אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עקב גביית יתר: בנק לאומי יפצה לקוחות ב-100 מיליון שקל צילום: עומר הכהן

עקב גביית יתר: בנק לאומי יפצה לקוחות ב-100 מיליון שקל

מדובר בהסכם פשרה בתביעה ייצוגית בעקבות חיוב על הוצאות משפטיות שלא אושרו כדין; הפיצוי - עד 3,000 שקל ללקוח שנפגע

24.07.2014, 17:51 | תומר ורון וזוהר שחר לוי

בנק לאומי יפצה את לקוחותיו בסכום כולל של 100 מיליון שקל בגין גביית יתר, כך על פי הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שאושר היום (ה') בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד.

קראו עוד בכלכליסט

הבקשה לתביעה הייצוגית, שהוגשה נגד בנק לאומי עוד ב-2008, הגיעה לידי הסכם פשרה בין הצדדים לפיו לאומי יפצה את לקוחותיו בסכום שינוע בין 1,200 שקל ל-3,000 שקל, והוא מתייחס ללקוחות שחוייבו בהוצאות גבוהות מהנדרש בין השנים 2001 ל-2013.

לטענת התובעת הייצוגית, לקוחה של הבנק שיוצגה על ידי עורכי הדין יעקב אביעד, גיל רון ואהרון רבינוביץ, הבנק נהג לחייב חשבונות של לקוחות, שהתנהל נגדם הליך משפטי על יתרות החובה שלהם, בהוצאות משפטיות שלא אושרו על ידי רשות שיפוטית. זאת בניגוד לנהלים וחוקי הבנקאות שמאפשרים לחייב את הלקוח רק בסיום ההליכים המשפטיים נגדו 

על פי מדגם שערך יועץ שמינה בית המשפט עלה כי ממוצע החיוב השגוי בחשבונות הלקוחות עומד על 854 שקל עבור לקוחות פרטיים ועל 203 שקל עבור עסקים במחלקה המסחרית. לפי ההסדר שהושג בין הצדדים, לבד מהפיצוי ללקוחות, שהוערך בלמעלה מ-100 מיליון שקל, ישלם הבנק גמול של 500 אלף שקל לתובעת הייצוגית.

מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, צילום: בועז אופנהיים מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח | צילום: בועז אופנהיים מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, צילום: בועז אופנהיים

חשוב לציין כי לפי ההסכם, התשלום המגיע ללקוחות הבנק בהווה יופקד ישירות לחשבונם, והם אינם צריכים לנקוט כל פעולה. יחד עם זאת, על לקוחות ששילמו לבנק את מלוא חובם וחשבונם בבנק נסגר לפנות לבאי כוח התביעה בכדי לקבל את התשלום המגיע להם.

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, עופר גרוסקופף, אישר את ההסדר והעמיד את שכר הטרחה לבאי כוחה של התובעת הייצוגית, שטיפלו בתביעה במשך כ-6 שנים, על 5 מיליון שקל.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
יישר כח בית המישפט
כל הכבוד לתובעת לעורכי דין ולשופטים וכמובן ללקוחות לא יתכן שהבנקים הגנבים האלו ייקחו מונופול על לקוחות תמימים וחסרי ישע צריך ללמד אותם לקח אחת ולתמיד שאנחנו הלקוחות לא פראירים שלכם מספיק אתם מרויחים עלינו ריביות ועמלות גבוהות ולא הוגנות. אני אישית היה לי חשבון בבנק הבנלאומי ולאחר שניכבתי מריביות ומעמלות גבוהות סגרתי את חשבוני כל עוד נפשי בי ועברתי לחשבון בנק דואר הרבה יותר טוב לי כל הכבוד לפסיקה שירגישו מה אנחנו הלקוחות משלמים כסף שלא מגיע להם כל החיים עושים לנו "גזל" ועוד למי לאנשים קשיי יום וחסרי קל ושהבנקים תדביישו לכם תשלמו ותרגישו מה הלקוחות מרגישים לשלם ולשלם כל החיים שלנו "יישר כוח בי"מש" . כל מי שחושב כמוני ובר דעת מוזמן להגיב. ושיהיה לנו יום ניפלא. ,
י.אנונימי , נתניה  |  28.07.14