אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צפו: מה מתכנן האדריכל משה ספדיה בשדה התעופה הטוב בעולם? צילום: msafdie.com

צפו: מה מתכנן האדריכל משה ספדיה בשדה התעופה הטוב בעולם?

האדריכל הישראלי עומד בראש הפרויקט להרחבת שדה התעופה צ'אנגי, בהיקף של 1.5 מיליארד דולר. מה בתוכנית?

22.08.2014, 13:57 | שירות כלכליסט

האדריכל הישראלי משה ספדיה עומד בראש פרויקט הרחבת שדה התעופה בהיקף 1.5 מיליארד דולר. ספדיה הציג הדמיות של שדה התעופה צ'אנגי המשופץ.

ספדיה תכנן פרויקטים רבים ברחבי העולם, בהם מבנה מוזיאון יד ושם החדש ומתחם ממילא בירושלים וטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון. הוא גם עמד מאחורי מלון הנופש היוקרתי מרינה ביי סאנדס בסינגפור.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: הדמיית חממת הצמחים בשדה התעופה בסינגפור (3 תמונות)

שדה התעופה צ'אנגי בסינגפור זכה לתואר שדה התעופה הטוב בעולם בדירוג שדות התעופה ל-2014. לפי ה"טלגראף" הבריטי, ההרחבה היא למעשה חממה בצורה של חישוק עצום מימדים, עם תקרת זכוכית ופלדה והיא תקשר בין שלושת הטרמינלים של שדה התעופה באמצעות מעברי זכוכית. המבנה המיועד, בן חמש קומות, ישתרע על פני 35 דונם שעליהם עומד מגרש החנייה של טרמינל 1.

לפי התכנון, תכלול החממה גן פנימי ענק ומפל מים וכן חנויות, מרכזי פעילויות פנאי ומרחב ציבורי משותף. מתחת למבנה יוקם חניון תת-קרקעי ענק כדי לפנות די מקום להקמת אולם נוסעים, אולם איסוף מטען ותחנת מוניות גם כן.

תאריך הסיום המיועד לפרויקט עוד לא פורסם, אולם ייתכן שכבר ב-2018 ייפתח המקום למבקרים.

עם סיום הפרויקט, מקווים רשויות השדה לשרת כ-85 מיליון נוסעים וליישר קו עם "חוג שדות התעופה הבין-לאומיים", כך אומר מנכ"ל שדה התעופה לי סיאו.

בנוסף, הכריז לא מזמן שדה התעופה על תוכניות לבניית טרמינל 4 שיושלם עד 2017. המבנה יהיה בן שתי קומות וישתרע על פני 195 אלף מטרים רבועים. הוא יתוכנן כך שהנוסעים ייהנו ממגוון שירותים אוטומטיים בשירות עצמי כדי לאפשר להם "לחלוף ביעף דרך כל נקודות הביקורת בתהליך מהיר, פשוט ונטול לחץ".

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
2-אסף, הערים שלנו נראות ככה בגלל חוקי הבניה. זה לא עניין של כשרון.
למשל חוק המרפסות הפתוחות קבע שאם מעל מרפסת לא יהיה גג בנוי עד גובה מסויים, יהיה הקבלן פטור מאיזשהו מס על השטח הזה. כתוצאה מכך נוצר אלמנט ה"ריץ'-רץ'" המכוער שרואים על בניינים בכל הארץ (מרפסות לסירוגין שנראות כאילו הדביקו ריצ'רץ' על הבניין). במידה והחוק ישונה ע"מ לתת פטור למשל לבניה ירוקה, חדשנית, אמנותית, אסתטית ופורצת דרך - תראה איך פתאום כל המדינה תתמלא בבניינים מוזרים, חדשניים, מעניינים ויפים.
סנופקין , שומרון  |  22.08.14
9.
למגיב 3 - אתה בטוח שטסת פעם לחו"ל?
אני שואל כי אני טס הרבה ולרוב המצב הוא הפוך. הליכה מרובה קיימת בכל שדות התעופה בעולם בהם יש שרוולים שכן במקום שהאוטובוס יקח אותך עד למטוס אתה הולך בעתם ברגל למטוס. יש שדות תעופה שמזהירים את הנוסעים שההליכה למטוס יכולה להמשך 20-30 דקות. בנתב"ג זמן ההליכה הוא ממוצע, לא ארוך מדי אבל בהחלט לא קצר. לגבי המזוודות, נתב"ג זה שדה התעופה המהיר ביותר שנתקלתי בו בטיפול במזוודות (מלבד שדות תעופה קטנטנים שהטיסה שלך היא היחידה והמטוס חונה ליד הטרמינל) ובד"כ אני לא מחכה יותר מכמה דקות עד שהמזוודות יוצאות (ואני יושב תמיד בהתחלה, יוצא מייד, הולך מהר ועובר את ביקורת הדרכונים עם תביעת היד) בעוד שבשדות תעופה אחרים חיכיתי, פעמים רבות, חצי שעה ויותר עד שהופיעה המזוודה הראשונה מהטיסה. לגבי הבידוק, בדלפקי הבידוק הדברים עובדים יפה ובמהירות אבל אני מסכים שאיזור הבידוק הביטחוני שלפני ביקורת הדרכונים לא מסודר טוב ונוצר שם קצת ברדק עם התור, דבר שחייבים לטפל בו ע"י יצירת תור אחד שבקצה שלו מפנים אנשים לעמדות הבידוק השונות, אבל זה תמיד מסתדר ולרוב לא ממתינים שם יותר מדי זמן.
אמיר  |  22.08.14
לכל התגובות