אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות שדות התעופה קנסה את דואר ישראל ב-300 אלף שקל צילום: משרד התקשורת

רשות שדות התעופה קנסה את דואר ישראל ב-300 אלף שקל

הסיבה: כשלי שירות של חברת הדואר במסוף המטענים במעבר הגבול ניצנה שפגעו בהעברת הסחורות בין ישראל למצרים

05.08.2014, 12:27 | אופיר דור

רשות שדות התעופה קנסה את דואר ישראל ב-300 אלף שקל בשל פגיעה מתמשכת בפעילות מסוף המטענים במעבר הגבול ניצנה, כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

הקנס הוא על חוסרים משמעותיים בכוח אדם במסוף בחודשים ינואר-יוני השנה שהקשו על העברת הסחורות השוטפת בין ישראל למצרים ופגעו בשירות שנותן המסוף ללקוחותיו.

דואר ישראל סיפק בשבע השנים האחרונות שירותי ניהול והפעלה של מסופי המטענים במעברי הגבול היבשתיים. פעילות ניהול המטענים הכניסה לדואר כ-17 מיליון שקל ב-2013, אולם ברשות שדות התעופה החליטו לא להמשיך את ההתקשרות עם החברה החל מהחודש שעבר ובחרו מפעיל אחר במקומה.  

זאת לא הפעם הראשונה שהדואר נקנס על ידי רשות שדות התעופה, גם ב-2013 נקנסה החברה ב-150 אלף שקל על הפרות חוזה. בדואר טענו כי לתלונות מצד רשות שדות התעופה על חוסר בכוח אדם ופגיעה בשירות לא היתה השפעה על ההפסד שלהם במכרז להפעלת מסופי הגבול. בדואר הסבירו כי אם היו משווים את המחיר שהציע המפעיל שנבחר במכרז, פעילות המסופים היתה הופכת להפסדית עבורם.

חיים אלמוזנינו, מנכ"ל דואר ישראל, צילום: עמית שעל חיים אלמוזנינו, מנכ"ל דואר ישראל | צילום: עמית שעל חיים אלמוזנינו, מנכ"ל דואר ישראל, צילום: עמית שעל

בחודש מרץ האחרון החליט מנכ"ל הדואר חיים אלמוזנינו לפטר כ-130 עובדים ארעיים כחלק מצעדי ההתייעלות בחברה. חלק מעובדים אלו הועסקו בפרויקט מסופי המטענים. בדואר הסבירו כי אם עובדים אלו לא היו מפוטרים, הם היו חייבים להפוך אותם לקבועים ולאור מצב החברה לא יכלו להרשות זאת לעצמם. בתגובה טען ועד העובדים בחברה כי הסכים לוותר על קליטת העובדים כקבועים עד שיתברר האם ההתקשרות עם רשות שדות התעופה נמשכת.

כפי שנחשף בעבר ב"כלכליסט" לאור התלונות על חוסר בכוח האדם מצד רשות שדות התעופה, נאלץ הדואר לגייס בחופזה עובדי קבלן יקרים כדי לאייש את מסוף המטענים ולהחליף את העובדים שפוטרו. העובדים הארעיים שפוטרו הועסקו כמלגזנים בשכר של 26 שקל לשעה, בעוד עלות העסקת עובדי הקבלן עמדה על 95 שקל לשעה.

בסך הכל שילם הדואר כמיליון שקל לשעה לחברת 'מ.ש.א מטענים שינוע ואריזה' עבור העסקת מלגזנים בחודשים אפריל-יוני. בדואר ישראל טוענים כי לנושא פיטורי העובדים הארעיים אין קשר לקנס שהוטל עליהם על ידי רשות שדות התעופה.

מדואר ישראל נמסר כי "קיימות דרישות פתוחות שוטפות של רשות שדות התעופה משנת 2013 ו-2014 בעניין מעברי הגבול ואלה נבחנות בין הצדדים בימים אלו. העלייה בקנסות בחודשים האחרונים נובעת מעלייה משמעותית בהיקף מעבר הסחורות במעברי הגבול".

תגיות