אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גולף: עלייה של 3.5% במכירות ל-339 מיליון שקל במחצית הראשונה צילום: אסנת רום סטודיו

גולף: עלייה של 3.5% במכירות ל-339 מיליון שקל במחצית הראשונה

במקביל החברה תחת המנכ״ל הנכנס אלי מיזרוח, יוצאת בתכנית אסטרגית לחיזוק הרשת הסובלת מהגברת התחרות בענף האופנה

13.08.2014, 10:56 | נורית קדוש

עיתוי חג הפסח ברבעון השני של השנה, סייע לגולף לסכם את החציון הראשון של השנה בעלייה בשיעור 3.5% במכירות שהסתכמו בכ-339.2 מיליון שקל, לעומת 327.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

קראו עוד בכלכליסט

העלייה במכירות תרמה לעלייה ברווח הגולמי במחצית הראשונה של השנה שהסתכם ב-205.6 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 201.6 מיליון שקל במחצית הראשונה המקבילה אשתקד. יחד עם זאת, שיעורו של הרווח הגולמי שעמד בתקופה המקבילה אשתקד על כ-61.5% מהמכירות, ירד החציון לכ-60.6% מהמכירות.

העליה במכירות ברבעון השני, נרשמה לאחר צניחה של 13.6% במכירות הרבעון הראשון של השנה, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי של החברה בתקופת הדוח הסתכם ב-23.3 מיליון שקל (כ-6.9% מהמכירות), לעומת 24.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (כ-7.5% מהמכירות). הירידה ברווח הנקי בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובעת בעיקר מהירידה ברווח התפעולי ומהעלייה בהוצאות מס, אשר קוזזה בחלקה ממעבר מהוצאות מימון להכנסות מימון.

 , צילום: יריב כץ צילום: יריב כץ  , צילום: יריב כץ

בגולף מסבירים כי הירידה בשיעור הרווח הגולמי הן בתקופת הדוח והן ברבעון השני של שנת 2014, לעומת התקופות המקבילות אשתקד, נבעה בעיקר מהגידול בהוצאה בגין מלאי איטי ומהגדלת שיעורי ההנחות שנתנה החברה, וקוזזה בחלקה מירידה בשער הדולר.

הרווח התפעולי בתקופת הדוח הסתכם ב-30.3 מיליון שקל המהווים 8.9% מהמכירות, לעומת 33.2 מיליון שקל,  אשר היוו כ–10.1% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד.

ההירידה ברווח התפעולי בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבעה בעיקר עקב העלייה בהוצאות המכירה והשיווק, אשר קוזזה מהעלייה במכירות וברווח הגולמי.

בתוך כך, גולף תחת המנכ״ל המכנס אלי מיזרוח, יוצאת בתכנית אסטרגית לחיזוק הרשת הסובלת מהגברת התחרות בענף האופנה. עסקת רכישת כיתן שהושלמה לאחרונה, מהווה לדבאי מיזרוח את תחילת יישום חלק הרכישות באסטרטגיה העסקית החדשה: "הדו"חות הכספיים משקפים את תחילת יישום התוכנית האסטרטגית החדשה. למרות המגמה הכללית בשוק, המשקפת ירידה בצריכה הפרטית הצגנו בדו"חות צמיחה במכירות, ולראשונה מזה 6 שנים גידול במכירות בחנויות זהות. יעדי התוכנית האסטרטגית המבוססת על רכישות חדשות, הגדלת פרסום ופתיחת חנויות, הינם להגדיל את מחזור המכירות למעל מיליארד ש"ח ולהביא לגידול משמעותי ברווח וברווחיות התפעולית בתוך 4 שנים".

תגיות