לראשונה: הוצאות הפרסום במובייל עוברות את המדיה המודפסת והרדיו
מחקר הראה שהיקף ההוצאות הפרסום במובייל יזנק השנה ב83% ויסתכם ב-17.7 מיליארד דולר. אולם הפרסום בטלוויזיה ובאינטרנט עדיין מוביל עם 38% ו-17% בהתאמה
קראו עוד בכלכליסט
לפי הנתונים, במהלך 2014 צפויות ההוצאות על פרסום במובייל לעלות ב-8.04 מיליארד דולר לעומת 2013, ולהסתכם ב-17.73 מיליארד דולר. בסך הכול צפוי הפרסום במובייל להוות 9.8% משוק הפרסום בארה"ב, שלפניו רק ההוצאות על פרסום בטלוויזיה (38.15%) ובפלטפורמות דיגיטל שאינן מובייל (18.4%).
ההוצאות על פרסום בעיתונים צפויות, לעומת זאת, לעמוד על 9.3% מכלל השוק ובמגזינים על 8.4%. עם זאת, שוק הדפוס בכללו עדיין גדול יותר משוק המובייל עם נתח משולב של 16.5%.
הזינוק בפרסום במובייל מיוחס לעלייה בהיקף הזמן שאנשים מבלים עם הסמארטפונים והטאבלטים שלהם. לפני נתונים שפרסמה eMarketer באפריל, ב-2014 ישתמשו מבוגרים בארה"ב במכשיר מובייל בממוצע 2 שעות ו-51 דקות מדי יום – זינוק של 32 דקות לעומת 2013. זאת בשעה שהצפייה הממוצעת בטלוויזיה תתקצר בשלוש דקות ל-4 שעות ו-28 דקות ביום.
הצמיחה במובייל גם תגדיל את היקף הפרסום במדיות דיגטליות ל-50 מיליארד דולר, 28.2% מהשוק, עלייה של 17.7% לעומת 2013. לפי תחזיות ארוכות טווח, ב-2016 כבר יעבור הפרסום במובייל את הפרסום בכלל שוק הדפוס (עיתונים ומגזינים ביחד), ואף את הפרסום במדיות דיגיטליות אחרות ויהיה שני רק לפרסום בטלוויזיה.
לאיפה ילכו כספי המפרסמים בדיגיטל ב-2014? בעיקר לגוגל, שצפויה להחזיק ב-10.6% מכלל שוק הפרסום בארה"ב (דיגיטל ומדיות אחרות גם יחד!). אחריה ברשימה פייסבוק עם כ-2.7% מכלל השוק, יאהו עם 1.5%, מיקרוסופט עם 1.4% ו-AOL עם 0.6%.
תגובה אחת לכתיבת תגובה