אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי לכלכליסט

מי צריך מקלדת: הכפפה הישראלית ששולטת במחשב

סטודנטים ממכללת שנקר פיתחו כפפה שמסוגלת להחליף אמצעי ממשק כמקלדת ועכבר. בשלב זה, היא מיועדת לשליטה במשחק רשת ספציפי, אך המפתחים משפרים את המוצר ומרחיבים את יכולותיו

02.08.2014, 16:25 | הראל עילם
זוג סטודנטים לתואר ראשון ממכללת שנקר הציגו פרויקט גמר שאפתני: כפפה חכמה, המאפשרת למשתמש לשחק במחשב ולתפעל תוכנות ללא צורך במקלדת או עכבר.

קראו עוד בכלכליסט

הכפפה כוללת מספר חיישנים, ביניהם משטחי מגע וחיישני תנועה והאצה, שמאפשרים למשתמש לבצע פקודות ופעולות על ידי הנעת האצבעות או על ידי הטיית היד. הנעת האצבעות שקולה ללחיצה על כפתור, כאשר משתמש יכול לתכנת מספר כפתורי מקלדת ולקשרם לאצבעות ספציפיות.

אב הטיפוס הראשוני של הכפפה כולל גם נורות חיווי LED, בפלסטיק לבן המכסה כמעט את כל האמה. העיצוב של אב-הטיפוס מבוסס על משחק הרשת ההמוני The Secret World. שני המפתחים, רומי פיילו שלומד עיצוב אופנה ומיכאל לחובר שלומד מדעי מחשב, כבר יצרו אב-טיפוס שני ומהוקצע יותר. הוא מבוסס על כפפה דקה וקצרה, נוח יותר ללבישה ועם פחות מגעים.

השניים מתכננים לפתח כפפה אלחוטית וערכה של שתי כפפות שיוכלו להחליף לחלוטין את השליטה בעכבר ובמקלדת. בראיון בלעדי עם "כלכליסט", סיפר לחובר: "לא ציפינו להייפ שנוצר. יותר ויותר אנשים מתעניינים בכפפה. הייתי בטוח שזה פרויקט שנשים בצד". המפתח חשף כי השניים מתכננים פרויקט מסחרי וגיוס כספים בקיקסטארטר.

"אין סיבה שתוך כמה חודשים, לפני תחילת הלימודים, ובהשקעה של כמה אלפי שקלים לא נצליח להגיע למוצר מהוקצע אפילו יותר" אמר. "עכשיו שאין לנו את הלחץ להגיש את הפרויקט בזמן, אנחנו יכולים להגיע לכפפה המושלמת. אנחנו צריכים להתנסות בעוד חיישנים".

"פרויקט הגמר ביקש לשלב בין אנשי עיצוב ותוכנה. זאת הפעם הראשונה שזה קורה. המטרה הייתה לבחור משהו שקרה לנו בעבר ולחשוב על התחושות שזה עורר בנו", סיפר פיילו. "אני חשבתי על מה הייתי רוצה להרגיש, מה הייתי רוצה להיות. משחקי מחשב גורמים לך להרגיש כמו סופר-גיבור. אני רציתי ליצור בגד שמכניס אותך לתוך המשחק, ולחוות אותו פיזית. המשחק The Secret World מאוד קרוב לעולם שלנו".

תגיות