אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל אל על: למרות שהטייסים מגוייסים, בין לחימה ללחימה, הם באים לעבודה צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל אל על: למרות שהטייסים מגוייסים, בין לחימה ללחימה, הם באים לעבודה

דוד מימון בשיחה עם "כלכליסט": "הגדלנו קיבולות, הוספנו מה שיכולנו להוסיף"; בתגובה לתלונות כי אל על מנצלת את המצב ומעלה מחירים: "לא עשינו שום שינוי במחירון"

23.07.2014, 11:19 | גיל קליאן ואופיר דור

עקב ביטול הטיסות של חלק גדול מהחברות הזרות לארץ, הודיעה אל על כי היא מוסיפה קיבולת במספר טיסות על מנת לסייע להשיב לארץ נוסעים שנתקעו בחו״ל. לפי נתוני רשות שדות התעופה, כ-80 טיסות בוטלו מאתמול ב-18:00 עד היום ב-18:00.

קראו עוד בכלכליסט

אל על מסרה כי "טיסה 347 לציריך הוגדלה ממטוס מדגם 737 למטוס ג׳מבו 747. בטיסה 331 לבריסל הוגדלה הקיבולת, בטיסה 573 לבוקרשט הוגדלה קיבולת. כמו כן הוסיפה אל על טיסה חדשה 2433 ללרנקה וטיסה להרקליון ביוון".

משיבים את הנוסעים שנתקעו בחו"ל משיבים את הנוסעים שנתקעו בחו"ל משיבים את הנוסעים שנתקעו בחו"ל

בנוסף, מסרה אל על כי היא קלטה נוסעים רבים של חברות זרות אשר נתקעו בארץ ובחו״ל.

הלקוחות מצידם החלו להתלונן לא מעט ברשתות החברתיות על כך שלטענתם אל על מנצלת את מצבם ומעלה מחירים בצורה אגרסיבית. בשיחה עם "כלכליסט" אמר דוד מימון, מנכ"ל אל על, כי "אנחנו לא עשינו שום שינוי במחירון. יש לנו 80 אלף תעריפים והם מתויקים שנה מראש. תמיד הכרטיסים האחרונים הם יקרים. רוב הטיסות היו ממילא מלאות והכרטיסים האחרונים ממילא יקרים יותר. לא עשינו שום שינוי, המחירים הם אותם מחירים".

עד כמה אל על ערוכה לתת פתרון רחב למצב?

"קשה לנו לתת פתרון רחב משום שאנחנו בעונת השיא שלנו, זה אומר שהמטוסים כבר משובצים לטיסות אבל יש יתירות פה ושם ואת זה אנחנו מנצלים כמה שאנחנו יכולים כדי לחלץ ישראלים בישראל ובחו"ל. הגדלנו קיבולות, הוספנו מה שיכולנו להוסיף במקביל אנחנו מדברים עם משרד התחבורה כי ביקשו שאנחנו נחלץ 4,000 נוסעים ישראלים מטורקיה. יכול להיות שנחלץ אותם דרך אתונה כי אנחנו לא יכולים לנחות בטורקיה. אנחנו עושים כל מה שאפשר".

יש לכם מספיק טייסים, לאור גיוסי המילואים?

"לשמחתנו הרבה למרות שיש לנו הרבה טייסים מגוייסים אנחנו מצליחים. בגלל מה שקורה בין יום לחימה ליום לחימה הטייסים לוקחים גם טיסה אזרחית מאל על. הטייסים עובדים הרבה מעבר לממוצע בקיץ כדי לספק מענה, ובסוף היום אין מטוס שעומד ומחכה לטייס".

יש לכם אפשרות להוסיף מטוסים לצי?

"מה שאנחנו נעשה למשל בחילוץ מטורקיה, נוציא ג'מבואים בזמן שהמטוס על הקרקע. מבחינת חכירת מטוסים חדשים, זה עונת הקיץ וזה השיא השנתי של כל התעשייה אז אין לנו אפשרות לעשות את זה".

כמה זמן תוכלו להמשיך לעבוד ככה?

"אנחנו עובדים ב-100% ונעשה הכל להמשיך לעבוד ב-100% עד שיימצא פתרון. אני חושב שמה שעשו החברות הזרות זה לא תקין, ואנחנו נעשה הכל כדי לשמור על שמיים פתוחים".

עד כמה פתיחת שדה התעופה בעובדה תשפר את המצב?

"פתיחת שדה התעופה בעובדה זה משהו קטן. טורקים למשל לא אוהבים את הפתרון הזה. זה לא פתרון מלא".

מתי השוק יחזור למצב רגיל להערכתכם?

"אין לי מושג מתי השוק יחזור למצב רגיל. אנחנו עושים הערכות מצב חדשות כל יום".

אל על עוד מסרה כי "החברה דוחה מכל וכל את הטענות בדבר העלאת מחירים. אל על היא החברה היחידה שטסה עדיין לישראל ובעקבות ביטול הטיסות של החברות הזרות החליפה במספר טיסות את מטוסיה ממטוסים צרים למטוסים רחבי גוף בהם מספר המושבים גדול יותר,זאת על מנת לסייע לישראלים לחזור הביתה.

"אנו מבינים את מצוקתם של הנוסעים אשר טיסותיהם בוטלו. מחירי הכרטיסים נקבעו מבעוד מועד והחברה לא שינתה את התמחור שלהם, יחד עם זאת, מחירי כרטיסים לכיוון אחד הם יקרים יותר. אך אל על אינה מתכוונת לפגוע בנוסעים אשר רכשו מראש כרטיסי טיסה לימים אלו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
הפעם באמת אני לא מבין מה רוצים מאל-על
לא רק שזה שיא העונה (סוף יולי) והמטוסים גם ככה מלאים והמחירים גבוהים, הטייסים שלהם נקראים למילואים, המדינה עוד רוצה שהם יחלצו ישראלים ממקומות כאלה ואחרים בעולם, ובזמן שכל החברות האחרות ברחו עם הזנב בין הרגליים, הם ממשיכים לטוס ב100% תפוקה ונותנים ביטחון שאי אפשר לשתק לנו את המדינה. אז אתם באים אליהם בתלונות?
אנג'י  |  23.07.14
לכל התגובות