קריאייטיבי זה אפקטיבי: תרופת סבתא
רשת ללימודי אנגלית בברזיל חיפשה אנשים הדוברים את השפה ומוכנים לתרגל אותה עם תלמידיה. ואיפה היא מצאה אותם? בבתי האבות בארה"ב
הלקוח:
רשת בתי הספר CNA ללימוד אנגלית, ברזיל
משרד הפרסום:
FCB סאו פאולו
המונדיאל שהתקיים בברזיל והאולימפיאדה שתיערך שם ב־2016 יצרו במדינה טירוף של צורך בלימוד אנגלית. כדי ליהנות מהביקוש השקיעו השנה בתי הספר ללימודי שפות משאבים עצומים בפרסום במדיה. CNA היא רשת ברזילאית של בתי ספר ללימוד אנגלית, שלאור התחרות הגוברת מצאה דרך יצירתית לשמר את לקוחותיה. הרעיון למהלך שלהם נשען על תובנה פשוטה: הדרך הכי טובה לשפר את רמת הלימוד היא באמצעות שיח ותרגול עם אנשים שדוברים את השפה.
אבל איפה מוצאים דוברי אנגלית שפנויים ומעוניינים לשוחח? בברזיל אין רבים כאלה. הפתרון נמצא בקרב דיירי בתי האבות בארצות הברית - סבים וסבתות שמעבירים את הזמן שלהם בשיעמום ומחפשים מישהו לדבר איתו. CNA יצרה באינטרנט מעין רשת חברתית, המחברת באמצעות מצלמות רשת את התלמידים הברזילאים הצעירים שרוצים לתרגל אנגלית לדיירי בתי האבות האמריקאיים.
השיחות בין התלמידים וה"מורים" הלא קונבנציונליים צולמו והועלו לעמוד היוטיוב של בית הספר ושימשו לאחר מכן ללימוד, הערכה ומשוב. הפערים בגילים וברקע בין התלמידים לפנסיונרים האמריקאים הפכו את האינטראקציה להרבה יותר מאשר הוראה. היחסים הפכו להיות אישיים, ותהליך הלימוד הפך לא פעם לשיחה מלב אל לב.
בעקבות המהלך גבר הביקוש מצד בתי אבות נוספים ברחבי העולם להשתתף בפרויקט, וחשוב מכך - מהפעילות המיוחדת הזה התפתחו לא רק תלמידים טובים יותר, אלא גם אנשים טובים יותר.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה