אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מובליאיי לוהטת: בעלי החברה ימכרו 27 מיליון מניות תמורת עד 630 מיליון דולר צילום: נתי שוחט

מובליאיי לוהטת: בעלי החברה ימכרו 27 מיליון מניות תמורת עד 630 מיליון דולר

המכירה תתבצע לפי מחיר בטווח של 21-23 דולר למניה כאשר הכוונה הראשונית היתה למכור מניות בשווי 400-450 מיליון דולר

31.07.2014, 19:54 | ניר צליק

הנפקת מובילאיי יוצאת לדרך בתרועה רמה. בעלי המניות הקיימים בחברה ימכרו כ-27 מיליון מניות בשווי של 570-630 מיליון דולר ולא 19 מיליון מניות כפי שהתכוונו תחילה, לפי שווי של 400-450 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

מחיר המניה בהנפקה הועלה כבר לפני שלושה ימים מטווח של 17-19 דולר למניה לטווח של 21-23 דולר למניה, כך שבסופו של דבר יתקרב היקף המכירה של המניות בהנפקה למיליארד דולר, אם לוקחים בחשבון את המניות שיימכרו על ידי החברה עצמה – 8.3 מיליון מניות תמורת 175-190 מיליון דולר. החתמים בהנפקה הם גולדמן סאקס, מורגן סטנלי ודויטשה בנק, כאשר חתמי המשנה הם ברקליס, סיטי, וולס פארגו, באיירד, ויליאם בלייר וריימונד ג'יימס. ההנפקה עצמה נעשית לפי שווי של 4.5-5 מיליארד דולר לחברה.

מובילאיי תצטרף לתשע חברות ישראליות שכבר ביצעו הנפקה בוול סטריט מאז תחילת השנה, מביניהן שלוש היום, ביובלאסט, VBL ומקרוקיור. מובילאיי הפסידה 19.9 מיליון דולר ב־2013 לעומת איזון ב־2012 והפסד של 13.4 מיליון דולר שנרשם ב־2011. חלק נכבד מההפסד נגרם מתגמולי מניות שניתנו לעובדים. אלמלא התגמולים החברה היתה רושמת רווח של 33.1 מיליון דולר ב־2013 לעומת רווח של 1.8 מיליון דולר בשנת 2012 והפסד של 12.3 מיליון דולר ב־2011. כך שלמעשה, רגע לפני ההנפקה, החברה פינקה את העובדים שלה בהרבה אופציות.

הכנסות מובילאיי ברבעון הראשון הסתכמו ב־35.7 מיליון דולר לעומת 11.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי עומד על 19.6 מיליון דולר לעומת 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה סיכמה את 2013 עם הכנסות של 81.2 מיליון דולר לעומת 40.3 מיליון דולר ב־2012 והכנסות של 19.2 מיליון דולר בשנת 2011.

הדמיה של מערכת מובילאיי הדמיה של מערכת מובילאיי הדמיה של מערכת מובילאיי

המערכת של החברה מתריעה על סטייה עתידית מהנתיב, מזהה סכנת התנגשות, בודקת שמירת מרחק ומזהה הולכי רגל ותמרורים. המערכת מבוססת על מצלמה ומסונכרנת עם מערכת הניווט של המכונית. מובילאיי מציינת בתשקיף כי השוק שאליו היא פונה צפוי להגיע בשנים הקרובות ל־4.5–6 מיליארד דולר. עוד נכתב כי הממשל האמריקאי קבע השנה תקנה שמחייבת כל רכב פרטי במערכת לראייה אחורית, מהסוג שמובילאיי מספקת. לבעלי הרכב ניתנה שהות להתקין אמצעי כזה עד מאי 2018.

מודל המכירות של מובילאיי נשען על יצרניות כלי הרכב. המערכת של החברה הותקנה בשנים האחרונות בעיקר בכלי רכב יוקרתיים, אך כעת המכירות עוברות לכלי רכב עממיים יותר. למובילאיי יש לקוחות המתמחים בייצור ובשיווק מכשירים לתעשיית הרכב (Magna, Koskai, TRW) אשר מוכרות את מוצרי החברה ליצרניות רכב המשלבות אותם במכוניות שהן מוכרות. ברשימת חברות הרכב ניתן למנות חברות ידועות כמו ב.מ.וו, פיאט, הונדה, יונדאי, יגואר ומיצובישי.

מובילאיי הוקמה ב־1999 ומעסיקה 404 עובדים, מתוכם 325 אנשי פיתוח שפועלים במרכז החברה בירושלים.

תגיות