אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מוכרת את החנות הצפה שלה צילום: רויטרס

גוגל מוכרת את החנות הצפה שלה

אחת משתי אסדות שבנתה ענקית הטכנולוגיה כדי להציג את המשקפיים החכמים שלה, נמכרה לקונה לא ידוע. לפי הערכות, האסדה עלתה לגוגל 4 מיליון דולר. עדיין לא ידוע מה יעלה בגורל האסדה השניה

03.08.2014, 11:33 | נמרוד צוק

האם פרויקט האסדות הצפות של גוגל עומד לסיים את חייו בטרם עת? אחת משתי האסדות שנבנו, אשר עגנה לחופי העיר פורטלנד במיין, נמכרה בשבוע שעבר לקונה בלתי ידוע. המבנה שהוקם עליה ממכולות אמור לעבור פירוק בשבועות הקרובים.

קראו עוד בכלכליסט

ההחלטה נחשפה לראשונה בעיתון "פורטלנד פרס הראלד" ובסוף השבוע אישרה גוגל את הפרטים בתגובה לפניית אתר TheVerge.

אחת משתי אסדות גוגל, שעוגנת באזור סן פרנסיסקו, צילום: רויטרס אחת משתי אסדות גוגל, שעוגנת באזור סן פרנסיסקו | צילום: רויטרס אחת משתי אסדות גוגל, שעוגנת באזור סן פרנסיסקו, צילום: רויטרס

ביום ד' האחרון נגררה האסדה ממרינת ריקרס וורף והועברה למסוף המטענים באי טרנר בדרום פורטלנד. הרוכשת, חברת ספנות שזהותה לא פורסמה, מתכוונת להשתמש בה למסע ימי ליעד לא ידוע לאחר פינוי המכולות. עדיין לא ברור מה יעלה בגורלה של האסדה השניה, זו שעוגנת בקליפורניה. גוגל כבר שילמה עבור המעגן עד אוקטובר, אבל עבודות ההקמה עליה הופסקו כבר לפני חצי שנה לאחר שהועברה ממפרץ סן פרנסיסקו למעגן בעיר סטוקטון.

חנויות צפות, בדרך לניו יורק

צמד האסדות, שנבנו תחת מעטה סודיות, היו אמורות לשמש לדברי החברה כ"חלל אינטראקטיבי בו אנשים יוכלו ללמוד על טכנולוגיות חדשות", כפי שהגדירה זאת החברה. לפי הערכות, הטכנולוגיה העיקרית שנועדה להיות מוצגת שם היא משקפי גוגל גלאס ומוצרים נלווים. האסדה שעגנה בפורטלנד כללה 63 מכולות שנערמו בארבע קומות, הורכבה בקונטיקט והושטה לעיר כדי להתחיל לעבוד על עיצוב הפנים של החלל. יעדה הסופי היה אמור להיות ניו יורק. מחיר האסדה לבדה מוערך ב-4 מיליון דולר ועלות המסים העירוניים ששילמה גוגל לעיריית פורטלנד הסתכמה ב-400 אלף דולר.

בפברואר האחרון זכה הפרויקט לפרסום שלילי כשהחברה הסתבכה עם הוועדה לפיתוח ושימור נמל סן פרנסיסקו, לאחר שלא עמדה בתקנות הדרושות מכלי שיט שעוגנים בנמל -ונדרשה לפנות אותה משם או לשלם קנסות.

החברה סירבה להסביר מדוע החליטה לנטוש את הפרויקט, אבל על פי הערכות בתעשיה החברה הגיעה למסקנה כי עדיף לה לקדם את גוגל גלאס באמצעות שרשרת חנויות מותג רגילות, מיזם שכבר נמצא בפיתוח בחודשים האחרונים, כולל חיפוש נדל"ן מתאים בשכונת סוהו בניו יורק.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות