אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא רק חתולים ותינוקות: יוטיוב מנהלת מגעים עם אולפנים בהוליווד

לא רק חתולים ותינוקות: יוטיוב מנהלת מגעים עם אולפנים בהוליווד

בכירים בחברה מנסים לגייס מפיקים פרטיים וחברות סרטים ליצירת סדרות רשת באיכות טלוויזיונית. זאת, במטרה למשוך מפרסמים שיעדיפו להציג מודעות לצד תוכן מקצועי

14.07.2014, 15:57 | נמרוד צוק

יוטיוב פתחה לאחרונה בסבב חדש של מו"מ עם אולפנים הוליוודים ומפיקים פרטיים במטרה לשכנע אותם להשקיע סכומים גדולים יותר בהפקות מקור עבור האתר. כך, לפי דיווח של רויטרס שנשען על מקורות בחברה. המטרה: לחזק את עמדתה מול מתחרים כמו נטפליקס ואמזון.

קראו עוד בכלכליסט

המהלך, שמהווה את הצעד האחרון באסטרטגיה אותה החלה יוטיוב להוביל לפני שלוש שנים, אמור להגדיל את כמות התכנים המסחריים המופקים ברמה גבוהה על חשבון סרטוני הווידאו הביתיים וכך לאפשר ליוטיוב למכור למפרסמים יותר זמן אוויר במחיר גבוה יותר. זאת, על בסיס ההנחה שהרבה מפרסמים מעדיפים להציג פרסומות לצד חומרים מהסוג הזה ולא לצד סרטונים ביתיים.

מחפשת סדרות רשת איכותיות. יוטיוב, צילום: בלומברג מחפשת סדרות רשת איכותיות. יוטיוב | צילום: בלומברג מחפשת סדרות רשת איכותיות. יוטיוב, צילום: בלומברג

שנייים מבכירי יוטיוב, על פי הפרסום, נפגשו בחודשיים האחרונים עם בעלי תפקידים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה במטרה לבחון מודלים שונים לשיתוף פעולה. לפי המקורות, החברה תציע להשתתף בכל הפקה בסכום שינוע בין מיליון ל-3 מיליון דולר. עם זאת, השיחות הן עדיין בשלב ראשוני מאוד וייתכן שלא יניבו כל תוצאות, על פי אנשי החברה.

החברה מעוניינת בעיקר בסדרות רשת באיכות הפקה טלוויזיונית שמורכבות מפרקים של פחות מ-30 דקות, בדומה לתכנים העצמאיים שאמזון החלה להפיק בחודשים האחרונים כחלק מפעילות הוידאו למנויים שלה. יוטיוב נמנעה מלאשר או להכחיש את הפרסומים, וכתבה בתגובה רשמית כי "אנו תמיד בוחנים רעיונות חדשים בתחומי התוכן והשיווק במטרה לתמרץ את יוצרי התוכן שלנו".

ערוצי הפרימיום נשאו פרי

זו לא הפעם הראשונה שבה יוטיוב לא מסתפקת בתפקיד הפלטפורמה ופונה להשקעה ישירה בתכנים - ב-2011, לדוגמה, השקיעה החברה כ-100 מיליון דולר בהקמת מאות ערוצי תוכן פרימיום, בהם ערוצים עבור מדונה, רשת ESPN ורויטרס. לטענת החברה, כ-115 מתוכם הניבו לחברה הצלחה רבה, עם מספר מנויים הנמצא ב-2% העליונים מבין כלל הערוצים באתר.

בשנתיים האחרונות מתקשה יוטיוב לעמוד ביעדים השאפתניים שהחברה הציבה לעצמה, עם 300 מיליון שעות צפיה בווידאו מדי יום (לעומת יעד של מיליארד ב-2016) והכנסות מוערכות של 3.5 מיליארד דולר ב-2013, לעומת תחזיות אנליסטים שחזו הכנסה של למעלה מ-5 מיליארד דולר. המנכ"לית החדשה, סוזן ווג'יסקי, שנכנסה לתפקיד בפברואר, פועלת כדי להגדיל את ההכנסות לסדר גודל של עשרות מיליארדים בשנה ולבלום חברות כמו טוויטר, פייסבוק ויאהו שהופכות למתחרות משמעותיות בזירת הוידאו.

תגיות