אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מונדיאל 2014: רוב הצופים במגרשים - לבנים ועשירים צילום: רויטרס

מונדיאל 2014: רוב הצופים במגרשים - לבנים ועשירים

על פי חברת הסקרים Datafolha, במשחק בין ברזיל לצ'ילה 67% מהקהל הגדירו עצמם לבנים, ו-90% משתייכים לאחד משני המעמדות הכלכליים המובילים בברזיל, מארחת המשחקים

06.07.2014, 17:20 | שירות כלכליסט

סקר חדש מצא כי רוב האוהדים שנסעו למונדיאל הם לבנים ואמידים. ממצא זה אולי נשמע מעט מפתיע בהתחשב בכך שברזיל היא מדינה מגוונת מבחינת גזעית, ויש בה אחוז השחורים הגבוה מכל מדינות העולם מלבד ניגריה, אולם בפועל הוא הגיוני ביותר שכן מחירי הכרטיסים, הנסיעות והלינה הם גבוהים ביותר.

קראו עוד בכלכליסט

אוהד נבחרת הולנד. 67% מהאוהדים הגדירו עצמם כלבנים, צילום: רויטרס אוהד נבחרת הולנד. 67% מהאוהדים הגדירו עצמם כלבנים | צילום: רויטרס אוהד נבחרת הולנד. 67% מהאוהדים הגדירו עצמם כלבנים, צילום: רויטרס

חברת הסקרים Datafolha פרסמה דגימה מהסקר שנערך במשחק בין ברזיל וצ'ילה. 67% מהקהל הגדירו עצמם כלבנים, ו-90% מהם שייכים לאחד משני המעמדות הכלכליים המובילים בברזיל. אחת הסיבות העיקריות לכך היא 196,838 כרטיסי הטיסה מארצות הברית לברזיל שנרכשו.

ארצות הברית היא מדינה בעלת משאבים מוניטאריים נרחבים, זאת בשילוב עם היותה קרובה פיסית למדינה המארחת , מגבירים את הפוטנציאל להטות את ייצוג הגזע והמעמד בטורניר.

רק לשם השוואה, ארגנטינה, שאחרי ארצות הברית רכשה את מספר כרטיסי הטיסה הרבים ביותר לברזיל, רכשה למעשה 61,021 כרטיסי טיסה, שהם שליש ממספר הכרטיסים שרכשו האמריקאים.

גרמניה ואנגליה מדורגות במקומות השלישי והרביעי מבחינת כמות כרטיסי טיסה שרכשו, וגם הן תורמות להעלאת יחס העשירים והלבנים בקהל.

תגיות