אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה: הוצאות הפרסום במובייל עוברות את המדיה המודפסת והרדיו

לראשונה: הוצאות הפרסום במובייל עוברות את המדיה המודפסת והרדיו

מחקר הראה שהיקף ההוצאות הפרסום במובייל יזנק השנה ב83% ויסתכם ב-17.7 מיליארד דולר. אולם הפרסום בטלוויזיה ובאינטרנט עדיין מוביל עם 38% ו-17% בהתאמה

03.07.2014, 11:54 | עומר כביר
ההוצאות על פרסום במובייל בארה"ב צפוי לזנק השנה ב-83% ולעבור, לראשונה בהיסטוריה, את ההוצאות על פרסום בעיתונים, במגזינים או ברדיו – כך לפי נתונים שמפרסמת חברת המחקר eMarketer.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הנתונים, במהלך 2014 צפויות ההוצאות על פרסום במובייל לעלות ב-8.04 מיליארד דולר לעומת 2013, ולהסתכם ב-17.73 מיליארד דולר. בסך הכול צפוי הפרסום במובייל להוות 9.8% משוק הפרסום בארה"ב, שלפניו רק ההוצאות על פרסום בטלוויזיה (38.15%) ובפלטפורמות דיגיטל שאינן מובייל (18.4%).

הפרסום בסלולרי עובר לשלב הבא ועוקף את העיתונים, המגזינים והרדיו הפרסום בסלולרי עובר לשלב הבא ועוקף את העיתונים, המגזינים והרדיו הפרסום בסלולרי עובר לשלב הבא ועוקף את העיתונים, המגזינים והרדיו

ההוצאות על פרסום בעיתונים צפויות, לעומת זאת, לעמוד על 9.3% מכלל השוק ובמגזינים על 8.4%. עם זאת, שוק הדפוס בכללו עדיין גדול יותר משוק המובייל עם נתח משולב של 16.5%.

הזינוק בפרסום במובייל מיוחס לעלייה בהיקף הזמן שאנשים מבלים עם הסמארטפונים והטאבלטים שלהם. לפני נתונים שפרסמה eMarketer באפריל, ב-2014 ישתמשו מבוגרים בארה"ב במכשיר מובייל בממוצע 2 שעות ו-51 דקות מדי יום – זינוק של 32 דקות לעומת 2013. זאת בשעה שהצפייה הממוצעת בטלוויזיה תתקצר בשלוש דקות ל-4 שעות ו-28 דקות ביום.

הצמיחה במובייל גם תגדיל את היקף הפרסום במדיות דיגטליות ל-50 מיליארד דולר, 28.2% מהשוק, עלייה של 17.7% לעומת 2013. לפי תחזיות ארוכות טווח, ב-2016 כבר יעבור הפרסום במובייל את הפרסום בכלל שוק הדפוס (עיתונים ומגזינים ביחד), ואף את הפרסום במדיות דיגיטליות אחרות ויהיה שני רק לפרסום בטלוויזיה.

לאיפה ילכו כספי המפרסמים בדיגיטל ב-2014? בעיקר לגוגל, שצפויה להחזיק ב-10.6% מכלל שוק הפרסום בארה"ב (דיגיטל ומדיות אחרות גם יחד!). אחריה ברשימה פייסבוק עם כ-2.7% מכלל השוק, יאהו עם 1.5%, מיקרוסופט עם 1.4% ו-AOL עם 0.6%.

תגיות