אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פריון נותרה עם חוזה אחד בלבד מול גוגל - עד יוני 2015 בלבד צילום: ענר גרין

פריון נותרה עם חוזה אחד בלבד מול גוגל - עד יוני 2015 בלבד

החברה טוענת כי היא זו שבחרה לסיים את החוזה מול גוגל; עם זאת, פריון האריכה את החוזה עם בינג

01.08.2014, 11:40 | ניר צליק

פריון, חברת סרגלי הכלים, איבדה את אחד משני החוזים שלה מול גוגל: החברה נותרה כעת רק עם חוזה אחד מול ענקית החיפוש העולמית, והוא צפוי להסתיים ביוני 2015. החברה טוענת כי היא זו שבחרה לסיים את החוזה מול גוגל.

קראו עוד בכלכליסט

כעת, נותר סימן שאלה גדול בנוגע לחידוש החוזה שנותר לחברה מול גוגל, שתוקפו אמור לפוג בשנה הבאה. זאת למרות שההכנסות מחוזה זה אינן מהותיות, והן מסתכמות בעד 5% מכלל הכנסות פריון.

עם זאת, פריון האריכה את החוזה עם בינג של מיקרוסופט והוא יחל כעת מתחילת 2015 ועד סוף 2017. על בסיס חוזה זה ניתן יהיה להאריכו בשנה נוספת, בהסכמת שני הצדדים. החוזה כולל הפצה בדסקטופ ובטאבלטים עם בלעדיות חלקית בארצות הברית, כמו גם הפצה במובייל. לפריון ישנן שותפויות הפצה נוספות בתחום החיפוש עם Ask.com ועם יאהו.

החשש הגדול הוא מהדימיון הרב בין בבילון לבין פריון, כאשר המפולת במניית בבילון החלה כאשר גוגל החליטה לסיים את ההתקשרות מולה, והחברה היתה כפסע מאיבוד החוזה מול יאהו. חברות מסוגן של פריון או בבילון מפיקות את הכנסותיהן כאשר משתמשים מורידים את התוכנות שלהן ותוך כדי הליך ההתקנה מחליפים את מנוע החיפוש לזה של גוגל, יאהו או בינג. זאת בהתאם לטריטוריה ולהכנסות הפרסום שניתן להפיק בה, כאשר יצרנית התוכנה מתחלקת עם חברת החיפוש בהכנסות מפרסום.

 , צילום: ענר גרין צילום: ענר גרין  , צילום: ענר גרין

תגיות