אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאבק התקציב: האוצר בוחן צמצום פרויקטים בתחבורה הדמייה: נ.ת.ע

פרסום ראשון

מאבק התקציב: האוצר בוחן צמצום פרויקטים בתחבורה

בין הפרויקטים הגדולים שמועמדים לדחייה או ביטול - כביש הכניסה החדשה לירושלים; הרכבת הקלה בתל אביב עשויה להתעכב

10.08.2014, 22:44 | ליאור גוטמן

משרד האוצר בוחן אפשרות לצמצם פרויקטי תחבורה עתידיים במטרה לאזן את התקציב לשנה הבאה. מדובר במיזמים שונים בתחומי התשתיות והרכבת שעליהן אחראיות בין השאר חברות נת"ע (שאחראית על פיתוח וסלילת הרכבת הקלה בתל אביב), נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) ורכבת ישראל עצמה.

כוונת האוצר אינה חדשה - כבר בסיבוב הקודם של גיבוש התקציב נלחם המשרד לבטל סלילת כבישים, בעיקר בצפון הארץ, אבל שר התחבורה ישראל כץ הצליח לצמצם את הקיצוץ לחצי מיליארד שקל בלבד. הפעם, מעריכים בענף התחבורה, משימת הבלימה תהיה קשה יותר כיוון שכל הפרויקטים בצפון כבר יצאו לביצוע בשנה החולפת.

ישראל כץ שר התחבורה. יתקשה לצמצם את הקיצוץ, צילום: אוראל כהן ישראל כץ שר התחבורה. יתקשה לצמצם את הקיצוץ | צילום: אוראל כהן ישראל כץ שר התחבורה. יתקשה לצמצם את הקיצוץ, צילום: אוראל כהן

אחד הפרויקטים הגדולים שמועמדים לדחייה או ביטול הוא כביש הכניסה החדשה לירושלים. מדובר בפרויקט ענק בהיקף של כמיליארד וחצי שקל שטרם יצא למכרז, וביטולו או דחיית ביצועו ל־2016 ישחרר לאוצר לא מעט כסף.

פרויקט נוסף שנמצא על הכוונת הוא מערכת האיתות והרחבת הרציפים של חשמול הרכבת בהיקף של 2 עד 3 מיליארד שקל. זאת, מאחר שההערכות בענף הן שהקרונות החשמליים יגיעו לישראל רק במחצית השנייה של 2017. הכוונה היא להשהות את היישום של הפרויקט בשנה, כלומר קרוב יותר ל-2016.

עוד פרויקט שנמצא על הכוונת הוא הרכבת הקלה בתל אביב. עלות המיזם, לפי מבקר המדינה, התנפחה כבר ל-17.33 מיליארד שקל, לעומת 10.8 מיליארד במקור וטרם ההלאמה בסוף 2010. מאחר שתאריך ההשקה הרשמי הוא סוף 2021, בענף התחבורה מעריכים שדחייה של שנה שם תשחרר כסף ותאפשר גמישות תקציבית גבוהה לאוצר.

אפשרות רביעית שעלתה לאחרונה היא דחייה של שנה בבניית הנמל החדש בחיפה; עם זאת הסיכוי לביצוע צעד זה נמוך - מאחר שהמכרז כבר יצא לדרך והגיע לישורת האחרונה עם שני מתמודדים.

מהאוצר נמסר בתגובה: "הדיון בנושאים אלה טרם הסתיים".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
כץ = השר הכי לא מתפקד בממשלה.
התחבורה בישראל היא בזיון שראוי לועדת חקירה. חלמאות נוספת על חלמאות, דחיה על דחיה, זיהום האוויר גדל, יותר שעות בפקקים, חוסר יעילות ואמינות של התחבורה הציבורית, אי אכיפת נת"צ. פשוט עלוב. ביפן הוא היה עושה על תפקוד כזה גרוע חרקירי מרוב בושה.
לא כץ , קץ הקיצין  |  12.08.14
3.
הכביש החדש לירושלים יותר חשוב מהרכבת הקלה בגוש דן
בעיר הכי גדולה בישראל, ירושלים, חיים כ-800 מיליון איש. זה פי 2 מתושבי תל אביב. כל ערב, אם העבודה שלהם מחוץ לירושלים, הם נאלצים להיתקע בפקקים ענקיים. מה גם, שהיא העיר הכי מתוירת בארץ. - אסור לשכוח שירושלים העיר הגדולה וכוללת את החשיבות הרבה ביותר מכל עיר אחרת במדינה!
חסוי  |  11.08.14
לכל התגובות