אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תגית "סאטירה": פייסבוק לא בטוחה שהבנתם את הבדיחה צילום: שאטרסטוק

תגית "סאטירה": פייסבוק לא בטוחה שהבנתם את הבדיחה

הרשת החברתית החלה לבחון תגית Satire, שתצורף לתוכן קומי שעוסק באקטואליה ומוצג בפיד המשתמשים. לטענתה, אנשים לא יודעים להבדיל בין חדשות קומיות בסגנון אתר The Onion ובין חדשות אמיתיות

17.08.2014, 11:37 | עומר כביר
חוק פו, אחד החוקים הלא רשמיים המפורסמים של האינטרנט, קובע שבלי ציון ברור שמדובר בהומור, לא ניתן ליצור פארודיה מבלי שאנשים מסוימים יטעו לחשוב שמדובר בדבר האמיתי. החוק הוכח כמדויק אין ספור פעמים, הן על ידי גולשים מהשורה והן על ידי כלי תקשורת גדולים שנפלו לא אחת לפח של אתרי סאטירה שונים וסברו שהידיעות שפורסמו בהם הן חדשות אותנטיות.

קראו עוד בכלכליסט

כעת, פייסבוק מאמצת את חוק פו לחיקה ועורכת ניסוי במסגרתו ידיעות מאתרי סאטירה שמשותפות ברשת החברתית יסומנו באופן ברור ובולט. לפי דיווח של אתר חדשות הטכנולוגיה Arstechnica, הרשת החברתית החלה לסמן כתבות סאטריות בתגית Satire, שמופיעה לפני כותרת המאמר.

לא, פסל החירות לא באמת מתחבא מאחורי הפודיום שלו לא, פסל החירות לא באמת מתחבא מאחורי הפודיום שלו לא, פסל החירות לא באמת מתחבא מאחורי הפודיום שלו

התגיות מצורפות באופן אוטומטי, ובשלב הניסוי רק למאמרים של כמה אתרי סאטירה, דוגמת אתר הסאטירה הבינוני The Onion, וגם זאת רק לקישורים שמופיעים ב"מאמרים קשורים", ולא למאמר הראשי ששותף.

מפייסבוק נמסר בתגובה: “אנחנו עורכים ניסוי קטן שבמסגרתו מופיע הטקסט Satire לפני קישורים למאמרים סאטיריים באזור המאמרים הנוספים. זאת, מכיוון שקיבלנו משוב מאנשים שרצו דרך ברורה יותר להבדיל בין מאמרים סאטיריים למאמרים אחרים באזור זה". החברה הוסיפה שהניסוי נמשך מזה כחודש.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות