אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
40 קמ"ש על מסור חשמלי

40 קמ"ש על מסור חשמלי

אם חושבים מחוץ לקופסה, גם כלי עבודה חשמלי יכול להפוך למכונית מירוץ

13.07.2014, 09:47 | רועי קורן

אני אוהב כלי עבודה. אני מאוד מאוד אוהב כלי עבודה. בכל ביקור מולדת בארצות הברית אני לא מחמיץ כניסה לאחת מחנויות הענק המוקדשות לנושא — האנגרים אדירים שופעי כל טוב חשמלי. כל מה שמסתיים בכבל חשמלי ותקע טוב לי. תנו לי לשוטט בין יערות המסורים, המקדחות והמברגות החשמליות, ועשיתם בן אדם מאושר. לכו לכם לבלות והשאירו אותי שם ימים שלמים, כמו ילד בחנות ממתקים.

הסטייה עלתה מדרגה בטיול האחרון, כשמצאתי את עצמי על סף רכישת מפזרת שלג ביתית, רק כי המכונה האדומה היתה סקסית להפליא. הפטיש שפיתחתי לכלי עבודה הוא נחלת רבים וטובים, ואולם גיבורי השורות הבאות לקחו אותו קדימה. ישנם אנשים, כמוני למשל, הסבורים בטיפשות רבה כי ייעודו של כלי עבודה נקבע עם לידתו. כלומר, מקדחה נועדה לחורר קירות, מסור נועד לנסר וכו' וכו'. טעות גדולה!

חשיבה מחוץ לקופסה (או מחוץ לארגז הכלים) היא אם כל ההמצאות. וכך מצאו את עצמם כלי עבודה חשמליים, שחשבו בטעות כי כל מטרתם בחיים היא לעבוד, במקום אחר לגמרי ממה שהועיד להם הבורא.

מתמודד במירוץ כלי עבודה מתמודד במירוץ כלי עבודה מתמודד במירוץ כלי עבודה

נקודת המוצא היא שבבסיסו של כל כלי עבודה חשמלי יש מנוע סיבובי. העובדה המשמחת הזאת הביאה אנשים שופעי חדוות יצירה וברוכי דמיון לנסות לשדך למנוע הנ"ל גלגלים מסוגים שונים, ולראות אם אפשר להפיק מהשעטנז הזה סוג של מוטציה שתנוע בקו ישר, ומהר. אז אפשר. ברור שאפשר. ולא רק שאפשר, אפילו רצוי. ויש מי שיעשה את זה.

ב־26 ו־27 בחודש זה יקרה בדירבורן, מישיגן. מיטב היוצרים יגיעו עם המנועים ועם הגלגלים אל מסלול מאולתר, לסדרת מירוצי דראג (מירוצים בקו ישר) שתקבע איזו יצירה היא המהירה ביותר. במקום ייבנו שני מסלולי עץ מקבילים, כ־50 מטר אורכם וכ־0.5 מטר רוחבם. בתחילת כל מסלול יוצב כלי רכב קטן, ובהינתן האות הם יזנקו ראש בראש, זה לצד זה. למותר לציין שחלקם הגדול יסבלו מקצרים חשמליים ויישרפו בו במקום, אבל למה להעכיר את השמחה. חלקם אף יגיעו לסוף המסלול, ובמהירויות מפתיעות שמגיעות לעשרות קמ"ש.

תוכלו לראות כאן כלי רכב קטנים שמנועיהם נלקחו ממסורים חשמליים, ממקדחות, ממברגות, ממכונות שיוף ובעצם ממה לא. בסוף המסלול, אגב, הם יסיימו את חייהם בקול פיצוח וריסוק, על רקע מצהלות הקהל שמן הסתם ילך לביתו עם המון רעיונות חדשים בראש. החוק היחיד והתנאי להשתתפות הוא שמקורו של המנוע בכלי עבודה בייצור סדרתי, שמילא את ייעודו המקורי בשלב כזה או אחר של חייו. שום שינויים ושיפורים. אז מי אמר שאין עתיד לרכב החשמלי?

תגיות