אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק תציע לכם להיכן לצאת ביום שישי צילום: cc by by Aaron Uhrmacher

פייסבוק תציע לכם להיכן לצאת ביום שישי

הרשת החברתית השיקה כלי חדש במתכונת בטא שיציע לכם אירועים, מסיבות, הופעות ומפגשים שיכולים לעניין אתכם - זאת על בסיס הפרופיל שלכם ושל אנשי הקשר שלכם

06.07.2014, 15:25 | נמרוד צוק
פייסבוק רוצה לעזור לכם לצאת מהבית: הרשת החברתית של מארק צוקרברג בוחנת עיצוב משופר ללוח האירועים (events) שלה. העיצוב יכלול איזור חדש בשם "אירועים מומלצים עבורך" (Events for You), בו יוצגו אירועים שהאלגוריתם של החברה זיהה כאלה שעשויים לעניין את המשתמש - גם אם אין לו חברים שהולכים אליהם והוא לא קיבל הזמנה לאירוע.

קראו עוד בכלכליסט

הכלי החדש, שעדיין לא הושק רשמית אבל כבר הופץ לחלק מהמשתמשים במתכונת בטא לקראת השקתו הפומבית בשבועות הקרובים, מבצע ניתוח מעמיק של העדפות המשתמש על בסיס כל המידע הרלוונטי בפרופיל שלו, כגון האירועים שציין בעבר כי הוא ישתתף בהם (או כאלו שלא), מיקום גיאוגרפי, לייקים, חברות בקבוצות עניין, העדפות של אנשי הקשר ועוד. בהתאם לניתוח, השירות יתאים למשתמש הופעות, מסיבות ומפגשים חברתיים.

אפליקציית סלינגשוט החדשה של פייסבוק. האם בקרוב הרשת החברתית תשיק אפליקציה נפרדת לאירועים? והאם היא תהיה טובה יותר מסלינגשוט? אפליקציית סלינגשוט החדשה של פייסבוק. האם בקרוב הרשת החברתית תשיק אפליקציה נפרדת לאירועים? והאם היא תהיה טובה יותר מסלינגשוט? אפליקציית סלינגשוט החדשה של פייסבוק. האם בקרוב הרשת החברתית תשיק אפליקציה נפרדת לאירועים? והאם היא תהיה טובה יותר מסלינגשוט?

מלבד השירות החדש, גם פיד האירועים המרכזי עבר עיצוב מחדש, וכעת הוא מתחלק לארבע לשוניות שמחלקות את האירועים לקטגוריות: "אירועים אליהם הוזמנת", הארועים שהמשתמש מארגן בעצמו או אפשרות חדשה לסמן אירועים שהמשתמש רוצה לשמור לעיון עתידי מבלי לעשות Attending. בכך, פייסבוק מעצימה את התחרות שלה מול שורה של אפליקציות המתמחות בהמלצות על אירועים, או הופעות מוזיקה ותרבות.

על פי ההערכות בתעשייה, פייסבוק עשויה להפוך את לוח האירועים לאפליקציה נפרדת, כפי שעשתה עם שירות הצ'ט, כחלק מאסטרטגיה לפיצול שרותיה לאפליקציות ייעודיות עליה הכריזה לפני כמה חודשים. השדרוג המשמעותי האחרון ללוח האירועים בוצע לפני כשנתיים, אז נוספה האפשרות לראות את האירועים מסודרים על גבי לוח שנה, או בפיד כרונולוגי נוח יותר מהפורמט המקורי של הרשימה. פייסבוק גם השיקה בעבר את האפשרות "לגלות" אירועים באזור המשתמש, שלא זכתה להצלחה מסחררת, וכן האפשרות לרכוש כרטיסים לאירועים מסוימים - כלי שלא ייצר לחברה הכנסות רבות.

תגיות