אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיקרוסופט Delorean: שירות סטרימינג משחקים שנוסע בזמן

מיקרוסופט Delorean: שירות סטרימינג משחקים שנוסע בזמן

שירותי משחקים שמוזרמים לקונסולות מתאפיינים במקרים רבים בהשתהויות ולגים. שירות המשחקים של מיקרוסופט מסוגל לנתח ולחזות את פעולות הגיימר מראש - ולהזרים מבעוד מועד את שיראה מולו במשחק

24.08.2014, 16:10 | הראל עילם
שירות המשחקים העתידי של מיקרוסופט ידע לקרוא את העתיד: החברה חשפה במהלך סוף השבוע את דלוריאן (Delorean) שירות סטרימינג משחקים מתקדם שיתחרה בשירות Now של הפלייסטיישן 4 מבית סוני.

קראו עוד בכלכליסט

הרעיון לסטרימינג של משחקים אינו חדש; במקום לרוץ באופן מקומי על הקונסולה או המחשב, המשחק פועל מהענן ומוזרם למשתמש כמו וידאו. יש לכך יתרונות רבים: אין צורך להשקיע בחומרה מתקדמת ולשדרג אותה, אין צורך להתקין את המשחק באופן מקומי, יש פתרון מוחלט לבעיית הפיראטיות והמשחק יכול לרוץ ברמה הגרפית הגבוהה ביותר.

אבל יש לשירותי הסטרימינג חסרון גדול, בדמות לגים (השתהויות). ככל שהשרתים עצמם רחוקים יותר מנקודת הקצה של המשתמש, יש עיכוב שיכול להגיע למאות מילי-שניות. משחק פעולה דורש תגובה מהירה ושחקנים יכולים להבחין בהשתהויות אלה.

מיקרוסופט פיתחה אלגוריתם ש"נוסע בזמן", צילום: MCT מיקרוסופט פיתחה אלגוריתם ש"נוסע בזמן" | צילום: MCT מיקרוסופט פיתחה אלגוריתם ש"נוסע בזמן", צילום: MCT

המשחק מנחש אותי ומתפתח בעצמו

הפתרון שטמון בדלוריאן (שנקרא על שם המכונית/מכונת הזמן מסרטי "בחזרה לעתיד") הוא כלי שמנתח את תגובות השחקן וחוזה את מהלכיו כדי לצמצם את ההשתהות. למשל, במקרה בו אויב חדש מצטרף לקרב, האלגוריתם מנחש מהן כל הפעולות שהשחקן כנראה יעשה ויוצר סטרים נפרד לכל אחת מהאפשרויות האלו. המידע יוזרם בו זמנית לקונסולה המקומית עוד לפני שהשחקן ביצע את הפעולה. כשיבצע השחקן את הפעולה האמורה, תוצג לו האפשרות המתאימה מבין אלו שהוזרמו. 

מיקרוסופט מסבירה כי היא יצרה גם אלגוריתם מיוחד לכיווץ כל הסרטים על מנת להתמודד עם הדרישות התובעניות של דלוריאן, שיכול להזרים בו זמנית כמה סרטוני HD בו זמנית. האלגוריתם הזה מסתמך על דימיון בלא מעט מהפריימים בסרטונים השונים, ויכול להוריד את דרישות רוחב הפס בפקטור של 4.

לפי מיקרוסופט, דלוריאן כולל אלגוריתם לכיווץ מקטעי המשחק והוא מסוגל להתמודד עם לג של עד 250 מילי-שניות, שנחשב לגבוה מאוד במשחקי פעולה ולסביר במשחקי רשת המוניים. במחקר שביצעה החברה התגלה ששחקנים נוטים לנטוש משחקים בהם קיים לג של בין 150 ל-250 מילי-שניות. בארץ סובלים שחקני הרשת מלג של בין 100 ל-300 מילי-שניות ברוב המשחקים המקוונים, בגלל הריחוק של ישראל משרתי המשחק הבינלאומיים.

השחקנים לא מרגישים בהבדל

אב הטיפוס של דלוריאן כבר עובד ומיקרוסופט טוענת כי בניסויים שביצעה, רוב השחקנים לא הבחינו בהבדל משמעותי כאשר המשחק שלהם הוזרם משרתי ענן במקום מהקונסולה המקומית. החברה בחנה את הביצועים של שני משחקים - משחק הפעולה מגוף ראשון דום 3, ומשחק הפעולה/תפקידים מגוף שלישי פייבל 3.

  

אנליסטים רבים חוזים כי החל מדור הקונסולות הבא, משחקים יוכלו לפעול ללא צורך בשדרוג חומרה. סוני קנתה ב-2012 את שירות הסטרימינג גייקי ב-380 מיליון דולר, והשיקה שירות משלה עם קונסולת הפלייסטיישן 4, שבין השאר יאפשר בעתיד לשחקנים להזמין את חבריהם מרחוק למשחק – כאשר המשחק מוזרם מהקונסולה שלהם לקונסולת החברים.

   

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות