אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדשות טובות ל-PC: צניחה בולטת במכירות הטאבלטים

חדשות טובות ל-PC: צניחה בולטת במכירות הטאבלטים

לפי נתוני IDC, מכירות מחשבי הלוח נחלשו ב-1.5% ברבעון האחרון בהשוואה לרבעון הקודם. הצניחה הבולטת ביותר היתה במכירות האייפד של אפל. מדוע אנשים קונים פחות טאבלטים?

27.07.2014, 16:06 | הראל עילם

אפל ממשיכה לאבד גובה בשוק הטאבלטים: החברה שבעבר שלטה בקטגוריית מחשבי הלוח ביד רמה ומבחינות רבות המציאה אותה, שולטת כיום בפחות מ-27% מהשוק. כך עולה מדו"ח של חברת המחקר IDC המתייחס לרבעון האחרון.

קראו עוד בכלכליסט

אפל היא עדיין החברה הגדולה ביותר בשוק הטאבלטים, עם 26.9% מתוך 49.3 מיליון מחשבי הלוח שנמכרו ברבעון. אבל זוהי ירידה דרסטית עבור חברה שהחזיקה ב-33% מהשוק לפני כשנה וביותר מ-50% לפני כשנתיים.

מדוע אנשים קונים פחות טאבלטים? מדוע אנשים קונים פחות טאבלטים? מדוע אנשים קונים פחות טאבלטים?

ההערכות של IDC, לפיהן אפל מכרה 13.3 מיליון אייפדים ברבעון האחרון, היו אף אופטימיות לעומת נתוני המכירות בפועל של החברה. לפי הדו"ח הרבעוני של אפל, נמכרו רק 12.3 מיליון אייפדים. לפני כשנתיים, אפל מכרה 17 מיליון אייפדים בתקופה המקבילה. זוהי ירידה של 28%, בתקופה שבה השוק עצמו המשיך לצמוח – אם כי באיטיות. 

ואולם, אחרי שנים שבהם הטאבלטים נגסו במכירות ה-PC המגמה נחלשת. הצניחה החופשית של שוק ה-PC הואטה ולפי מקורות בתעשייה אף נעה לפסים של התאוששות, בעוד שהצמיחה של שוק הטאבלטים הואטה בצורה משמעותית. שוק הטאבלטים צמח רק ב-11% השנה ואף ירד ב-1.5% ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון הקודם.

מדוע אנשים קונים פחות טאבלטים?

הסיבות לכך הן רבות: הירידה במחירי הלפטופים, ההצפה של השוק בטאבלטים זולים במיוחד, הגידול בשוק הפאבלטים וקצב רענון נמוך מהצפוי - המשתמש הממוצע מחליף טאבלט מדי 3-4 שנים, בניגוד לשוק הסלולר בו עומד הממוצע על שנתיים בלבד.

רוב דלין, אחראי על פיתוח שבבים לטאבלטים ומחשבים ניידים באינטל, הסביר כי הקטגוריה הגיעה לרוויה. אנליסטים אחרים מציינים כי משתמשים שרצו לקנות טאבלט כבר עשו זאת, ועד כה לא נוצר צורך משמעותי בקטגוריה מבחינת המשתמשים אלא מדובר בעיקר במוצר שנתפס כמותרות.

לא רק אפל מתקשה להתמודד עם השינויים החדים האלו: סמסונג, החברה השניה בגודלה בשוק הטאבלטים, אמנם שמרה על היקף המכירות שלה אבל איבדה מעט מנתח השוק שלה - מ18.8% ב-2013, ל-17.2% השנה. על חשבונן של אפל וסמסונג צומחות לא מעט יצרניות אחרות, כגון לנובו שהמכירות שלה זינקו ב-65% בשנה האחרונה והיא כעת שולטת ב-4.9% מהשוק. אחרי לנובו ניתן למצוא את אסוס עם 4.6% ואייסר עם 2%, שאיבדה 1.4% מנתח השוק שלה.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
אנשים מתחילים להבין שעדיף לפטופ גרוע שעושה הכל מטאבלט מוצלח שעדיין נכה.
כן, מה לעשות, לפעמים אנשים עדיין צריכים מקלדת ועכבר (נראה אתכם מקלידים מסמך שלם על המסך של טאבלט בלי להתחרפן), תוכנות כמו פוטושופ ואופיס בפונקציונליות מלאה ומע' הפעלה x86 שיכולה להריץ תוכנות שלא ירוצו על מעבדי ARM. שלא לדבר על זה שלאפטופ זול עם מסך מגע היום עולה בקושי 2500 שקל, לא הרבה יותר יקר מאיי-פאד. בנוסף, ההאטה בשני השווקים נבעה חלקית מאותה הסיבה- אין צורך בחומרה חזקה יותר. מחשב בסיסי מלפני 5 שנים מריץ וינדוס 8 סבבה לגמרי, אותו הדבר לגבי איי-פאד. בסה"כ, בשביל להריץ אופיס, סרטים ומוזיקה- מה שמרבית האנשים עושים עם המכשירים האלה, החומרה מספיקה מעל ומעבר ואין צורך לשדרג.
kjhjkh  |  02.08.14
3.
סתם מבלבלים את המוחו הטבלטים בצמיחה אדירה
סתם מבלבלים את המוח, מה שנפל בלבד הוא אייפד . מייקרוסופט מעולם לא הייתה בעלת משקל בשטח הטבלטים. השוק של טבלטים בגידול קבוע של למעלה מ 15 אחוז כל שנה, אייפל קופא והתחיל לרדת (נוצח בנוק אוט על ידי טבלטים אנדרואיד). מייקרוסופט ניסתה למכור טבלטים יקרים במיוחד סורפייס ולא רוצים לקנות אותם. הטבלטים הגדולים נישלטים בעיקר על ידי אסוס וסמסונג והם עלו על חשבון אפל שנשאר תקוע. הם בכלל לא לא נימכרים ברשתות גדולות, שמתעקשות למכור ניידים וטבלטים יקרים בלבד, לכן החנויות הללו מדווחות על ירידה כביכול. בשוק הטבלטים הקטנים מוביל הנוטים הקטנים של סמסונג, שמשלבים טלפון וטבלט. הטבלטים הקטנים מתפרסים על התחום של 5 אינץ עד 7 אינץ' והם מיועדים למי שלא רוצה לסחוב מזוודה של חצי קילו עד קילו וחצי. לרוב בטבלטים הקטנים יש אופציה לטלפון, מה שחוסך עוד במשקל ומוסיף ניידות. טבלט מעולם לא אמור היה לבצע ישומים כבדים. מי שקנה אותם התאכזב.
01.08.14