אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אנחנו רוצים להיות המזדה 3 של ניהול ה-IT"

ראיון כלכליסט

"אנחנו רוצים להיות המזדה 3 של ניהול ה-IT"

גור שטייף, סגן נשיא BMC העולמית מאמין שכלי ניהול ה-IT של החברה מתאימים גם לחברות קטנות. בראיון בלעדי ל"כלכליסט" הוא חושף את תוכניות החברה בישראל ובעולם

06.07.2014, 14:53 | רפאל קאהאן

גור שטייף הוא סגן נשיא בחברת BMC האמריקאית המתמחה בכלי ניהול IT בין השאר. שטייף, הקיבוצניק, הוצנח לאחת מעמדות המפתח בענקית התוכנה האמריקאית לאחר רכישת New Dimension Software הישראלית ב-1999 בעבור כ-673 מיליון דולר. שטייף שימש אז כמנהל מוצר Control M ואט אט התקדם בסולם הדרגות עד לעמדת סגן נשיא החברה ונשיא חטיבת Workload Automation. כיום הוא אחראי בעיקר על תחום הביצועים.

קראו עוד בכלכליסט

הפגישה נערכת במשרדי חברת BMC ברמת החי"ל בתל אביב. שטייף רחוק מגינונים ומעדיף להתמקד בדברים החשובים. "שוק הניהול הוא תחום שבאופן היסטורי התחלק בין ארבע חברות: CA, IBM, HP ו-BMC", הוא מסביר בתחילת השיחה בינינו. "אבל השוק משתנה, הלקוחות המסורתיים של מוצרי הניהול כמו הבנקים וארגונים גדולים עוברים לעולם הענן ושם הצרכים כבר אינם כמו אלו של עולם המיינפריים".

גור שטייף גור שטייף גור שטייף

"ב-BMC הבנו שיש צורך להרחיב את מנעד הלקוחות", אומר לי שטייף, "היום אנחנו גם פונים לחברות קטנות במושגים שלנו". הרעיון הוא לספק כלי ניהול אוטומטיים שיכולים לענות על צרכי לקוחות מגוונים, בין אם מדובר בחברות גדולות או קטנות. "מדובר על קיצור תהליך היישום", שטייף טוען שחברות קטנות אינן יכולות וצריכות להתעסק עם גורמי IT. "המוצרים שלנו עונים על צרכיהן של חברות שגדלות מהר".

"כמעט כל ספק שירותים בשוק הוא גם לקוח שלנו. למעשה, גם מתחרים הם לעיתים קרובות לקוחות שלנו", מתגאה שטייף. השינוי במודל אספקת ה-IT נובע מכך שתקציבי החטיבות בארגונים הופכים להיות עצמאיים. "אין יותר תקציב IT גלובלי, לפעמים המוצרים שכלכלית נכונים עבור חטיבה או מחלקה מסויימת, אינם מתאימים לאלה של חטיבה אחרת באותו ארגון. אבל, בסופו של דבר כולם צריכים לנהל את המערכים שלהם, וכאן נכנס המוצר של BMC לתמונה - מוצר שמאפשר גמישות כזו שהוא יכול להתאים לכולם, "אנחנו רוצים להיות המזדה 3 של עולם הניהול", שטייף משתמש בדימוי מעולם הרכב.

בישראל יש ל-BMC פעילות כבר שנים רבות. ארגונים רבים במשק משתמשים במוצרי החברה, אך למרות שהשוק המקומי הוא קטן במושגים אבסולוטיים (כ-10 מיליון דולר הכנסות בשנה, ר"ק), הוא עדיין מהווה כר פורה לבדיקת הפיתוחים של החברה. ל-BMC יש שני מרכזי פיתוח עבור מוצר ה-Control M. "השנה אנחנו מתכננים גיוס של כ-30 עובדים שיתווספו ל-500 הקיימים", אומר לי שטייף.

העתיד של עולם ה-IT הוא במחשוב ענן. שטייף משוכנע בכך וכל מוצריה של BMC הולכים לכיוון הזה. "הכל הולך להיות דינמי ו-ווירטואלי", אומר שטייף. "יש כאן הזדמנות להמציא מחדש את תחום ניהול ה-IT, והאתגר שלי הוא לנסות להבין לאן התחום הולך ומה יהיו הצרכים העתידיים איתם יצטרכו הלקוחות להתמודד", מסכם שטייף.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
הבעיה היא הנציגות של בי אם סי בישראל ע"י מטריקס
בארץ, מוצרי בי אם סי לניהול IT נמכרים ע"י מטריקס (בעיקר). זה כולל מכירה עצמה וגם את התחזוקה, התאמה ללקוח ותמיכה. זאת בדיוק הבעיה. רוב העובדים של מטריקס בתחום (אומר את זה מניסיון המר) הם חובבנים ג'יוניאורים, שמוכרים אותם ביוקר, בדר"כ לא יודעים לחבר שדה לקוד. אלה שיודעים, (חלקם) אנשים סופר לא אמינים שמתיפיפים ומספרים סיפורים. כמה אנשים בודדים שבאמת היו תתחים ששוים משהו עזבו את מטריקס מהר מאוד (מי לאמדוקס, מי לטי טי איי, מי פרש מהתחום הספציפי ויש עוד כמה בדרך). עצוב. פשוט עצוב.
ג'ין , Israel  |  07.07.14
1.
שכחת לציין ש 500 עובדים יש לחטיבה בעולם - ושBMC ישראל הצטמצמה בחמש שנים האחרונות
היו פעם 450 עובדים ל BMC ישראל, עכשיו אולי 150 את רוב הפיתוח הוציאו להודו - וצימצמו בישראל המשרד בארץ (ברחוב החייל) עבר להיות סוכנות משנה להשכרת משרדים (כי הוא רייק) ההודים הצליחו לחסל את רוב המוצרים, מה שנשאר הוא מוצר ארכאי בשם CTRL_M שאין לו זכות קיום, ואוסף של דינוזאורים החברה חייה על זמן שאול אחרי שקרן פרייווט אקוויטי הוציאה אותה מהבורסה אחרי עשור שבה לא עשתה כלום. חבל שחברה שהייתה כלכך מצליחה - מנוהלת בצורה כה חובבנית שבה כל זכר לחדשנות מושמד לאחר שנה. היו אולי חמש רכישות של מוצרים - כולם קבורים תחת אין סוף צימצומים.
עובד BMC לשעבר  |  06.07.14