אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברות התעופה דורשות פיצוי מהמדינה: "הלחימה הסבה נזק של מאות מיליוני שקלים" צילום: אסף אשורי

מלחמה בעזה

חברות התעופה דורשות פיצוי מהמדינה: "הלחימה הסבה נזק של מאות מיליוני שקלים"

במכתב שנשלח לשרי הממשלה, דורשים מנכ"לי החברות שורה של הטבות, ובהן צמצום תשלומים ואגרות בנתב"ג ושיפוי החברות כנגד ביטולי טיסות. "התמיכה תמנע פיטורי עובדים רבים בענף"

04.08.2014, 20:17 | גיל קליאן

בעקבות ביטולי הטיסות במהלך מבצע "צוק איתן": מנכ"לי חברות התעופה הישראליות דורשים שורה של הטבות מהמדינה ומזכירים לקובעי המדיניות ש"חברות התעופה הישראליות עמדו בהתחייבותן ושמרו על תעבורה אוירית רציפה מישראל כל העת, תוך ביצוע משימות לאומיות להשבת הנוסעים אשר חברות התעופה הזרות לא מצאו להם פתרון ראוי".

קראו עוד בכלכליסט

עוד אומרים מנכ"לי החברות: "אנו מצפים כי בתקופה קשה זו, במקביל להידוק החגורה מצדנו, המתבטא בהוצאת עובדים לחופשה מרוכזת וצמצום כוח האדם, תתמוך ממשלת ישראל בחברות הישראליות, ובכך תתאפשר התאוששות הענף ויימנעו פיטוריהם של עובדים רבים הן בקרב חברות התעופה והן בקרב ספקיהן".

נמל התעופה בן גוריון בחודש שעבר. "עצירה כמעט מוחלטת של תנועת התיירים הנכנסת", צילום: טל אלטבך נמל התעופה בן גוריון בחודש שעבר. "עצירה כמעט מוחלטת של תנועת התיירים הנכנסת" | צילום: טל אלטבך נמל התעופה בן גוריון בחודש שעבר. "עצירה כמעט מוחלטת של תנועת התיירים הנכנסת", צילום: טל אלטבך

הדברים הופיעו במכתב שנשלח היום ונכתב על ידי מנכ"לי חברות התעופה הישראליות, דוד מימון, מנכ"ל אל על, ניר דגן, מנכ"ל ארקיע, ואורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, שנשלח לשר האוצר, יאיר לפיד, שר הכלכלה, נפתלי בנט, שר התחבורה ישראל כץ ושר התיירות עוזי לנדאו.

במכתב מציינים המנכ"לים שורה של קשיים עמן מתמודדות החברות מאז תחילת המבצע - בין השאר "עצירה כמעט מוחלטת של תנועת התיירים הנכנסת", ירידה בישראלים היוצאים, פגיעה בתעופה פנים ארצית, עלייה בהוצאות תפעול בין השאר בעקבות הצורך לביצוע מעגלי המתנה לפני הנחיתה בנתב"ג כאשר המצב הביטחוני לא מאפשר נחיתה רגילה, עלייה בהוצאות שכר עקב גיוס טייסים בצו 8 (מה שמחייב את החברות להשלים חוסרים באמצעות שעות נוספות לטייסים), ואובדן מקדמות ששולמו לספקים בחו"ל. המנכ"לים מעריכים את הנזק הכספי במאות מיליוני דולרים.

בעקבות קשיים אלה דורשים המנכ"לים שורה של הטבות: צמצום תשלומים ואגרות בנתב"ג, הלוואות בערבות מדינה, תשלום לחברות על שעות נוספות לטייסים, תשלום עלויות נוספות בגלל הארכת מסלולי טיסה, פתיחת טרמינל 1 לטיסות, הנחיה לעובדי מדינה לטוס כחול לבן בלבד ושיפוי החברות כנגד ביטולים.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
הטילים של החמאס זה רק התחלה
ההתחמקות של הממשלה מהכרזת מלחמה משמעותה מצב חירום כלכלי לחברות, לעצמאיים, לחקלאים ולכל עם ישראל. ממשלת ישראל אולי שומרת על אזרחיה שיישארו בחיים אך עושה פחות מהמינימום הנדרש כדי שיהיו אליו חיים בכבוד. ומי מוביל את דריסת האזרחים? אותו פוליטיקאי שהבטיח רבות.... מקווה שלא יכבה לי הנר עד שיכבה הלפיד הפוליטי שלו.
גיל  |  05.08.14
4.
מגיע להם
הישראלים הם האלופים בתלונות וב"מגיע לי". אם החברות לא טסות, הישראלי מתלונן. אם הן טסות - הוא מתלונן. אם הן מפסידות כסף, הוא מתלונן, אם הן מרוויחות כסף, הוא מתלונן. מספיק עם צרות העין. החברות הישראליות המשיכו לטוס כל זמן המבצע בזמן שחברות אחרות ביטלו את טיסותיהן. מגיע לחברות הישראליות פיצוי על ההפסדים.
אני  |  05.08.14
לכל התגובות