אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משימת המנהל בעלית: "חיסול קדבורי במיידי" צילום: אוראל כהן

משימת המנהל בעלית: "חיסול קדבורי במיידי"

במסגרת תביעת כרמית נגד שטראוס עלית היא הציגה לביהמ"ש צילום לוח ממשרדו של מנהל המכירות עובד חאמי, ובו ביטויים מלחמתיים נגד קדבורי

20.07.2014, 09:54 | ענת רואה ותומר גנון

חברת כרמית, התובעת משטראוס עלית 36 מיליון שקל בטענה כי היא אחראית לכישלון לפני עשור בהחדרת מותג השוקולד קדבורי לישראל, ממשיכה להשתמש במסמכים שנתפסו על ידי רשות ההגבלים העסקיים בחקירה שניהלה בעבר נגד עלית, ולטענת כרמית מסייעים להוכיח כיום את תביעתה.

קראו עוד בכלכליסט

בשבוע שעבר הגישה כרמית לבית המשפט המחוזי מרכז, באמצעות עורכי הדין זוהר לנדה, שי שרביט ומורן ביקל ממשרד ברנע ושות', צילום של לוח מחיק שנמצא במשרדו של אחד ממנהלי המכירות הבכירים של עלית בינואר 2003, ובו צוינו לצד משימות עבודה שוטפות גם משימות לוחמניות הקשורות בקדבורי.

בלוח מופיעות שלוש משימות שהאחרונה בהן היא "חיסול קדבורי במיידי". בתחתית הלוח ובכתב יד גדול מופיעה המילה "מלחמה" ולאחריה שלושה סימני קריאה. כמו כן הגישה כרמית דפדפת של אותו מנהל ובה כתב לעצמו בין משימותיו את המילים "קדבורי החוצה".

מי שכתב את הרישומים הללו בלוח ובדפדפת הוא עובד חאמי, שבינואר 2003 שימש בתפקיד מנהל מכירות בשוק הפרטי מחוז מרכז של עלית, והיה אחראי לכ־500–600 לקוחות ובהם 20 סניפי סופר־פארם.

נראה כי כרמית מעוניינת להשתמש בדפדפת ובלוח הקיר המחיק כדי להוכיח את הלך הרוח ששרר לטענתה בעלית באותה תקופה, וכן את טענתה שהלוחמנות חלחלה מהדרג הבכיר בעלית כלפי מטה וכי לא היתה יוזמה מקומית של עובדים זוטרים כטענת עלית. מנגד עמדתה של עלית היא שלילת הטענה להלך רוח, אך היא גם טוענת שממילא אין דבר מה שאינו חוקי או שהוא אסור או לא לגיטימי בשימוש בביטויים נוסח "מלחמה" על ידי עלית כלפי יריבתה, אלא מדובר בביטויים נפוצים בעולם המכירות.

עובד חאמי בביהמ"ש. "ביטוי מוטיבציוני שגור בפי כל איש מכירות", צילום: עמית שעל עובד חאמי בביהמ"ש. "ביטוי מוטיבציוני שגור בפי כל איש מכירות" | צילום: עמית שעל עובד חאמי בביהמ"ש. "ביטוי מוטיבציוני שגור בפי כל איש מכירות", צילום: עמית שעל

בחקירתו בבית המשפט בשבוע שעבר התבקש חאמי להסביר את המשימה שנכתבה על הלוח: "חיסול קדבורי במיידי". הוא הסביר שהכוונה היתה לבצע את יתר המשימות הרשומות בלוח שכללו הפצת מבצעים, מוצרים חדשים וטיפול באביזרי נראות בנקודות מכירה גדולות. באשר לכיתוב "מלחמה!!!" שהופיע בגדול על גבי הלוח, הסביר חאמי שמדובר ב"ביטוי מוטיבציוני ששגור בפי כל איש מכירות".

בהמשך נחקר חאמי על ההערה "קדבורי החוצה" שהופיעה בדפדפת האישית שלו ואמר: "ראשית זו דפדפת שהיא עם הערות אך ורק אליי, פנימי שלי. זו איזושהי תזכורת בשבילי לבצע פעולות מכירתיות כדי לייצר יותר מכירות בנקודת AM:PM באבן גבירול".

משטראוס עלית נמסר: "מונחי המלחמה בעולם המכירות היו נהוגים בימי הפרשה מצד עלית וכרמית כאחד, ולפי המומחים מטעם כרמית עצמה - נהוגים עד היום. אין ולו פעולה אחת שבוצעה בניגוד לחוק - כשם שניתן לראות בבירור גם באותו לוח מחיק. בכל העדויות אין ולו הוכחה אחת לפעולה בלתי חוקית שנעשתה נגד כרמית. מדובר במקרה מובהק שבו צד אחד מנסה להפיל את כישלונו העסקי על אחר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות