אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"נשלוט בחצי משוק השמפניה בישראל" צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

"נשלוט בחצי משוק השמפניה בישראל"

י.ד עסקים, מיבואניות האלכוהול הגדולות בישראל, זכתה בזיכיון על שמפניית וו קליקו. י.ד כבר מחזיקה ב־30% משוק השמפניה בארץ, וצפויה להפוך ליבואנית הגדולה ביותר של המשקה התוסס

24.08.2014, 18:16 | גלי וולוצקי

חברת י.ד עסקים, אחת מיבואניות האלכוהול הגדולות בישראל, בדרך להפוך ליבואנית הגדולה בארץ של שמפניה. ל"כלכליסט" נודע כי החברה זכתה בזיכיון ליבוא והפצת השמפניה הצרפתית וו קליקו, מותג שהיה עד היום בבעלות חברת צרפת ישראל. י.ד עסקים תתחיל להפיץ את המותג החל מספטמבר הקרוב.

י.ד כבר מפיצה בישראל את השמפניה של מואט ושאנדו ואת זו של דום פריניון, בתי שמפניה המשתייכים עם וו קליקו לתאגיד האופנה ומוצרי היוקרה הצרפתי LVMH (מואט, הנסי ולואי ויטון). קרוג ורינאר, שני מותגי שמפניה נוספים של התאגיד, מופצים על ידי חברת צרפת ישראל, אך גורמים בשוק מעריכים כי לא מן הנמנע שאף הם יעברו לחברת י.ד עסקים בשלב מאוחר יותר.

הצטרפות וו קליקו לי.ד עסקים מגוונת את פורטפוליו השמפניה של היבואנית. שלושת בתי השמפניה מתאפיינים במיתוג שונה מאוד זה מזה: בעוד מואט נחשבת לשמפניה בסגנון צעיר יחסית ומקושרת לחיי לילה ולמסיבות, וו קליקו מקושרת יותר למסעדות גורמה ולחיי העשירון העליון. דום פריניון היא שמפניית היוקרה בעלת המיתוג הגבוה ביותר מבין השלוש, והיא משווקת אך ורק בקבוקים משנות בציר מסומנות, ומתומחרת במחיר גבוה יותר.

עידן בבלי, מנהל הפיתוח העסקי בחברת י.ד עסקים, מעריך כי בעקבות הצטרפותה של וו קליקו לפורטפוליו השמפניות של החברה היא תוכל לשלוט ב־2015 על כ־50% מהשוק המקומי. לדבריו, מכירות מואט ושנדו ודום פריניון כבר תופסות כיום כ־30% ממכירות שוק השמפניה בארץ.

בבלי. "מתכוונים להוריד מחירים", צילום: עמית שעל בבלי. "מתכוונים להוריד מחירים" | צילום: עמית שעל בבלי. "מתכוונים להוריד מחירים", צילום: עמית שעל

בבלי מציין כי בכוונת החברה להוריד באופן משמעותי את מחירה של השמפניה בארץ: "העבודה עם שלושה בתי שמפניה תאפשר לנו לעשות צעדים שיווקיים משמעותיים. כתוצאה מהתייעלות שערכנו בחודשים האחרונים, נוכל להוריד את המחיר הסיטונאי של וו קליקו יילו לייבל (שמפניית הבסיס של המותג — ג"ו) שעמד עד עתה על כ־340 שקל לפני מע"מ לכ־220 שקל לפני מע"מ. מחיר הבקבוק לצרכן ינוע סביב 300 שקל".

שוק השמפניה בארץ קטן יחסית. על פי הערכות, מיובאים לארץ מדי שנה כ־35 אלף בקבוקי שמפניה, כאשר כ־50% מהמכירות מתבצעות סביב סיום השנה האזרחית. היקף המכירות הכספיות של שוק השמפניה בארץ אינו גדול, ומוערך כ־10 מיליון שקל בשנה.

2010 היתה שנת השיא של יבוא השמפניה לארץ, ומאז חלה ירידה של כ־50% בצריכת המשקה בישראל. לדברי יבואנים, מגמה זו הושפעה מהמשבר הכלכלי העולמי ומעלייה בצריכת המבעבעים הזולים יותר, כמו קאווה ולמברוסקו.

השחקנים העיקריים בשוק כיום, פרט לחברת י.ד עסקים, הם היבואן אלדד לוי (בוטיק דה שמפן) המתמחה ביבוא שמפניות בוטיק (וילמארט, גסטון שיקה ועוד), חברת אקרמן שמביאה לארץ את שמפניית לורן פרייה, חברת הכרם שמחזיקה בזיכיון על בתי השמפניה בולינג'ר, פייפר היידסיק ואיילה, וחברת השקד עם דרפייה.

חברת צרפת ישראל סירבה להגיב לדברים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות