אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
14 מ־20 המפרסמים הגדולים העלו תקציבים צילום: מיקי אלון

14 מ־20 המפרסמים הגדולים העלו תקציבים

קוקה־קולה, רבוע כחול ו־HOT היו בין החברות שהגדילו בעשרות אחוזים את תקציבי הפרסום שלהן במחצית הראשונה של השנה, בעוד תנובה וקבוצת המשביר צמצמו תקציבים. מקאן אריקסון, אדלר חומסקי ובאומן ממשיכים להוביל את טבלת משרדי הפרסום

17.07.2014, 09:05 | אורנה יפת

למרות תחושת הקיפאון בשוק הפרסום, מרבית החברות הגדולות דווקא הגדילו את תקציבי הפרסום שלהן במחצית הראשונה של השנה. חברות מוצרי הצריכה, שבתקופת המחאה עצרו השקות של מוצרים חדשים, חזרו לעשות זאת באמצעות קמפיינים פרסומיים. עם זאת, הפרסומות כעת מתרכזות פחות בתדמית ובחוויית קנייה ויותר במחיר ובמבצעים חדשים.

"למרות התחושה של דריכה במקום, החברות הגדולות יצאו בחציון הראשון של השנה במגוון השקות. שטראוס פרסמה את ג'וי, טרה פרסמה גבינות ללא חומרים משמרים ו־HOT את מבצעי הטריפל שלה", מסביר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "מצד אחד יש מיתון, אך מצד שני החברות מגדילות את תקציבי הפרסום שלהן כי הן מבינות שהן צריכות ליצור בידול והעדפה, במיוחד בתקופה שבה הצרכן שומר על הכסף בארנק".

מי שבלטה בירידה בהיקפי הפרסום שלה היא תנובה, קבוצת המזון הגדולה בישראל, שכיווצה ב־25% את היקף הפרסום שלה ביחס למחצית 2013. אסם, הנמנית אף היא עם חברות המזון הגדולות, הקטינה ב־8% את היקפי הפרסום שלה, וגם פרוקטר אנד גמבל וקבוצת המשביר צמצמו תקציבים.

מוצרי חשמל במונדיאל

קטגוריית רשתות השיווק המשיכה להוביל את ענף הפרסום במחצית הראשונה של השנה כקטגוריה בעלת תקציב הפרסום הגבוה ביותר. רשתות השיווק הגדילו את היקף הפרסום שלהן בחציון ב־15% לעומת אשתקד, וזה הסתכם ב־167 מיליון שקל. אחרי שעשו את ההתאמות הדרושות בעקבות המחאה, שינו פורמטים קמעונאיים והחלו בביצוע מהלכי התייעלות, שינו רשתות השיווק את השפה הפרסומית שלהן. מגה הגדילה את תקציב הפרסום שלה ב־28% והוא הסתכם ב־23 מיליון שקל, ושופרסל הגדילה את התקציב ב־15% ל־31 מיליון שקל.

רשת סופר־פארם היא המפרסמת הגדולה מבין רשתות השיווק עם תקציב של 62 מיליון שקל, עלייה של 15% ביחס למחצית מקבילה.

משחקי המונדיאל עוררו את רשתות החשמל, שביקשו לקדם מכירות של מסכי ענק לקראת המשחקים, ופרסמו בהיקף כולל של 69 מיליון שקל. קטגוריית רשתות החשמל דורגה במקום השלישי בהיקף תקציבי הפרסום שלה. רשת א.ל.מ הובילה את הקטגוריה עם פרסום של אירועי מכירות מיוחדים לקראת משחקי המונדיאל. אחריה בלטה רשת מחסני חשמל מקבוצת אלקטרה, שפרסמה בכ־11 מיליון שקל.

פרסומת של קוקה-קולה (ארכיון), צילום: שירן כרמל פרסומת של קוקה-קולה (ארכיון) | צילום: שירן כרמל פרסומת של קוקה-קולה (ארכיון), צילום: שירן כרמל

בין המפרסמים הגדולים בלטה שטראוס, שהמשיכה להוביל את הטבלה עם עלייה של 12% בתקציב הפרסום שלה, שהסתכם בחצי הראשון של השנה ב־65 מיליון שקל. אחריה מוקמו סופר־פארם והחברה המרכזית למשקאות. חברות המשקאות הקלים המשיכו להיאבק בירידה הכמותית במכירות בשוק המשקאות הממותקים בשנתיים האחרונות, מה שחייב אותן להגדיל את תקציבי הפרסום.

במחצית הראשונה של 2014 געש השוק עוד יותר, עקב כניסתה של יפאורה לשוק הקולה עם המותג שוופס. הפרסומים למותג לצד הפרסומים למותגי החברה המרכזית למשקאות, פאנטה וספרייט, הכניסו לראשונה את קטגוריית המשקאות התוססים לדירוג 20 הקטגוריות המובילות בענף הפרסום, עם עלייה של 31% ביחס לתקופה המקבילה.

ענף הביגוד רשם אף הוא עלייה של 19% בהיקפי הפרסום שלו במחצית הראשונה, זאת על אף הירידה במכירות הכספיות של רשתות האופנה. קסטרו מובילה את הקטגוריה עם השקעה של 8.7 מיליון שקל וקמפיינים בולטים לרשת הילדים החדשה שלה ולג'ינסים של החברה. פוקס פרסמה ב־5 מיליון שקל ודורגה במקום השני.

נספרסו קפצה כיתה

המותג המפתיע ביותר בין המותגים שהגדילו השנה את השקעתם בפרסום הוא מותג הקפה נספרסו מקבוצת נסטלה. המותג שבחציון שעבר פרסם ב־3 מיליון שקל בלבד, נכנס השנה לדירוג 20 המותגים המובילים וניצב במקום ה־14 עם גידול של 274% בהיקף הפרסום שלו. נספרסו בלט עם קמפיין פרסום חוצות שצולם בארץ בהשקעה של 3 מיליון שקל, ומציג לקוחות שמספרים על ה"נספרסו הראשון שלהם".

מקאן אריקסון המשיך להוביל גם השנה את טבלת משרדי הפרסום, עם עלייה של 4% בהיקפי הפרסום שנוהלו בו והסתכמו במחצית הראשונה של השנה ב־221 מיליון שקל, זאת לעומת קיטון של 8% שרשם המשרד במחצית השנה שעברה. אדלר חומסקי (שבלט עם פרסומים למותגי שטראוס השונים) ממשיך גם במחצית הראשונה של 2014 לשמור על המקום השני בדירוג משרדי הפרסום, עם תקציבים בהיקף של 213 מיליון שקל ועלייה של 6% בהיקפי הפרסום.

לראשונה נכנס לטבלת 20 המשרדים הגדולים משרד "לעומק התודעה", עם עלייה של 46% בהיקפי הפרסום שלו. המשרד מפרסם את בנק אגוד ובלט עם קמפיינים להסתדרות ולמכללת נתניה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות