חיובים מיותרים או מקבלים שירות שהגיע להם – ושיטת מצליח מצליחה. התיקון הזה יגרום לה להפסיק להצליח”.

יו"ר ועדת הכלכלה אבישי ברוורמן וח"כ כבל ביקשו לבחון גם את הרחבת הרשימה של החברות שיחויבו לתת את השירות ולעמוד בזמן ההמתנה לחברות נוספות שמספקות שירות מתמשך לצרכנים, וסוכם כי הדבר יעשה במהלך הדיונים להכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד חנה וינשטוק טירי, אמרה כי הממשלה תומכת בחוק וכי צריכה להיות הדדיות ביחסים בין הצרכן לחברה. גם נציגת משרד התקשורת מסרה כי משרדה תומך בהצעה. ואולם, מנהלת המחלקה המשפטית באיגוד לשכות המסחר, עו"ד שוש רבינוביץ, אמרה כי ההצעה היא מרחיקת לכת. "יש דברים שצריך להשאיר לתחרות בין החברות, ומי שלא מקבל שירות טוב יכול תמיד לעבור לחברה אחרת", אמרה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
הצחקתם אותי!!! אצלנו 50 דקות המתנה בטלפון
ו-3 ימי עסקים (!!) למענה במייל. צ'אט?? אין לנו. שלכם, מנכ"ל HOT, החברה עם השירות הכי גרוע בעולם!!!! נ.ב אם תתקשרו לשירות לקוחות, לא נענה. אם תתקשרו למכירות, נענה תוך 1 שניות (סימן שיש נציגים זמינים). ובכל מקרה, שירות או מכירות, אם התקשרת להוט אכלת אותה כי מאותו רגע יש לנו את המספר שלך, ונציגי מכירות יתקשרו אליך, שוב ושוב ושוב עם הצעות ורודות. הוט זה חתונה עם המאפיה - מהרגע שנכנסת אי אפשר לצאת כי אי אפשר להשיג את שירות הלקוחות.
הרצל  |  03.07.14
13.
לא די ב 3 דקות חינם! זה נותן פרס למי ש"מייבש" את הלקוח על הקו.
יש לדרוש שהחברה תתן את כל השיחה בחינם. כך אם "תייבש" את הלקוח על הקו, כל השיחה תהיה על חשבונה. החברה תעשה חשבון אם כדאי לה "לחסוך" כסף על ידי הקטנת צוות נותני השירות, או להוציא כסף בגלל הקטנת צוות נותני השירות. פרס - לא מגיע לאותה חברה ש"מייבשת" את הלקוחות על הקו.
אלי , גבעתיים  |  02.07.14
לכל התגובות