אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארסנל - הקבוצה הכי נצפית על ידי ישראלים באנגליה צילום: איי אף פי

ארסנל - הקבוצה הכי נצפית על ידי ישראלים באנגליה

הקבוצה שמכרה הכי הרבה כרטיסים למשחקיה בעונת 2013/14 היא ארסנל הלונדונית. צ'לסי במקום השני וליברפול במקום השלישי

05.08.2014, 13:44 | שירות כלכליסט

ידוע כי הישראלים הם "תיירי כדורגל" מובילים בעולם. מלבד משחקים של ברצלונה וריאל מדריד, לישראלים תמיד היה פינה חמה בלב לכדורגל האנגלי ועל פי הנתונים של LiveTickets הקבוצות הלונדוניות הן המועדפות על התייר הישראלי. 

קראו עוד בכלכליסט

אצטדיון אמירייטס. יעד מועדף, צילום: איי אף פי אצטדיון אמירייטס. יעד מועדף | צילום: איי אף פי אצטדיון אמירייטס. יעד מועדף, צילום: איי אף פי

מי היא הקבוצה שמכרה הכי הרבה כרטיסים למשחקיה בעונת 2013/14? התשובה אולי תפתיע: ארסנל הלונדונית. צ'לסי במקום השני כשליברפול במקום השלישי (וב-LiveTickets מדגישים כי מרבית הכרטיסים (80%) נמכרו החל מחודש דצמבר 2013 ועד לסיום העונה - בגלל הריצה היפה של הקבוצה בצמרת הפרמיירליג.

מנצ'סטר יונייטד רביעי כשבשלושת החודשים האחרונים של העונה נמכרו פחות מ-100 כרטיסים למשחקי יונייטד ומרבית הכרטיסים למהלך העונה הוזמנו בשלושת החודשים הראשונים.

ווסטהאם הלונדונית במקום החמישי. 

חמשת המשחקים בהם נכחו הכי הרבה ישראלים בעונה שעברה של הפרמיירליג:  צ'לסי- ליברפול (כ-1,500 ישראלים), צ'לסי- ארסנל (כ-1,250 ישראלים), ליברפול- צ'לסי (כ-1,000 ישראלים), ווסטהאם- ארסנל (כ-1,000 ישראלים), צ'לסי- סיטי (כ-1,000 ישראלים).

על פי LiveTickets  בשלוש העונות האחרונות חל גידול של 20% בממוצע בכל עונה, ההערכה היא שלמעלה מ-25,000 ישראלים רוכשים במהלך העונה כרטיסים למשחק הפרמיירליג באנגליה. בעונת 2010/11 עמד הנתון על מעט יותר מ-15,000 ישראלים.  בעונת 2013/14 חלה ירידה של כ-30% אחוז בביקוש למשחקי מנצ'סטר יונייטד ולעומת זאת עליה משמעותית של למעלה מ-200% אחוז בביקוש למשחקיה של ליברפול. כמות גדולה ומשמעותית של ישראלים טסים לצפות בכדורגל באנגליה במהלך תקופת חג המולד (ההערכה היא שבעונה האחרונה נמכרו למעלה מ-5,000 כרטיסים לישראלים למחזורי חג המולד בלבד - במהלך השנים האחרונות הצמיחה בכמות הישראלים הנוסעים למשחקי הכריסמס נמוכה יותר בעיקר בשל התייקרות מחירי הכרטיסים ושירותי התיירות בתקופה זו של השנה. בעונת 2010/11 נמכרו ע"פ ההערכה כ-3,500 כרטיסים לישראלים במהלך מחזורי חג המולד.

לקבוצות הגדולות יש ביקוש כמעט מוחלט למשחקי הבית שלהן - כ-90% אחוז מהכרטיסים מכורים מראש ולכן ישראלים מעוניינים לראות משחקים בהשתתפותן גם מול קבוצות לונדוניות קטנות כמו פולהאם, ק.פ.ר, קריסטל פלאס, צ'רלטון. בכל מקרה, ההערכה היא כי למעלה מ-65% אחוז מהכרטיסים שנמכרו בעונה האחרונה הם למשחקים שהתקיימו בעיר לונדון והרחק לאחר מכן נמצאות הערים מנצ'סטר וליברפול.

בנוסף, חשוב לזכור כי משחקי החוץ של קבוצה גדולה מבוקשים כאשר היא משחקת נגד קבוצה גדולה אחרת. כך קורה בכל המשחקים של הגדולות, כולל במשחקים נגד אברטון, ניוקאסל, ווסטהאם וטוטנהאם.

עדיין בלונדון: ארסנל הפסידה בבית המשפט הגבוה בבריטניה בקרב על מספר ההופעות שאפשר לערוך באצטדיון אמירייטס. קבוצת הפרמיירליג הגישה בקשה להכפיל את מספר הופעות המוזיקה באצטדיון שלה בצפון לונדון מ-3 ל-6 . אולם מועצת איזלינגטון דחתה את הבקשה בעקבות המלצתו של מפקח התכנון.  בעקבות זאת, פנתה ארסנל לבית המשפט וטענה שנערכה "טעות ברורה" בתהליך קבלת ההחלטות. וטענה כי ההחלטה מונעת מהקבוצה "להתמודד כלכלית בעולם הכדורגל התחרותי".

עם זאת, השופט רוס קרנסטון דחה את העתירה, בטענה שאין שום שגיאה בהבנת החוק. המתנגדים לבקשה הביעו חשש ממעריצי המוזיקה הרועשים, אולם בקבוצה ציינו כי הופעות של ברוס ספרינגסטין, קולדפליי ומיוז הוסיפו להכנסה של הקבוצה מאות אלפי ליש"ט. אולם מפקח התכנון ציין כי אם ארסנל יכולה להרשות לעצמה לשלם 43 מיליון ליש"ט להעביר את הקשר מסוט אוזיל מריאל מדריד, היא לא בדיוק יכולה לטעון שהיא חיה בעוני.

בשימוע טען נציג הקבוצה דן קולינסקי כי החלטת המפקח הייתה פגומה מבחינה משפטית ולכן יש לבטל אותה. לטענתו, המפקח לא יישם בצורה נכונה את החוק כשקבע כי ההצעה להכפיל את מספר הופעות "לא תואמת לתכנית הפיתוח של האצטדיון".

עורכי דין מטעם המפקח ומועצת איילינגטון טענו מנגד כי המפקח פעל כשורה, ואין בסיס לערעור של המועדון.

במהלך החקירה הציבורית שערך המפקח, טען מנכ"ל ארסנל קן פרייר כי הקבוצה זקוקה לכסף מההופעות כדי להתמודד עם עולם הכדורגל התחרותי ביותר. פרייר השווה בין הרווח של 100 מיליון ליש"ט של מנצ'סטר יונייטד לעומת 20 מיליון ליש"ט של ארסנל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות