אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשתמשים לא אוהבים את פייסבוק מסנג'ר

המשתמשים לא אוהבים את פייסבוק מסנג'ר

בשבוע שעבר הרשת החברתית החלה לאלץ משתמשים להתקין את אפליקציית ההודעות המיידיות שלה, בנוסף לאפליקציה הראשית. מסנג'ר זינקה לראש טבלת ההורדות, אבל סופגת ביקורות אכזריות במיוחד

10.08.2014, 11:53 | עומר כביר

מקום ראשון בהורדות, מקום אחרון בביקורות: הקמפיין הנרחב של פייסבוק, המאלץ משתמשים לעבור אפליקציית המסרים המיייים שלה, Facebook Messenger, נחל הצלחה מסחררת מבחינת היקף ההורדות והביא את האפליקציה למקום ראשון בקצב ההורדות במספר מדינות. אולם, בכל הקשור לשביעות רצון הגולשים מדובר בכישלון מזהיר: נכון לרגע זה, יש לאפליקציה דירוג של כוכב אחד בלבד בחנויות האפליקציות השונות.

קראו עוד בכלכליסט

פייסבוק פועלת זה זמן מה על מנת להעביר את המשתמשים מהאפליקציה הראשית שלה לאפליקציית מסנג'ר - עד כה, ללא הצלחה מרשימה. לפי חברת המחקר קומסקור, ביוני האחרון רק שליש מהמשתמשים באפליקציה הראשית התקינו גם את אפליקציית מסנג'ר. מערכת הצ'ט שנבנתה לתוך האפליקציה הראשית שלה פועלת באופן מוצלח ומשביע רצון, כך שלמרבית המשתמשים אין רצון להוריד אפליקציה נוספת שלא מספקת להם יכולות נוספות.

פייסבוק החלה לדחוף משתמשים לאפליקציית ההודעות המיידיות היעודית שלה פייסבוק החלה לדחוף משתמשים לאפליקציית ההודעות המיידיות היעודית שלה פייסבוק החלה לדחוף משתמשים לאפליקציית ההודעות המיידיות היעודית שלה

בנוסף, מסנג'ר סובלת מלא מעט באגים, זוללת אנרגיה ומקשה על המשתמש לנטרל את כל ההתראות באופן קבוע. כתוצאה מכך, בשבוע שעבר הרשת החברתית העלתה הילוך והודיעה כי תפסיק בקרוב להציג הודעות מידייות באפליקציה הראשית, והחלה להציג באפליקציה הודעות פולשניות ומעיקות הדורשות מהמשוחחים בצ'ט לעבור לאפליקציית המסנג'ר. היא גם שלחה מייל בנושא לרוב המשתמשים.

הקמפיין האגרסיבי של פייסבוק אומנם זכה להצלחה מסחררת במבחן ההורדות, אבל עורר את זעם הגולשים. לפי נתונים של חברת המדידה App Annie, האפליקציה מדורגת במקום הראשון באפסטור של אפל ב-118 מדינות (בישראל היא במקום השני בלבד), ובמקום הראשון בגוגל פליי ב-43 מדינות, בהן גם ישראל. אולם, בחלק ניכר מהמדינות האלו האפליקציה זוכה לדירוגים מבישים. בארה"ב, למשל, 12.5 אלף איש דירגו את האפליקציה בכוכב אחד בלבד. בישראל, 55 איש דירגו אותה בכוכב אחד. 

"פייסבוק דחפה את האפליקציה הזו לכל המשתמשים ומנעה מאיתנו לצ'וטט עם חברים עד שהורדנו אותה", זעם מבקר אחד. “כבר נתקלתי בכמה באגים שהפכו את האפליקציה לבלתי שמישה מבחינתי וכתוצאה אני לא יכול להשתמש בפייסבוק בכלל". משתמש אחר הוסיף: “לעזאזל עם זה. האפליקציה הזו טיפשה כמו אבנים, ואני עוד מעליב כאן את האבנים".

גם הישראלים לא חסכו את לשונם מהאפליקציה. “מגעיל", כתב משתמש. “מכריחים אותי להוריד אפליקציה מעפנה כדי לשלוח הודעות בפייס פרנציפ מוחק אותה". משתמש אחר סיכם בישירות ישראלית אופיינית: “חרא אפליקציה. סתם בלאגן מגעיל".

לא ברור כיצד פייסבוק תגיב לביקורות הנוקבות. בעבר, כאשר ספגה ביקורת דומה על מהלכים לא פופולריים אחרים, היא ביצעה מעין "נסיגה צרפתית". יתכן והפעם היא תפעל בצורה דומה: תבטל את המדיניות שמאלצת גולשים להוריד את פייסבוק מסנג'ר באופן זמני, ותמתין להזדמנות אחרת לדחוף אותה במורד הגרון של המשתמשים בדרכים עקיפות.

בתגובה לפניית "כלכליסט" נמסר מפייסבוק ישראל: "המטרה שלנו היא למקד את מאמצי הפיתוח בלהפוך את מסנג'ר לחוויית המסרים המידיים הטובה ביותר שאפשר ולמנוע את הבלבול שיש כעת בשתי חוויות נפרדות להעברת מסרים בפייסבוק על גבי מכשירים ניידים. אפליקציית מסנג'ר משמשת יותר מ-200 מיליון בני אדם בחודש, ואנו נמשיך לפעול כדי להפוך אותה לדרך מהנה יותר להתחבר עם אנשים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות