אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התלונות על מתגי ההצתה הפגומים ברכבי ג'נרל מוטורס החלו כבר לפני 17 שנה צילום: בלומברג

התלונות על מתגי ההצתה הפגומים ברכבי ג'נרל מוטורס החלו כבר לפני 17 שנה

רק ביום שני האחרון זומנו מכוניות מסוג שברולט מאליבו תוצרת 1997 למוסכים - אך בדיקה של סוכנות הידיעות רויטרס במאגרי תלונות בארה"ב מעלה, כי הלקוחות התלוננו על פגמים כבר מרגע שהושק הדגם

05.07.2014, 11:54 | שירות כלכליסט
התלונות על מתגי ההצתה הפגומים של מכוניות ג'נרל מוטורס (GM) החלו כבר ב-1997, בדגמים נוספים מלבד במכוניות השברולט קובאלט ושאר המכוניות הקטנות שעד כה נחשבו כסובלות מהפגם, שאחראי למותם של 13 אנשים.

קראו עוד בכלכליסט

השבוע הרחיבה החברה את הריקול של המכוניות הקשורות ב-8 מיליון כלי רכב נוספים, אולם היא אינה מוכנה לחשוף מתי למדה לראשונה על הבעיות במכוניות מדגמי שברולט מאליבו שנת 1997 ושברולט אימפרלה שנת 2000.

מוסך של החברה בארה"ב, צילום: בלומברג מוסך של החברה בארה"ב | צילום: בלומברג מוסך של החברה בארה"ב, צילום: בלומברג

בדיקה של סוכנות החדשות רויטרס במאגר התלונות של הרגולטורים האמריקאים מצאה שהלקוחות התלוננו על פגמים הקשורים למתג ההצתה כבר מרגע שהושקה המכונית מדגם שברלוט מאליבו ב-1997, ועל כך שבמרבית סוכנויות הרכב לא מצאו פיתרון לבעיה.

"המפתח נתקע"

התלונות העיקריות שהתקבלו היו על כך שהמפתח נתקע במתג ההצתה או שניתן להוציא את המפתח בקלות בזמן נסיעה. תלונות מאוחרות יותר דיברו גם על כך שמכוניות נתקעו באמצע כבישים מהירים. ב-GM העבירו לסוכנויות הרכב הנחיות לגבי הטיפול בבעיות במתג ההצתה רק ב-2001, אך הריקול של שני גדמי המכוניות האלה בשל בעיות במתג התבצע רק ביום שני האחרון.

דובר מטעם החברה אמר בתגובה כי אינו יכול לומר מה היה ידוע לבכירי החברה לפני קרוב לשני עשורים, אך החברה החליטה לערוך את הריקול האחרון לאחר בדיקת הבטיחות המקיפה ביותר בהיסטוריה של החברה.

תגיות