אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביטוח ההפלגות לישראל לא התייקר למרות מבצע צוק איתן צילום: גיל נחושתן

ביטוח ההפלגות לישראל לא התייקר למרות מבצע צוק איתן

בורסת חברות הביטוח לויד'ס החליטה שלא לדון כלל בשינוי תעריפי הביטוח לחברות הפועלות מול ישראל

07.08.2014, 09:22 | ליאור גוטמן

חודש של לחימה לא זעזע יותר מדי את עלויות הביטוח של חברות הספנות שפוקדות את ישראל. כך עולה מדיווח שהועבר אתמול על ידי ראש מינהל הספנות במשרד התחבורה יגאל מאור, שבו מובהר כי בורסת חברות הביטוח לויד'ס (Lloyd's), האחראית להעלאת או הורדת תעריפי ביטוח מלחמה, החליטה בכינוס שלה שלשום בלונדון שלא לדון כלל בשינוי תעריפי הביטוח של ענף הספנות המקומי. עלייה של תעריפי הביטוח היתה גורמת להתייקרות של היצוא והיבוא, ובעקבותיהם לעלייה ביוקר המחיה.

נמל אשדוד בזמן "צוק איתן". ירידה של 30% בתנועת מכולות בנמל אשדוד במבצע הצבאי, צילום: אריאל שרוסטר נמל אשדוד בזמן "צוק איתן". ירידה של 30% בתנועת מכולות בנמל אשדוד במבצע הצבאי | צילום: אריאל שרוסטר נמל אשדוד בזמן "צוק איתן". ירידה של 30% בתנועת מכולות בנמל אשדוד במבצע הצבאי, צילום: אריאל שרוסטר

שוק הביטוח העיקרי לסיכוני מלחמה קיים בלונדון, וחתמי לוידס הם המבטחים הגדולים והחזקים בשוק. לפי דו"ח שפרסמו משרדי האוצר, התחבורה וחברת הביטוח הממשלתית ענבל אחרי מלחמת לבנון השנייה, רוב האוניות שעוגנות בישראל מבוטחות בביטוח המסחרי של חברי לויד'ס.

מאור מציין שחוסר ההתייחסות של חתמי הביטוח הבינלאומי למצב הביטחוני החריג בישראל נובע מ"האסטרטגיה שלנו לשמור על נושא המצב באשדוד בפרופיל הנמוך ביותר, כולל הרגעת סוכנים וריסון פיקוד העורף".

במהלך מבצע צוק איתן תנועת האוניות לנמל חיפה נותרה כמעט ללא שינוי, אולם בנמל אשדוד דיווחו על ירידה של כ־30% בתנועת המכולות, מכ־21 אלף לשבוע ועד לכ־15 אלף לשבוע בזמן המלחמה. למרות הירידה בפעילות, ליבת היצוא או היבוא לישראל לא נפגעה מהותית, וחומרי גלם המשיכו להגיע ללא הפרעה. מנתוני נמל אשדוד עולה כי האוניות שנמנעו מלהגיע לישראל הן בעיקר אוניות תיירים או כאלו שנשאו חומרים מסוכנים ונותבו לנמל חיפה.

תגיות