אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למה הימורים כן ובירה לא?

למה הימורים כן ובירה לא?

במכבי תל אביב רצו להשיק את בירה MTA, שנוצרה בשיתוף פעולה עם מבשלת הבירה ג'מס. אבל חוק האלכוהול החדש מגביל כל אפשרות פרסום של המוצר החדש - זאת בעוד שחברת ההימורים הממשלתית מעניקה חסות לליגה כולה

25.08.2014, 12:33 | אוריאל דסקל

בירה וכדורגל הולכים ביחד כמו אפונה וגזר וכך גם חסויות בירה לקבוצות וליגות. על פי מחקר של אוניברסיטת גרנדה בספרד בירה היא אפילו משקה מצוין לאחר אימון ומחזירה את הוויטמינים והערכים התזונתיים שאבדו בפעילות הפיזית.

קראו עוד בכלכליסט

בירה MTA. גם בחנות המוצרים של מכבי אי אפשר לקנות את הבירה עד שהקבוצה תקבל את כל האישורים לכך בירה MTA. גם בחנות המוצרים של מכבי אי אפשר לקנות את הבירה עד שהקבוצה תקבל את כל האישורים לכך בירה MTA. גם בחנות המוצרים של מכבי אי אפשר לקנות את הבירה עד שהקבוצה תקבל את כל האישורים לכך

גם במחלקת השיווק של מכבי תל אביב בכדורגל מכירים בקשר, ולכן חשבו במועדון על מהלך טבעי של בירה ממותגת מכבי תל אביב – MTA Beer.

הרעיון עלה לפני כחצי שנה ומאז המועדון עוסק בבדיקות של מבשלות בירה בארץ. לאחר מספר בדיקות הוחלט על יצירת קשר עם מבשלת הבירה ג'מס (Jem's) – בירה מקומית עם יכולות הפצה גבוהות ועם מספר מסעדות וחנויות בישראל.

הבירה שנבחרה היא לאגר צ'כי בצבע בהיר בטעמי ציפורן ופריחה הדרית, 5% אלכוהול שנמכרת במארזים של רביעייה. ועם מוצרים נלווים כגון כוסות בירה, תחתיות, מחזיקי מפתחות, פותחן וכו'. לוגו הבירה עוצב עבור המועדון ע"י המעצב פיליפ בוקיה – והוא משלב את הלוגו של המועדון ושל המבשלה. במכבי בנו על פרסומות לבירה עם שחקני הקבוצה וקידומים כאלו ואחרים עם אוהדי הקבוצה.

אבל אז נכנסה לתמונה הרגולציה. החל מה-1 ביוני חלים הגבלות חמורות מאוד על אפשרויות הפרסום של בירה. על פי חוק האלכוהול החדש מותר לפרסום רק הבקבוק והסימן המסחרי המתנוסס עליו. אסור להראות בשום פרסום דמויות שותות בירה. כלומר, כמעט כל מהלך שיווקי מקיף לבירה נגנז. במכבי מנסים לפרסם את הבירה ("330 מ"ל של התרגשות/מתח/אהבה וכו') אבל המגבלות עדיין מקשות על השת"פ לצאת לפעול.

אסור לפרסם את הבירה אז מסתפקים בטיזרים אסור לפרסם את הבירה אז מסתפקים בטיזרים אסור לפרסם את הבירה אז מסתפקים בטיזרים

בתוך כך, בארץ חל איסור שתיית אלכוהול בתחומי האצטדיונים הן בהיקף והן בתוך תחומי המגרש. לכן, בפרסום כיוונו במכבי לסלוגן שאומר "מביאים את המגרש הביתה" וזה מלווה את כל הפרסומים של הבירה MTA. עם זאת, גם בנושא מכירת הבירה במכבי נתקלים בקשיים לא מעטים. "בניגוד למקומות רבים בעולם, מכירת שתייה ממותגת לקבוצות ספורט

במארזים ולא לצריכה במקום נחשבת לעוד מוצר מרצ'נדייז שאיננו דורש רישון עסק מיוחד", נמסר ממכבי, "בארץ לא כך הם פני הדברים. אנו נורא רוצים להציע את הבירה למכירה בחנות המועדון החדשה שפתחנו לפני מספר חודשים ברחוב דיזנגוף, אך גם בנושא זה גילינו כי אנו נדרשים להמציא רישיון עסק מיוחד, רישיון שדורש אישורים רבים ומשונים כגון, אישורי כבאות, תברואה, נגישות נכים, תכניות אדירכל ועוד ועוד.... תהליך שעלותו הכוללת מגיעה לעשרות אלפי שקלים, לכן כשלב ראשון נאלץ להתחיל את המכירה ברשתות לממכר אלכוהול כגון, בנא משקאות, Wine and More , יין בעיר ועוד... ולא בחנות המועדון, גם ניסיונות שלנו להציע אירועי טעימה נענו בשלילה עקב חוקי עירייה כאלה או אחרים".

על פרסום בירה במגרשים ומכירתה כמעט ומיותר לדבר. למרות שבמינהלת הליגה מדברים על זה שרוצים שהאצטדיונים ירגישו כמו אזורי בילוי, אין בהם אפשרות למכור בירה – למרות שכמעט בכל העולם זה אפשרי.

מה שלא מובן זה חוק פרסום הבירה. יש כאן צביעות מובנית של המוסדות. הלוטו והטוטו מפרסמים מוצרים שהם לא פחות מסוכנים מאלכוהול, מוצרים שהרסו חיים לאלפי אנשים בארץ – והם מפרסמים מובילים בספורט ובכלל. ולא רק שבלוטו ובטוטו מפרסמים הימורים בכל שעה ביום, הם עושים זאת עם דמויות מצוירות שנראות כאילו עוצבו במיוחד כדי למשוך ילדים.

אז למה מותר לפרסם הימורים ולא אלכוהול? אולי בגלל שהימורים הם מונופול בבעלות המדינה – ולה, כמובן – מותר הכל.

תגיות