אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד רה"מ שילם 2.2 מיליון שקל לגלאי תקשורת על קידום תוכנית שהתבטלה צילום: רויטרס

משרד רה"מ שילם 2.2 מיליון שקל לגלאי תקשורת על קידום תוכנית שהתבטלה

משרדו של יגאל גלאי היה אמון על יחסי ציבור לתוכנית פרוואר להסדרת התיישבות הבדואים בנגב. בשנה הראשונה שולמו לו 108 אלף שקל מדי חודש

12.08.2014, 19:55 | עמרי מילמן

משרד ראש הממשלה שילם מעל 2 מיליון שקל לגלאי תקשורת עבור יחסי ציבור לתוכנית פרוואר שנועדה להסדיר את התיישבות הבדואים בנגב, אך בגלל לחץ בינלאומי ופנימי הופסקה.

בשנה הראשונה להסכם בין הצדדים שילמה המדינה כ־108 אלף מדי חודש לגלאי תקשורת, לאחר מכן הוארכה ההתקשרות בין הצדדים למשך חצי שנה תמורת 93 אלף שקל בחודש ולבסוף היא הוארכה בחצי שנה נוספת תמורת 65 אלף שקל בחודש. עלות ההתקשרות הכוללת, אם כן, הגיעה ל־2.2 מיליון שקל לפני מע"מ.

יגאל ינאי , צילום: אוראל כהן יגאל ינאי | צילום: אוראל כהן יגאל ינאי , צילום: אוראל כהן

שכירת יח"צנים פרטיים על ידי משרדי ממשלה, מלבד היותה פתח לניגוד אינטרסים וצינור ישיר של לקוחותיהם הפרטיים לרגולטורים שלהם, היא בעצם שימוש בכספי משלם המסים כדי להחליש התנגדויות ציבוריות למהלכים של הממשלה ולשווק את ראש הממשלה במקום להשקיע את הכסף בציבור עצמו.

מעבר לכך, יגאל גלאי אמנם הסביר ל"כלכליסט" כי על פי החוזה הוא שכר מלבדו 5 עובדים, קיים פגישות רבות עם שבטי הבדואים בדרום והקים שם מערך הסברה שלם, אך עדיין עולה השאלה מדוע משרד רה"מ על כל דובריו והעובדים האמונים על הקשר עם הציבור לא יכלו לעשות זאת בעצמם.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "גם בממשלות קודמות נעשו התקשרויות עם יועצי תקשורת חיצוניים. פעילות משרד היח"צ כללה את הסברת הצעת החוק במגוון אמצעים ובנוסף סייע המשרד לארגן עשרות מפגשי הסברה בשטח".

תגיות