אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארדן דורש דיון דחוף בדירקטוריון הדואר על השירות הלקוי לציבור צילום: אוראל כהן

ארדן דורש דיון דחוף בדירקטוריון הדואר על השירות הלקוי לציבור

שר התקשורת תוקף ישירות את מה שהוא מגדיר כמחדלים של הנהלת הדואר בטיפול בנושא השירות; מנהל רשות החברות אורי יוגב מאיים להדיח מתפקידו את יו"ר הדואר חזי צאיג, שמונה ע"י ארדן

13.07.2014, 13:58 | אופיר דור

שר התקשורת גלעד ארדן הורה לדירקטוריון חברת דואר ישראל לקיים דיון דחוף בנושא תפקוד הנהלת הדואר בעניין השירות הלקוי הניתן לציבור. היו"ר חזי צאיג הודיע כי יכנס את הדירקטוריון בהקדם לדיון בנושא. 

קראו עוד בכלכליסט

במכתב שהעביר ארדן היום (א') לצאיג ולחברי הדירקטוריון כתב ארדן: "החל מיומי הראשון כשר התקשורת הצטברו בלשכתי ובמשרד התקשורת פניות רבות מצד אזרחים וראשי ערים שעניינן שירות לקוי ביותר הניתן לציבור בישראל על ידי חברת הדואר.

"גם פרסומים רבים מהעת האחרונה בכלי התקשורת השונים מלמדים על כך כי השירותים השונים של חברת דואר ישראל ניתנים לציבור ברמה שהיא מתחת לכל ביקורת", כתב ארדן. הוא צרף שורה של מכתבים מראשי רשויות מקומיות המתלוננים על שירותי הדואר הניתנים ביישובם.

בחודש שעבר קיים מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר ביקורת פתע בבית המיון של דואר ישראל בתל אביב. ממשרד התקשורת נמסר אז כי "לצערנו המנכ"ל אף מצא פריטי דואר שאוחסנו במקומות לא מתאימים ושאינם מיועדים לכך, דוגמת מקלט סגור ונעול עם מנעול שבתוכו אוחסנו מאות שקי דואר ובתוכם פריטי דואר שנשלחו לדואר למיון, לא טופלו ולא הגיעו ליעדם".

מדואר ישראל נמסר בתגובה כי דברי הדואר המדוברים היו דברי דואר כמותיים שחזרו לנמענים מחברות עסקיות. "יצוין כי איננו מחויבים בהחזרת דברי הדואר הללו לשולחיהם, אך למרות זאת אנו עושים זאת על חשבוננו ובמטרה לתת שירותי מיטבי", נמסר מהדואר אז.

ארדן מתייחס לממצאי הביקורת של משרד התקשורת במכתבו וכותב כי "במספר ביקורות שנערכו לאחרונה על ידי אנשי משרד התקשורת התקבל אישוש לטענות אלה (על השירות הלקוי – א"ד), ובמהלכן התגלו ממצאים חמורים ביותר המעלים אף חשד למעשים שאינם כשרים שנעשו על ידי נושאי משרה בחברת הדואר על מנת לשבש את ממצאי הביקורת.

שר התקשורת גלעד ארדן, צילום: טל שחר שר התקשורת גלעד ארדן | צילום: טל שחר שר התקשורת גלעד ארדן, צילום: טל שחר

"כשר האחראי על חברת הדואר אין בכוונתי לעבור לסדר היום נוכח ההתדרדרות בשירותי החברה ומחדלה של הנהלת חברת הדואר במתן פתרון לשירות הלקוי אותו מעניקה החברה", מסכם ארדן. היו"ר צאיג הודיע כי יכנס את הדירקטוריון בהקדם לדיון בנושא.

מכתבו של ארדן שב ומבטא את אי-האמון ששורר בינו לבין מנכ"ל הדואר חיים אלמוזנינו, שבא לידי ביטוי גם במכתבים קודמים של ארדן בהם הואשמה הנהלת הדואר בכך שהיא יושבת ואינה עושה דבר ביחס למשבר הפיננסי של החברה. בעקבות המשבר הפיננסי והחשש מהגעת הדואר לחדלות פירעון כבר בשנה הקרובה, צפויים בעלי האג"ח של הדואר לפנות בימים הקרובים לבית המשפט נגד החברה והמדינה בבקשה שהוא ינקוט צעדים כדי להבטיח את תשלום החוב להם.

המאבק בין ארדן ליוגב מחריף

בתוך כך גובר גם המאבק בין ארדן לבין מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב, שתומך באלמוזנינו. בשבוע שעבר הוציא יוגב מכתב חריף לצאיג, שמונה לתפקיד על ידי ארדן, ובו הוא מאיים להדיח אותו מתפקידו. מכתבו של יוגב נשלח בעקבות פנייה חריפה מצד דירקטור בדואר חיים קליין לרשות החברות, ובה הוא תקף את התנהלותו של צאיג וטען כי הוא פוגע באופן משמעותי בחברה.

לדברי קליין, "כבר עם כניסתו של צאיג לתפקיד היה ברור שכל מטרתו הינה להדיח את מנכ"ל החברה". בין השאר טוען קליין כי צאיג הוא שחתם על ההסכם עם ההסתדרות שהביא לסיום השביתה האחרונה בדואר, מבלי שתיאם או יידע על כך את המנכ"ל וחברי הדירקטוריון. יוגב כותב לצאיג כי עליו להגיב לטענות שמעלה קליין במכתבו בתוך 14 יום, והוסיף כי

הרשות שוקלת למנות בודק מיוחד לבדיקת הסוגיות העולות במכתב.

לפני שבוע וחצי היה זה ארדן שתקף את יוגב והאשים אותו כי הוא מעכב מינוי דירקטורים חדשים לדואר ודורש שאלו יגיעו רק מנבחרת הדירקטורים שהוא בנה.

מצאיג נמסר בתגובה: "העובדות מדברות בעד עצמן - הדירקטור קליין היה שלוש פעמים מועמד ליו"ר חברת הדואר ומועמדותו נפסלה בשל חוסר ניסיון עסקי. קליין היה חבר בוועדת האיתור שבחרה את אלמוזנינו לשמש כמנכ"ל. שניהם נמצאים בתפקידם מספר שנים והתוצאה של ניהולם היא שהדואר הגיע לסף פשיטת רגל. אלו העובדות שלא ניתן לחלוק עליהן. כידוע יש הצלחות ויש תירוצים ומכתבו של קליין הוא תירוצים. אני הגעתי לחברת הדואר לפני כחצי שנה, וידעתי שאני מגיע לחברה על סף פשיטת רגל על מנת לנסות ולמנוע את קריסתה. מיום הגעתי לחברה לפני מספר חודשים החל תהליך שיקום קשה וכואב. ברור כי תהליך כזה חושף לציבור את המחדלים הקשים שהיו בשנות ניהולם של השניים וברור כי הם חוששים מהמהלך ויעשו כל שניתן לחבל בו". 

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
דואר ישראל
סוכנות דואר באזורי הן תל אביב סוכנות שמשרת הרבה שכונות , הרבה מדיי ...טורים אין סופים...וחבילות שהולכים לאיבוד העובדים קורסים תחת לחץ. אין ספור פעמים החבילה מגיעה לסניף אבל לוקח המון זמן עד שהודעה יוצאת ללקוח. אין מספיק כוח אדם בסניף , זה אזור שהרבה אנשים מזמינים חבילות מחול .
גבי , אזורי הן תל אביב  |  26.07.14
10.
באתי לשלוח דואר רשום ראיתי את הטור והתיאשתי...
כבר כמה שנים שהשירות ובעיקר משך ההתמנה מתדרדר. לאף אחד לא אכפת על ההמתנה הממושכת של מי שבא לקבל דבר דואר גדול, שאיננו כל כך גדול שהדוור לא יכל להשאיר בתיבה, או לשלוח מכתב רשום. ארדן, בוא נראה אותך מפגין נוכחות בסניפים, משוחח עם לקוחות הדואר. בעיקר תאסור על חברת הדואר להפתזר על פני תחומים נוספים כגון שיווק ביטוח רכב, שרות לשלט רחוק של חברת הוט וכו' וכו'. כל פעם שאני ממתין בדואר, אני רואה את הפקידים עוסקים במכירת מחשבי טבלט, כרטיסי אשראי נטענים מראש ומאה ואחד דברים אחרים. זה כמובן בא על חשבון השירות הבסיסי שהדואר אמור לתת. אחרי שמשך ההמתנה הממוצא יתקצר לפחות מעשר דקות, יהיה אפשר להתיר להם לעסוק בפעילויות נוספות.
דודו , תל-אביב  |  14.07.14
לכל התגובות