אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זה לא ספאם: נמחקה בקשה לייצוגית נגד AIG ששלחה מסרוני תזכורת ללקוחות צילום: Shutterstock

זה לא ספאם: נמחקה בקשה לייצוגית נגד AIG ששלחה מסרוני תזכורת ללקוחות

השופט יצחק ענבר: "יש קושי לומר על מסר, שאחת ממטרותיו העיקריות היא לכאורה מטרה שירותית, שהנו 'דבר פרסומת'"

20.07.2014, 09:53 | זוהר שחר לוי

בהמלצת בית המשפט נמחקה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת הביטוח AIG, בטענה שהפרה את חוק הספאם כששלחה מסרונים לחידוש הפוליסה.

לדברי השופט יצחק ענבר, "יש קושי לומר על מסר, שאחת ממטרותיו העיקריות היא לכאורה מטרה שירותית, שהנו 'דבר פרסומת' כמשמעו בחוק התקשורת". בתביעה שהוגשה ביוני 2013 באמצעות עו"ד ליאת שטיין על סכום של 165 מיליון שקל נטען שהמסרונים ששלחה AIG ללקוחותיה מהווים דבר פרסומת בדיוור ישיר, ש"חוק הספאם" אוסר לשלוח אותו ללא הסכמת הנמען.

עו"ד דני כביר. רק תזכורת ללקוח, צילום: עודד גאיה עו"ד דני כביר. רק תזכורת ללקוח | צילום: עודד גאיה עו"ד דני כביר. רק תזכורת ללקוח, צילום: עודד גאיה

בתשובה טענה AIG, באמצעות עורכי הדין דני כביר וניב סבר ממ. פירון ושות', שאין מדובר כלל בפרסומת, אלא בהודעה שירותית ללקוח שנועדה להזכיר לו שתקופת הביטוח עומדת להסתיים. עוד טענה החברה שגם אם היה מדובר בפרסומת, הרי שמשלוח דבר פרסומת ללקוחות מותר ואין בו הפרה של חוק הספאם או חוק הגנת הפרטיות. השופט ענבר מצא קושי להגדיר את המסרונים האלה כפרסומיים והמליץ לתובעים להסתלק מתביעתם. השופט קבע שאין מדובר במסר פרסומי, "משום שאחת המטרות העיקריות שלו היא שירותית. גם אי אפשר לומר כאן שמדובר במסר שנשלח באופן מסחרי, וגם ספק בעיניי אם אפשר לומר שהמטרה שלו לעודד הוצאת כסף. זאת משום שכשנאמר 'לעודד הוצאת כסף', הכוונה למטרה יחידה או לפחות דומיננטית".

תגיות