אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הג'ינס של אריה

הג'ינס של אריה

בדי ג'ינס הושלכו לכלובים של אריות, דובים ונמרים בגן חיות ביפן. התוצאה: שלושה זוגות מכנסיים משופשפים, קרועים וייחודים, שנמכרו ב־3,500 דולר במסגרת קמפיין לשיפור מצבם של בעלי החיים

13.08.2014, 08:23 | נמרוד צוק

כשחושבים על פרסומת לג'ינס עולות בעיקר תמונות של אנשים יפים ונכונים ללא חולצה, מנענעים את הישבן. ואולם, בפרסומת למותג הג'ינס Zoo Jeans רואים משהו שונה: בולי עץ וצמיגים עטופים בבדי ג'ינס הושלכו לכלובי אריות, דובים ונמרים, במטרה לאפשר להם לעצב אותם בדרכם הייחודית.

החיות לא נשארו אדישות והגיבו כמו שהחתול שלכם יגיב לספה חדשה שנחתה בסלון, רק יותר חזק - בהשחזה אינטנסיבית של הטפרים והשיניים על האריג ויצירת קרעים, חורים ושפשופים. כך נוצרו שלושה זוגות מכנסיים שעוצבו בידי מיטב החיות הטורפות בטבע.

ג'ינס ב־1,000 דולר

Zoo Jeans הוא לא ליין חדש של מותג ביגוד מוכר שהחליט לקחת עד הקצה את חזרתם לאופנה של הג'ינסים הקרועים, וגם לא פרויקט יחצני של מעצב עילית כלשהו. מדובר בקמפיין שיצרה קבוצת חובבי בעלי החיים היפנית מינקו קלאב, בשיתוף גן החיות קאמינה בעיר היטאצ'י ביפן ומשרד הפרסום I&S BBDO, שנועד לגייס מימון לפיתוח גן החיות ולעורר מודעות לגני חיות כדרך לשימור זנים נכחדים ונדירים של בעלי חיים.

מהבדים שהושלכו לכלובים נוצרו שלושה זוגות ג'ינס אמיתיים, שהוצגו לבאי גן החיות בחודש שעבר ולאחר מכן נמכרו במכירה פומבית באתר המכירות היפני של יאהו תמורת סכום כולל של 3,500 דולר. "התוצאה של התהליך היא אריג ייחודי וחד־פעמי, שבו קרעים וחתכים פראיים, שמבטאים אינסטינקט חייתי טהור", נאמר בקמפיין.

הג הג'ינס אחרי ה"טיפול" של האריות הג

"קהל היעד שלנו היה אנשים צעירים שרוצים לשתף את החברים שלהם בסיפורים, ומילת המפתח שחשבנו שתצליח למשוך אותם היא אופנה. חיפשנו דרך יצירתית לחבר את זה לגן החיות", מספר ל"כלכליסט" טאקויה מיאמוטו, ארט דירקטור במשרד הפרסום שהוביל את הפרויקט. "הרעיון עלה כשטיילתי בגן החיות וראיתי חפצים בלויים ששימשו כצעצועים לבעלי החיים. זה גרם לי לחשוב שבגדים שנתפרו מאריג שהשחיתו טורפים יכולים ליצור הרבה באזז".

לדבריו, אנשים רבים שהגיעו לגן החיות כדי לראות את המכנסיים הופתעו לגלות מוצר שנראה טוב כפריט לבוש אמיתי, לא רק גימיק משעשע. יוצרי הקמפיין מסתפקים בשלושה זוגות המכנסיים שיצרו, אבל לדברי מיאמוטו, כבר יש כמה בתי אופנה שפנו אליהם והתעניינו בשיתוף פעולה ליצירת מוצרים מסחריים באותו הסגנון.

אריות בגן החיות קאמינה ביפן "מטפלים" בג אריות בגן החיות קאמינה ביפן "מטפלים" בג'ינס אריות בגן החיות קאמינה ביפן "מטפלים" בג

לכל חיה סגנון משלה

הקמפיין כלל כמה סלוגנים, בהתאם לבעלי החיים שלקחו בו חלק - "עוצב על ידי אריות", "עוצב על ידי דובים" ו"עוצב על ידי נמרים". לדברי מיאמוטו, לכל פיסת בד בפרויקט יש אופי אחר, בהתאם לחיה שקרעה אותה. "האריות קרעו את הבדים בפראות ויצרו הרבה חורים, הדובים יצרו קרעים גסים אבל מעניינים, ולנמרים יש טעם מסוגנן יותר", הוא מסביר.

על העבודה שלהם קיבלו הטורפים של פארק קאמינה תגמול נאה - הכסף שהתקבל מהמכירה הפומבית יושקע בשיפור תנאי המחיה שלהם. לשאלה אם גני חיות, נוחים ככל שיהיו, הם הסביבה המתאימה לבעלי חיים פראיים ואם הם לא מנוצלים לצורכי בידור השיב מיאמוטו: "העמדה שלנו בשאלה הזאת ניטרלית. יצרנו את הקמפיין כדי לעזור לאריות ולדובים לחיות בנוחות רבה יותר".

דוברת גן החיות הוסיפה כי הכסף יוכל לשמש לקניית צעצועים חדשים שיאפשרו לטורפים להפיג את המתח, וכי במהלך הפקת הקמפיין שום חיה לא אולצה לקחת חלק בצילומים - כולן נהנו מהתהליך. "לא הייתי מתנגד ללבוש את אחד הזוגות האלה בעצמי, אם המחיר היה קצת יותר נמוך", מסכם מיאמוטו.

תגיות