אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסוף לפקקים? שישה מיליון שקל יוקצו לעידוד נסיעה לעבודה שלא ברכב פרטי צילום: אוראל כהן

הסוף לפקקים? שישה מיליון שקל יוקצו לעידוד נסיעה לעבודה שלא ברכב פרטי

המשרד להגנת הסביבה שלח סקר למספר מעסיקים גדולים, בו התבקש המעסיק לבדוק כיצד ניתן לצמצם את שימוש העובדים במכוניותיהם. המהלך הוא חלק מתוכנית לאומית למלחמה בזיהום האוויר שאושרה לפני כשנה

05.08.2014, 17:34 | תומר הדר

אם הנכם נוסעים לעבודה עם חברים, ייתכן שבעתיד הלא רחוק, זה ישתלם כלכלית. המשרד להגנת הסביבה יקצה שישה מיליון שקל לתמיכה בחברות שיעודדו את עובדיהן להגיע למקום העבודה באמצעים אלטרנטיביים ולא ברכבם הפרטי. בימים האחרונים שלח המשרד סקר למספר מעסיקים גדולים, בו התבקש המעסיק לבדוק כיצד ניתן לצמצם את שימוש העובדים ברכב פרטי, תמורת מימון מתאים.

עומדים בפקק, צילום: צביקה טישלר עומדים בפקק | צילום: צביקה טישלר עומדים בפקק, צילום: צביקה טישלר

המהלך הוא חלק מתוכנית לאומית למלחמה בזיהום האוויר שאושרה בממשלה לפני כשנה. לפי התוכנית, כל מעסיק שיהיה מעוניין להשתתף בתוכניי, יוכל לבקש מהמשרד תקציב לצורך יישום תוכנית פעולה מפורטת. תקציב התוכנית יוקצה לאותן תכניות נבחרות, בהן התרומה לצמצום נסיעות העובדים ביחס לתקציב המושקע תהיה הגבוהה ביותר. בנוסף, יספק המשרד שירותי ייעוץ מלווים לשלבי הכנת התכנית ויישומה. בין היתר, במשרד להגנת הסביבה מצביעים על צעדים אפשריים שמעסיקים יכולים לנקוט בהם הפעלת שאטלים ממרכזי תחבורה, רכישת זוגות אופניים, הקצאת מקומות חנייה מועדפים למי שמגיע בקארפול, הקמת מקלחות ותאי אחסון למגיעים באופניים עוד.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
ל-9 - מצדיק אותך ב-100%
צריך להוריד את עלות הביטוח לנהגים זהירים ומנוסים, זה יהיה חכם. מזל שאני עדיין לא משלם ביטוח חובה כי קיבלתי באלבר שנה חינם עם קטנוע של דיאלים. ולעניין הכתבה - סוף סוף מישהו התעשת שם למעלה! חוץ מאופניים, דו גלגלי זה הפתרון מבחינתי, חבל שלא יותר אנשים מאמצים...
אלדד  |  10.08.14
13.
אם השרים האינטרסנטים לוקחי השלמונים היו רוצים להילחם בזיהום האוויר
הם היו מתחילים בזה שאין יותר דבר כזה רכב מהעבודה עם דלק בחינם. נכןו להיום כל אחד שמקבל רכב עם דלק בחינם, נוסע בערך פי חמש מנהג "רגיל" שמשלם על דלק. כמו כן, הממשלה ושריה המושחתים, מעדיפים שישרפו כמה שיותר ליטרים של דלק, כיוון שעל כל ליטר נגבה מס גבוה מאד. העובד נוסע בחינם והמעסיק משלם על הדלק.
ליאור הרומי  |  10.08.14
12.
נסיעות לעבודה; עלות, זמן, וזיהום אויר
רק אם משרדי; התחבורה, האוצר, ואיכות הסביבה, יגבשו תכנית משותפת, יש סיכוי לחסוך עלויות לעובד ולמעביד ולאיכות הסביבה. במצב הנוכחי, כשכל משרד מקדיש למטרה שבכתבה זו, משאבים שהולכים לאיבוד ולא משיגים את המטרה. מציע לעמיר פרץ לפעול להגשמת המטרה שהציב, כמתואר בכתבה, לאחר שיקרא את התגובות לכתבה זו. נראה לי שהוא היחיד בין הפוליטיקאים המכהכנים שיוכל לקדם הנושא.
אבי עמית  |  09.08.14
11.
בתחבורה ציבורית: שעתיים לכל כיוון לעבודה בתל אביב !!!
במכונית: 40-50 דקות. עד שלא תהיה כאן תחבורה ציבורית ראויה - אין סיכוי לשום דבר. ולא תהיה תחבורה ציבורית, בגלל שמשרד האוצר, כאידיאולוגיה, לא מוכן להוציא שקל אחד על בניית תחבורה ציבורית ראויה. הפקידונים שם יאמרו על זה (כמו על כל דבר שהוא לטובת הציבור) - "זה לא כלכלי".
רביב , תל מונד  |  07.08.14
10.
להקים תחבורה ציבורים יעילה בין ערים קרובות ולאזורי תעסוקה
למשל בין רמת השרון לאם המושבות או לאזורי ה תעשיה של פתח תקוה ערים נושקות ,ברכב 20 דקות , בשלושה אוטובוסים שעה וחצי בין הרצליה לאזור תעשיה קדימה צורן ברכב 30 דקות בשלושה אוטובוסים שעה וחצי מינימום ואלה רק דוגמאות לטיפשות התיכנון עיריות מקימות אזורי תעשיה ולא דואגות לתחבורה אפילו מגרים במעגל הקרוב של חצי שעה נסיעה ברכב אחר כך שואלים למה כל אזרח ניזקק לרכב פרטי?
כשל התחבורה הציבורית  |  07.08.14
לכל התגובות